چه کسی از سرمایه این فوتبال عذرخواهی و دلجویی می کند؟!

گروه ورزشی الف،   3970910204

بعد از امروز و فردا کردن‌های بسیار سرانجام حکم کمیته استیناف با این مضمون اعلام شد؛ افشین پیروانی تبرئه و محرومیت پنج ساله او لغو شد.

به گزارش فارس، به همین سادگی، خیلی راحت و باور نکردنی آبروی یکی از سرمایه های فوتبال را بر سر زبان ها انداختیم و کک مان هم نگزید.یعنی باید باور می کردیم که یکی از بااخلاق ترین کاپیتان های تیم ملی و پرسپولیس مرتکب تخلفی شده که مستحق پنج سال محرومیت باشد؟ آیا بخاطر می آورید در این فوتبال که دلالی، زد و بند، جادوگری و رمالی، رشوه دادن و زیر میزی گرفتن و بده و بستان ها و نان قرض دادن ها به وفور وجود دارد کسی پنج سال محروم شده است؟ آیا این محرومیت پنج ساله شما را به یاد شماره پنج افشین پیروانی نمی انداخت؟

فارغ از این همه تعجب و ابهامی که در حکم اولیه وجود داشت آیا در دو دهه حضور پررنگ و پرافتخار افشین پیروانی در پرسپولیس و تیم های ملی ملی به عنوان بازیکن، کاپیتان، سرمربی، مربی و مدیر دیده بودید که او در مستطیل سبز هم یکبار شده که دست به جنجال آفرینی و بداخلاقی و حاشیه سازی بزند؟ آیا با این همه اخلاق مدارانه رفتار کردن این مدافع کارنامه دارد بهتر نبود کمی بیشتر تحقیق و تفحص و دو دو تا چهار تا می کردیم؟ واقعا ستاره ای که در عرصه تعداد بازی تعداد کاپیتانی در تیم بزرگی چون پرسپولیس یکی از رکوردداران و تاریخ سازان بوده وقتی در این همه بازی ملی و باشگاهی بداخلاقی از او ندیدیم آیا می توانست دست به تخلفی بزند که سنگین ترین محرومیت در فوتبال ما به نام او ثبت شود؟ یعنی چگونه دلمان آمد به همین راحتی سابقه و سابقه خانواده پیروانی که جز نجابت و اخلاق مداری و رفتارهایی معلمانه چیزی از آنها ندیده بودیم عجولانه عبور کنیم و بعد از مدتی بگوییم اشتباه شده بود؟

حال اما باز هم جای شکرش باقیست که کمیته اخلاق، کمینه استیناف و رییس فدراسیون فوتبال شهامت آن را داشته اند که با اعلام حکمی جدید به نوعی آب رفته رابه جوی بازگردانده و تا حدی این خسران را به حداقل برسانند اما آیا آبرویی که خدشه دار شد با این حکم به همان حالت اولیه باز می گردد؟ آیا شب ها و روزهایی که پیروانی به خاطر اتهام به تخلف عذاب و خجالت و زجر کشیده را می شود نادیده گرفت. آیا امروز اگر ارکان فدراسیون و فوتبال ما به دلجویی از پیروانی و پیروانی هایی که با کم لطفی مواجه شده اند بپردازند جای دوری می رود یا اینکه اصلا این دلجویی وظیفه فدراسیون و فوتبال ماست و باید آن را به بهترین نحو انجام داد.

براستی ریشه محرومیت افشین پیروانی چه بود؟ یک سوتفاهم یا مصاحبه نکردن علیه برانکو؟ آیا امروز فوتبال ما برای آنهایی که با این باورند اگر پیروانی علیه برانکو مصاحبه می کرد و اگر تمام قد پشت برانکو نمی ایستاد متحمل چنین خسران و داستان هایی نمی شد پاسخی دارد؟ آیا می شود به همین سادگی پذیرفت که یکی از بزرگان تاریخ فوتبال ما که مدرک دکترا هم دارد پنج سال اشتباهی محروم شده بود؟ کاش سکوت را بشکنی آقای افشین خان، شاید هم بهتر بود علیه برانکو آنطور که برخی می خواستند شمشیر را از رو می بستی نه اینکه بعد از اخراج از تیم ملی به جرم مصاحبه نکردن علیه سرمربی پرسپولیس بروی در کنار برانکو و تمام قد حامی او و پشتوانه و وزنه گره گشای تیم او شوی و تحت فشارها و داستان سازی ها بلایی سرت بیاید آن سرش ناپیدا. کاش علیه برانکو مصاحبه می کردی آقای پیروانی!!!

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین