فیلمساز شهیر آمریکایی به‌دنبال ساخت فیلمی با موضوع ایران

گروه فرهنگی الف،   3970909099

آیا سینمای مستقل ایران و آمریکا می‌توانند با یکدیگر تعامل کرده و به تولید مشترک برسند؟! «دَن کوهِن» فیلمساز شهیر آمریکایی که خود به‌دنبال فیلمسازی در ایران است، پاسخ می‌دهد.

به گزارش تسنیم، «دن کوهن» فیلمسازی آمریکایی-یهودی است که سابقه تولید آثار مستند و داستانی متعددی در کارنامه خود دارد، همچنین آخرین فیلم او با عنوان «کشتن غزه» جزو آثار جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت است.

کوهن در سینمای جهان، به‌عنوان فیلمسازی مستقل و بیشتر به‌خاطر فیلم‌های ضدآمریکایی‌اش شناخته‌ می‌شود؛ او همواره سعی داشته دوربین خود را در مناطقی که کمتر کسی به سراغ آن می‌رود، بکارد و نقد سیاست های آمریکا، همچنین حضور و دخالت نظامی‌اش در کشورهای دیگر را به تصویر بکشد. که همین امر مشکلات متعددی را هم برای وی ایجاد کرده و حتی برای سفر به ایران هم با موانع عجیبی روبه‌رو شد، نمونه اخیرش هم نامه‌ی توهین آمیزی بود که از سفارت رژیم صهیونیستی به دستش رسید.

همانطور که گفته شد وی این‌روزها با فیلم «کشتن غزه» در جشنواره فیلم مقاومت حضور دارد و مهمان ایران است؛ در صحبت‌هایش نشان داده که سینمای ایران را تقریبا خوب می‌شناسد و به آن علاقه‌مند است. همین امر این سوال را ایجاد می‌کند که آیا به نظر او سینمای مستقلِ ایران و سینمای مستقلِ آمریکا می‌توانند تعامل داشته و به تولید مشترک برسند یا خیر؟ اگر آری چه بستری نیاز و خود او ایا تمایل به این همکاری دارد؟

که «کوهن» به خبرگزاری تسنیم گفت: به نظر من این تعامل محال نیست، هرچند که تاکنون اتفاق نیفتاده است یا اگر هم رخ داده خیلی قابل ملاحظه نیست، ولی امری ممکن است. تولید مشترک بین سینمایِ مستقل ایران و آمریکا اتفاق خیلی خوبی می‌تواند باشد. فستیوال‌ها، جشنواره‌ها، رفت‌وآمد فیلمسازان و حضورشان در کشور همدیگر، مثل همین جشنواره مقاومت می‌تواند کمک بزرگی به تولید مشترک داشته باشد.

وی در خصوص اینکه چه بستری نیاز است گفت: باید یک‌ کدام از طرفین، قدم اول را بردارند. همه‌ی ما منتظریم دیگری اقدام کند، درحالیکه اگر یک کدام از کشورها، یک کمپانی یا یک شرکت فیلمسازی از آمریکا یا ایران، یک تهیه‌کننده یا یک فیلم‌سازِ ایرانی یا آمریکایی؛ این قدم اول را بردارد، کار تمام است و چرخه‌ی تولید مشترک و تعامل دوستانه آغاز خواهد شد.

«کوهن» در خصوص اینکه خودش چه نگاهی به همکاری با سینمای ایران دارد مطرح کرد: من درحال تولید فیلمی هستم که موضوعش ایران است؛ این بدین معنا است که علاقه‌ی زیادی به ایران دارم. پس قطعا هم علاقه‌ی زیادی به تعامل و تولید مشترک با سینمای ایران دارم و هم انگیزه بزرگی برای آن دارم و هم اینکه بسیار خوشحال می‌شوم اگر این اتفاق بیفتد؛ فقط به شرط آنکه سینما و قوانین و سیاست کشور شما (ایران) شرایطش را فراهم کند.

وی همچنین اضافه کرد: «جان جوست» که یک فیلمساز و تهیه‌کننده برجسته آمریکایی است و هفته‌ی گذشته در ایران بوده، به یکی از دوستانم گفته است: «اگر شرایطش ایجاد شود و سینمای ایران مجوّز فیلم‌سازی در ایران به من بدهد و بسترش را فراهم کند، خیلی خوشحال می‌شوم و دوست دارم که با سینمای ایران کار کنم و حداقل یک فیلم در اینجا بسازم» این نشان می‌دهد که فقط من نیستم، افراد دیگری هم هستند که تمایل دارند با سینمای ایران کار کنند و فیلم بسازند؛ فقط نیاز دارد کشور شما شرایطش را که اصلا هم شرایط و بستر سخت و مشکلی نیست، ایجاد کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین