سمفونی سنگ ها در ارمنستان

گزارش بازرگانی،   3970911090

ارمنستان یک کشور باستانی است که در تقاطع اروپا و آسیا واقع شده است. این کشور کوچک به خاطر داشتن تاریخ 3500ساله، فرهنگ غنی و مناظر کوهستانی شگفت انگیز در جهان شناخته شده است. هر سال تعداد زیادی گردشگر، تور ارمنستان را برای کشف این سرزمین جالب، غرق شدن در آداب و رسوم سنتی ارامنه، یادگیری تاریخ رنگارنگ و تماشای مناظر دیدنی و جذاب این کشور، رزرو می کنند. مردم محلی گرم و مهمان نواز هستند و بهترین پذیرایی را از بازدیدکنندگان انجام می دهند تا آنها احساس خوشحالی کنند. اگر در حال برنامه ریزی یک سفر هستید، در اینجا شما را با یک مکان گردشگری شگفت انگیز در ارمنستان آشنا خواهیم کرد.

در منطقه کوتایک ارمنستان، یک دره زیبا با نام گارنی قرار گرفته که به خاطر ستون های بازالت منحصر به فردش مشهور است. در اثر فرآیندهای زمین شناسی، ستون های متقاطع طبیعی خیره کننده ای شکل گرفته اند و این روزها آنها به "سمفونی سنگ ها"نامیده می شوند. در حقیقت، اگر از دور به آن نگاه کنید، صخره ها به یک ارگ غول پیکر شباهت دارند و برای همین نام دیگر آن ارگ بازالت است.

این ستون های بزرگ حدود ۵۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارند و علت بوجود آمدن این پدیده شگفت انگیز، فروپاشی سنگ های آتشفشانی است. با این حال سخت است که باور کنیم که این مجسمه های سنگی منظم و متقارن، توسط طبیعت و نه انسان ایجاد شده اند.

سفر به سمفونی سنگ ها

 

سمفونی سنگها شگفتی جهانی است که در پایین معبد گارنی قرار دارد. سمفونی سنگ ها یک ساز موسیقی به نظر می رسد، که طبیعت با دستان خود آن را ساخته است و مطمئنا یکی از گنجینه های ارمنستان می باشد.

بازدید از این پدیده طبیعی در بسته های گردشگری تور گنجانده نشده و شاید به همین دلیل است که این قطعه طبیعت مورد سوء استفاده قرار نخواهد گرفت و همیشه حفظ خواهد شد.

وقتی می فهمید که علت نام گذاری آن به عنوان سمفونی سنگ ها چیست که صدای جریان آب رودخانه آزات، آواز خوانی پرندگان و صدای چرخش باد در بین درختان آنجا را بشنوید. برای نگاهی دقیق تر به این پدیده جالب با ما همسفر شوید.

برنامه سفر به سمفونی سنگ ها را صبح آغاز کنید. برای اینکه هزینه سفر مقرون به صرفه باشد یک تاکسی بگیرید و به سمت ترمینال ایروان حرکت نمایید. از آنجا اتوبوس به مقصد گارنی وجود دارد. سفر از ترمینال به گارنی حدود یک ساعت طول می کشد و خسته کننده نیست چون در مسیر از کوه ها، دره ها، چمنزارها و روستاهایی عبور می کنید که برای شما خاطره انگیز هستند.

وقتی رسیدید باید به سمت معبد گارنی بروید. بر طبق برخی از مدارک تاریخی، این معبد توسط پادشاه تریدات اول، بعد از شکست ارتش روم ساخته شد. این بنا به عنوان معبدی برای عبادت خدای خدایان میترا (مهر) ساخته شده است، که در اساطیر ارمنی قدیم از آن به عنوان خدای نور و حقیقت یاد می کنند. معبد گارنی یکی از شناخته شده ترین بناها و نماد ارمنستان قبل از مسیحیت است.

نرسیده به معبد به سمت چپ و پایین بروید. یک مسیر وجود دارد که با دنبال کردن آن به دره گارنی خواهید رسید. از میان دره، رودخانه آزات عبور می کند. در آنجا می توانید از درست کردن غذاهای کبابی و خوردن آنها لذت ببرید و در حالی که استراحت می کنید از صدای آرام رودخانه، به آرامش خواهید رسید.

پس از چند دقیقه استراحت به سمت سمفونی سنگها که در نزدیکی شماست راه بیفتید.شما باید در خلاف جهت مسیر رودخانه به سمت بالا بروید.

وقتی به این اثر هنری طبیعی رسیدید، سمفونی سنگ ها خودش با شما صحبت می کند. هیچ کلمه ای برای توصیف این منظره منحصر به فرد، با شکوه و هیجان انگیز وجود ندارد. آنها واقعا یک سمفونی هستند.

جنس سنگ ها از نوع بازالت است که فرم طبیعی سنگ های کوهستانی و به شکل سیلندرهای شش ضلعی درست شده اند. توصیف آن دشوار است، سمفونی سنگ ها باورنکردنی است.

اگر به سازه های سنگ نزدیک شوید. خواهید دید که چقدر بزرگ و سنگین هستند. شگفت زده خواهید شد که چگونه طبیعت این مجموعه منظم را خلق کرده است. مراقب باشید که به زیر صخره ها نروید چون احتمال ریزش کوه وجود دارد.

آب و هوا در ارمنستان

فصل گرم در ارمنستان با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب، مدت زمان زیادی طول می کشد. روزهای گرم ارمنستان در بهار آغاز می شود و تا اواخر پاییز ادامه می یابد. زمستان در ارمنستان معمولا کوتاه و بدون برف است. اگر قصد سفر دارید، پاییز فصل مسافرت های خلوت و آرامش بخش است. در این فصل تور لحظه آخری ارمنستان برای آنهایی که به دنبال مسافرت های اقتصادی می گردند، بسیار مناسب و با شرایطی استثنایی پیشنهاد می شود.پاییز فصل برگ های طلایی است. با تور لحظه آخری ، سفر پاییزی، حال و هوایی دیگر دارد. سایت توریاب متخصص معرفی تور لحظه آخری در ایران میتواند در معرفی بهترین تور ارمنستان به شما کمک کنند

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین