تعرفه طرح زوج و فرد اعلام شد

گروه اجتماعی الف،   3970911017 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح زوج و فرد از ابتدای سال آینده حذف و به محدوده دوم طرح ترافیک تبدیل می‌شود و تعرفه ورود به طرح زود و فرد هم یک سوم طرح ترافیک است.

تعرفه طرح زوج و فرد اعلام شد

علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل و نقل ترافیک در گفت‌وگو با تسنیم ، اظهار کرد: در سال 97 شیوه اجرای طرح ترافیک تغییر پیدا کرد و یکی از اهداف اجرای طرح ترافیک تغییر رفتار شهروندان بود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد عوارض و تعرفه طرح ترافیک 97 نه ثابت باشد و نه از قبل مجوز طرح ترافیک فروخته شود بلکه عوارض پرداختی  بر اساس میزان حضور در طرح ترافیک باشد.

مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: نتیجه اعمال شیوه جدید محاسبه طرح ترافیک در شهر نیز کاملا مشهود بوده و محدوده طرح ترافیک به میزان محسوس و در ساعات اوج تحت کنترل در آمده است.

پیرحسین‌لو با بیان اینکه پیش از اجرای طرح ترافیک 97 شاهد شلوغی معابر و خیابان‌های شهر تهران بودیم گفت: هم اکنون در ساعت اوج ترافیک در صبح به صورت کامل و در عصر به صورت نسبی مشکلی را در محدوده ترافیک نداریم و حتی با ورود به نیمه دوم میزان تقاضای ورود به طرح تحت کنترل بوده و خللی در این حوزه بوجود نیاورده است.

وی افزود: از زمان اجرای طرح ترافیک صحبتی بر تغییر شیوه و کنترل تردد خودروها در محدوده زوج و فرد مطرح بود اما با توجه به اجرای طرح ترافیک 97 به شکل جدید امکان اجرای توامان این دو طرح وجود نداشت چرا که ما اعتقاد داشتیم اجرای این دو طرح قدری برای شهروندان سخت خواهد بود و بنابراین تصمیم گرفتیم شیوه اجرای طرح زوج و فرد را به سال 98 موکول کنیم.

مشاور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در سال جاری نیز شهرداری تهران مطالعات متعددی را درخصوص طرح زوج و فرد تهیه و آماده کرد و ما با اطمینان بیشتر طرح زوج و فرد را در سال 98 به شکل جدید اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: بر همین اساس در سال 98 طرح زوج و فرد برای رانندگانی مجاز خواهد بود که آنها عوارض روزانه را بر حسب ورود خودروهایشان و البته آلایندگی خود را پرداخت کنند به طوریکه رقم طرح زوج و فرد یک سوم طرح ترافیک خواهد بود.

پیرحسینلو گفت: مهمترین انگیزه برای اجرای این طرح این است که طرح زوج و فرد منسوخ شده است و ما با استفاده از تجربیات جهانی که حتی اعلام شده است که میزان آلایندگی در طرح زوج و فرد به مراتب بیشتر از طرح ترافیک است این طرح را اجرا خواهیم کرد.

مشاور معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه طرح زوج و فرد در سال‌های اخیر انجام گرفته است بسیاری از شهروندان برای ورود به طرح زوج و فرد اقدام به خرید خودروهای دست دوم و آلاینده می‌کنند و همین امر باعث افزایش میزان آلایندگی هوا می‌شود.

وی بیان کرد: طرح زوج و فرد از سال آینده و از ابتدای سال اجرا خواهد شد چرا که بستر اجرای این طرح فراهم شده است و همانطور که در ابتدای اجرای طرح ترافیک 97 اعلام شد زوم دوم این طرح با اجرای طرح زوج و فرد تکمیل خواهد شد و قطعا طرح زوج و فرد تاثیرگذار در کنترل آلایندگی خواهد داشت.

پیرحسین‌لو با بیان اینکه شورای ترافیک اصل طرح زوج و فرد را پذیرفته است و مشکلی را برای تصویب ندارد گفت: تنها نرخ عوارض طرح زوج و فرد توسط شورای شهر تهران اعلام خواهد شد و با توجه به تعرفه طرح ترافیک در سال جاری قیمت  برای ورود به محدوده دوم طرح ترافیک پیشنهاد شده، از 4 هزار و 480 تا 12 هزار تومان است. البته رقم تعرفه در سال آینده بر اساس تورم محاسبه می‌شود.

مشاور معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: البته موضوع طرح زوج و فرد موضوع جدیدی نیست چرا که سازمان محیط زیست نیز به دنبال اجرای این طرح بوده است چرا که طرح زوج و فرد عکس‌العمل معکوسی در بحث هوا داشته است و باعث افزایش آلودگی هوا شده است.

دیدگاه کاربران

محمد مهدی۶۵۸۱۵۰۰۷:۳۴:۴۸ ۱۳۹۷/۹/۱۱
خوبه کم کم داره منابع درآمدی شهرداری بیشتر و بیشتر میشه . یک کم دیگه فکر کنید باز هم میشه منابع درآمدی را بیشتر کرد مثلا تعرفه روی رنگ ماشین هم بگذارید یا قیافه رانندگان را بررسی کنید از رانندهای سیبیلو هم میشه تعرفه گرفت و .....
سعید تمر۶۵۸۴۱۲۱۰:۳۵:۳۴ ۱۳۹۷/۹/۱۱
هیچ اشکال ندارد که دولت محلی (شهرداری) و دولت مرکزی دنبال منابع پایدار باشند. اشکال زمانی شروع می شود که دولت ها، هنوز بوی نفت بدهند و همزمان که منابع جدید کشف می کنند هیچ تغییر رفتاری در پاسخگو شدن و کاستن از وزن ناکارآمدیشون نداشته باشند. در این گذر از بوی نفت به دولت پایدار، چه غوغاها که برپا شود!! پس، آقایان همیشه منصب دار، حواستان به زمزمه های مردم و مطالبات پاسخگو کردن دولت ها، توجه ویژه کنید. گذشت نفت را تکخوری کردن در بروکراسی و خندیدن به مطالبات مردم ها. گذشت.
ناشناس۶۵۸۱۷۰۰۷:۵۸:۴۹ ۱۳۹۷/۹/۱۱
همه اش کلک پول و کسب درآمد از جیب مردمه
ناشناس۶۵۸۱۸۰۰۸:۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۹/۱۱
با تعیین شهردار جدید، طرحهای دزدی جدید هم در حال ارائه است.
ناشناس۶۵۸۱۸۳۰۸:۱۱:۴۴ ۱۳۹۷/۹/۱۱
نه طرح ترافیک و نه طرح زوج و فرد هیچگونه تاثیری بر آلودگی هوا و روان شدن ترافیک ندارند. هدف اصلی اجرای این محدودیتها تنها و تنها کسب درآمد برای شهرداری است. یک ریال از درآمدهای این طرح ها هم برای بهبود حمل و نقل عمومی هم خرج نمی شود.
همین۶۵۸۸۷۰۱۳:۵۶:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۱
عاره خب. چون شهرداری این پولو جمع میکنه میره تو باغچه خونش برای خودش تاپ و سرسره نصب میکنه. خب عزیز من کارکرد شهرداری اینه که از گرفتن اینجور عوارضها شهر رو بچرخونه. شهرداری که محض رضای خدا کار نمیکنه که. دستگاه چاپ اسکناس هم که نداره. پس یا باید اینطوری برای خودش منابع پایدار بسازه یا مدل شهردار فیووریت اصولگراها توی کوچه 10 متری جواز 12 طبقه بده و اموال شهر رو حراج کنه.
ناشناس۶۵۸۲۰۸۰۸:۳۰:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۱۱
تو ایران همه چی ممنوعه مگر اینکه پولشو بدی !!!
مصلح۶۵۸۲۳۰۰۸:۴۴:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۱
لااقل قسمتی از پول های دریافتی را هزینه وسایل نقلیه عمومی کنند.
ناشناس۶۵۸۲۵۸۰۹:۱۰:۰۶ ۱۳۹۷/۹/۱۱
منتظر تعرفه نفس کشیدن باشید.
ناشناس۶۵۸۲۶۰۰۹:۱۱:۰۵ ۱۳۹۷/۹/۱۱
ظاهرا این روزها پول ستارالعیوب است اگر این طرح برای ساماندهی ترافیک وکاهش الودگیست فروشش چه توجیهی دارد
عبدالله۶۵۸۲۷۰۰۹:۱۷:۱۲ ۱۳۹۷/۹/۱۱
اکسیژن و زنده موندن هم پولی کنید ازش پول دربیارید هر کی حق تنفس اکسیژن پرداخت نکرد اعدامش کنید.
ناشناس۶۵۸۳۱۵۰۹:۳۹:۵۸ ۱۳۹۷/۹/۱۱
الانش هم نصف اصلی شهر پولیه ومی خواد کل شهر پولی بشه طرح ترافیک مرکز اصلی شهر رو پولی کرد و طرح زوج وفرد بیشتر تهران رو در بر میگیره بیشتر نهادها و اداره هایی که عمومی هستند و میشه باهاشون کار داشت
محمد۶۵۸۳۱۶۰۹:۴۲:۱۷ ۱۳۹۷/۹/۱۱
طرح نفس کشیدن زوج و فرد باید توسط شهرداری تهران مورد بررسی قرار گیرد اینگونه درامدها جواب سوء مدیریت هزینه ها را نمی دهد
مهدی۶۵۸۳۴۲۰۹:۵۷:۳۲ ۱۳۹۷/۹/۱۱
طرحهای غیر کارشناسی ،مدیران بی کفایت،ملت مظلوم و تکرار تاریخ اینها بدنبال درآمد زایی از این طرح هستند ،شما حساب کنید خودروهایی که مجبور به تردد هستند مانند کسانی که در این محدوده زندگی میکنند در قیمت اعلامی ؟!!!! شما فرض کن 500000 تردد در طرح زوج و فرد 500000*6000=3.000.000.000 درآمد روزانه از این طرح به نفع مردم!!!
عصباني۶۵۸۴۴۳۱۰:۴۷:۰۱ ۱۳۹۷/۹/۱۱
شهرداری درآمد تراکم فروشیش کم شده گیر داده متوسل درآمد طرح زوج و فرد شده.
ناشناس۶۵۸۴۵۵۱۰:۵۲:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۱۱
یک دفعه بگین فقط هرکی پول داره حق زندگی داره بی پولها برن بمیرن-عجب ارزشها حاکم شد
ناشناس۶۵۸۸۲۲۱۳:۳۶:۵۳ ۱۳۹۷/۹/۱۱
واقعا حرفتون درسته
ناشناس۶۵۸۴۶۲۱۰:۵۵:۴۰ ۱۳۹۷/۹/۱۱
یا پرداخت تعرفه آلودگی خودروها از بین خواهد رفت ؟ این شد راه ؟ چرا اینقدر ادیت می کنید نمام مسئولین در بهترین نقاط تهران که ترددی هم در زوج و فرد یا طرح ندارند انجام می شود
ناشناس۶۵۸۵۲۱۱۱:۱۷:۲۱ ۱۳۹۷/۹/۱۱
سلام گلم خدا نگهدارتون باشه اگه نبودید چی میشد فرایند قشنگی . ایجاد مشکل . راه انداختن اه و واویلا . پول گرفتن . همه چی خوبه . واقعا شما اصلاح شده هاچقدر خوبید
ناشناس۶۵۸۶۵۵۱۲:۱۵:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۱۱
شما اشتباه گرفتید قرار بود تحریم را دور بزنید نه مردم کشور را
مهدی۶۵۸۷۳۳۱۲:۵۳:۰۲ ۱۳۹۷/۹/۱۱
اکثر ساکنین تهران یا بهتر بگم تمام افرادی که در تهران زندگی میکنند دو یا سه ماشین با پلاکهای زوج و فرد دارند و عملا طرح زوج و فرد تاثیری در بهبود ترافیک و کاهش آلودگی شهر تهران ندارد
علی۶۵۸۸۱۸۱۳:۳۵:۴۶ ۱۳۹۷/۹/۱۱
مشاور معاون حمل‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه طرح زوج و فرد در سال‌های اخیر انجام گرفته است بسیاری از شهروندان برای ورود به طرح زوج و فرد اقدام به خرید خودروهای دست دوم و آلاینده می‌کنند و همین امر باعث افزایش میزان آلایندگی هوا می‌شود. واقعاً از این مضحک تر استدلال نمیشه کرد. چون مردم مناطق محدوده طرح اکثراً فاقد توانایی خرید ماشین اولشون هستن چه برسه به دومی . ثانیا ماشینی که تا از کمپانی بیرون میاد به دلیل فقدان کیفیت خودش دارای صدها نقص فنی و از جمله آلودگی بیشتری نسبت به ماشینهای قدیمی و کار کرده هست. پس فکر دیگه ای بابت گرفتن باج از مردم بکنین
مهدی۶۵۸۸۳۶۱۳:۴۴:۰۴ ۱۳۹۷/۹/۱۱
چون من پول دارم میتونم هوارو آلوده کنم....وقتی پول بشه مبنا
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین