جزیره کیش

  3970911088

کیش یکی از جزایر جذاب و زیبا در خلیج فارس است که دارای تاریخ طولانی 3000ساله می باشد. این جزیره در میان 10جزیره زیبای جهان قرار دارد و چهارمین مقصد تعطیلات در خاورمیانه است. شرایط آب و هوایی و امکانات متعدد تفریحی جزیره کیش را به یکی از جاذبه های گردشگری شگفت انگیز تبدیل نموده است. بازدید از آثار باستانی کیش یک فرصت منحصر به فرد برای آشنایی با تاریخ غنی این جزیره کهن در اختیار شما قرار می دهد. ورزش های آبی و دوچرخه سواری در سواحل مرجانی آن تجربه ای سرگرم کننده و هیجان انگیز در سفر به کیش برای شما خواهد بود. اگر از خرید لذت می برید، کیش با داشتن مراکز بزرگ تجاری و برگزاری جشنواره های مختلف محل مناسبی برای تجربه خرید متفاوت است. تابستان های کیش گرم و زمستان های آن بهاری می باشد. بهترین زمان برای سفر به این جزیره در پاییز و زمستان است که از گرما کاسته شده و هوا دلپذیر می گردد.

یکی از جاذبه های کیش که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته، جزیره هندورابی است. اگر قصد سفر به کیش را دارید، حتما از سواحل بکر هندورابی دیدن کنید و از تفریحات آبی آن لذت ببرید. در ادامه با این جزیره کوچک زیبا بیشتر آشنا می شوید.

سفر به هندورابی

اگر به دنبال یک منطقه بی نظیر، منحصر به فرد و آرام به دور از شلوغی شهرها هستید، شاید این مکان انتخاب مناسبی برای تفریح و رسیدن به آرامش باشد. جزیره هندورابی حدود ۲۲.۸ کیلومتر مربع مساحت دارد و بین جزایر لاوان و کیش واقع شده است. این جزیره از کیش ۲۸ کیلومتر، از بندرعباس ۳۲۵ کیلومتر و از بندر لنگه ۱۳۳ کیلومتر فاصله دارد. هندورابی یک جزیره آرام است و دارای ساحلی ماسه ای که صخره های بزرگ در آن دیده می شوند. در گذشته، پرتغالی ها بر مناطق جنوبی ایران تسلط داشتند و با برپایی تاسیسات دفاعی، از این جزیره به عنوان یک پایگاه نظامی استفاده می کردند. ویرانه های خانه های آنها هنوز در هندورابی دیده می شود. نام هندورابی قبلا اندرابی بوده و به معنی خشکی درون آب است.

شما می توانید از طریق قایق به جزیره برسید. با توجه به ماهیت بی نظیر این منطقه، یکی از جالب ترین مکان ها را مشاهده خواهید کرد. وقتی وارد هندورابی می شوید این حس به شما دست می دهد که وارد یک جزیره ناشناخته شده اید و باید جاهای مختلف آن را جستجو و کشف کنید.

بکر بودن جزیره باعث می شود از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در دریای آن ماهیگیری و غواصی کنید و در ساحلش آفتاب بگیرید. یکی از تفریحات هیجان انگیز هندورابی گشت زنی با قایق موتوری در اطراف این جزیره است. همچنین می توانید از مناطق بومی، آب انبار، مساجد، سواحل سنگی و غارهای متعدد آن بازدید کنید.

هندورابی شما را مجذوب زیبایی های خود می کند. این جزیره از نظر توریستی و گردشگری یکی از زیر مجموعه های کیش است. امکانات و ظرفیت های طبیعی آن و قرار گرفتن در موقعیت تجاری مناسب آینده ای روشن را برای این جزیره رقم خواهد زد.

تراکم مرجان ها در شمال جزیره، آن را به یک زیستگاه مهم برای آبزیان تبدیل کرده است که شامل گونه های مختلف مرجان ها و ماهی ها می شود. دیدن تخم گذاری لاک پشت ها در سواحل هندورابی که از اواسط اسفند شروع شده و تا خرداد ادامه دارد بسیار تماشایی و دلپذیر خواهد بود.

از نظر گونه های جانوری در هندورابی موجوداتی مانند پرندگان کوچک و تعدادی پرنده مهاجر از جمله فالکون و هاک و انواع خزندگان مختلف یافت می شوند. یک جاده به طول ۴ کیلومتر شمال جزیره را به جنوب آن وصل می کند که به ندرت می توانید اتومبیلی در این جاده ببینید.

در این جزیره کوچک حدود ۱۰۰ خانواده زندگی می کنند که شغل اصلی آنها ماهیگیری و غواصی می باشد. در اسناد قدیمی نام این جزیره آبرون بوده است. همچنین در سال ۱۶۴۵ هلندی ها نام هورن را برای آن انتخاب کرده بودند.

در سال های اخیر برای رشد و پیشرفت این جزیره اقدامات مهمی صورت گرفته است و مراحل آماده سازی زیرساخت های مناسب برای احداث مجموعه های تفریحی و گردشگری جدید در حال انجام است. یک جاده که مانند کمربند اطراف جزیره را دور می زند و کمپ ها و ویلاهایی که برای اسکان گردشگران طراحی شده اند، مراحل اجرایی خود را طی می کنند.

اگر می خواهید در پاییز به مسافرت بروید و دوست ندارید به جاهای سردسیر سفر کنید، تورکیش ایده آل ترین گزینه برای این فصل است. بهترین زمان برای رفتن به این جزیره توریستی از آذر ماه شروع می شود و تا تعطیلات عید نوروز ادامه دارد.تور ارزان کیش در این ایام نسبت به تابستان و عید نوروز مناسب تر است و اگر از جاهای شلوغ خوشتان نمی آید، اکنون زمانش فرا رسیده تا با خرید تور لحظه آخری چند روزی را در این منطقه رویایی با آرامش به گشت و گذار بپردازید.توریاب وب سایت جامع گردشگری میباشد که بصورت حرفه ای تمام هتل های کیش را با مشخصات و گالری عکس در اختیار شما میگذارد و شما برای رزرو تور کیش میتوانید با خیال راحت تور خود و همچنین تور لحظه آخری خود را انتخاب کنید.

همه ما ایرانی ها جزیره کیش را مقصدی برای گشت و گذار و خرید از مراکز آن می‌شناسیم.برای سفر در عید امسال امیدواریم وقت بازدید از شهربازی هایلند جزیره‌ کیش، شهر زیرزمینی کاریز، و آشنایی با ماجرای جالب کشتی یونانی کیش (Greek Ship) را داشته باشید.