بررسی شکایت مالباختگان پردیسبان در دیده‌بان شفافیت و عدالت

گروه اقتصادی الف،   3970910146

نمایندگان جمعی از مالباختگان پروژه پردیسبان طی جلسه ای در محل دیده بان شفافیت و عدالت به شرح اتفاقات روی داده در پروند شاکیان این مجموعه تفریحی پرداختند و خواستار بررسی شکایات خود توسط این موسسه شدند.

بررسی شکایت مالباختگان پردیسبان در دیده‌بان شفافیت و عدالت

به گزارش الف به نقل از دیده‌بان شفافیت و عدالت، بنا به اظهارات یکی از مالباختگان پروژه پردیسبان زمین این پروژه متعلق به کشاورزان و دامداران ساکن در منطقه آبیک قزوین بود که به صورت یکطرفه توسط سازمان مسکن و شهرسازی این استان به شرکتی تحت عنوان ایستا بهارستان جنوب فروخته شد.

هفته گذشته جمعی از مالباختگان مجموعه پردیسبان در جلسه ای که با حضور احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت و وکلای مالباختگان برگزار شد،به شرح اتفاقات رخ داده در پرونده این مجموعه توریستی پرداختند .

پروژه پردیسبان در واقع یک ساختمان تجاری ۶۶ طبقه ای بود که تحت عنوان برج کاسپین قرار بود در آزاد راه تهران- قزوین و محدوده شهرستان آبیک بنا شود. با دستور شورای برنامه ریزی تحت نظارت استانداری قزوین و با محوریت سازمان مسکن و شهرسازی زمینی برای احداث این پروژه درنظر گرفته شد.

یکی از سهامداران این پروژه با بیان اینکه  مشکل از سال ۹۲ شروع شد گفت: این پروژه نهایتاً در پایان اردیبهشت ماه ۹۳ با صورت جلسه شورای معماری ایران متوقف شد و چند ماه بعد با ورود دادستانی مشهد به این پرونده به عنوان مدعی العموم با مبالغی که در ابتدا ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان برآور شده بود، کلاهبردار شناخته شد.

وی ادامه داد: این شرکت در واقع شرکت اقماری است و ما سهامداران شرکتی هستیم تحت عنوان ایستا بهارستان نور شرق که بنا بر وعده هایی که با ما داده شد قرار بود با عقد قرارداد با شرکت مذکور بخشی از این زمینها به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار ما قرار بگیرد.

این سهامدار اذعان داشت: در این بین شرکت سومی تشکیل شد که مدیران آن به صورت ضربدری جابجا شدند و آن شرکت پردیسبان معروف هم که در تلویزیون اطلاع رسانی و تبلیغ می کرد این تعهد را به سهامداران داد تا زمانیکه برگه سهام را از شرکت ایستا بهارستان شرق احصاء نکرده پی گیر موضوع ما باشد.

این مالباخته گفت: پس از تبلیغات گسترده و جذب پول در ظاهر دست اندر کاران این پروژه شروع به  ساخت و ساز کردند اما متاسفانه بر اساس پی گیری هایی که در مورد زمین این مجموعه انجام شد، متوجه شدیم که این زمین کاملا متروکه بوده و هیچ کاری بر روی آن صورت نگرفته است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: پرونده ای در شعبه دادستانی ۵۰۲ توسط بازپرس مربوطه تحت عنوان کلاهبرداری تشکیل شد اما متاسفانه کار پیش نرفت و خلاصه اینکه علیرغم ارجاع آن به بخش قضایی ، استانداران قزوین و مشهد از خود سلب مسئولیت کردند  و ما را به حضور نپذیرفتند و درخواست های ما هم به جایی نرسید.

این مالباخته پردیسبان با اشاره به صحبت های یکی از اعضای شورای برنامه ریزی استان خراسان مبنی بر اینکه پرونده پردیسبان هیچ مشکل حاشیه ای ندارد گفت: این صحبتها در خلال بررسی این پرونده  موجب اطمینان خاطر برای مردم شد و باعث گردید تا افراد بیشتری اقدام به خرید یا افزایش سهام نمایند.

این سهامدار گفت: در ادامه پی گیری هایمان برای این پرونده شکایت خود را به کمیسیون اصل ۹۰ بردیم و در آنجا از دستگاه های مرتبط با این قضیه شکایت کردیم.

وی ادامه داد: اما طبق خبری که کسب کردیم متوجه شدیم این پرونده بنا به دستور دو تن از نمایندگان از دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ خارج شد.

در ادامه این جلسه نماینده دیگری از مالباختگان پردیسبان با ارائه توضیحات تکمیلی خود در مورد این پرونده گفت:

حدود ۲۰ روز پیش این پرونده توسط دستگاه قضا تکمیل و به دادگاه انقلاب مشهد فرستاده شد و تمام متهمان هم به جرم اخلال در نظام اقتصادی کشور تفهیم اتهام شدند.

این نماینده مالباختگان در پایان سخنانش گفت: بارها به ما چند برابر رقمی که سپرده گذاشته بودیم پیشنهاد شد تا از پی گیری این پرونده دست برداریم اما ما به عنوان یک انسان وجدانمان قبول نمی کرد تا چنین پیشنادهایی را بپذیریم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین