هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال؛ از قهرمان نیم‌فصل در نقش جهان رونمایی می‌شود؟/ دعوا بر سرجایگاه استقلال و پرسپولیس!

گروه ورزشی الف،   3970909001

در چهاردهمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی این مسابقات به مصاف هم می‌روند، تقابلی که شاید از دل آن قهرمان نیم‌فصل رقابت‌ها بیرون بیاید و آخرین دیدار هفته چهاردهم روز شنبه در شهر جم بوشهر بین دو تیم پارس جنوبی و تراکتورسازی تبریز برگزار می‌شود.

هفته چهاردهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز (جمعه) با برگزاری سه دیدار پیگیری می‌شود که در زیر به آنها اشاره می‌شود:

سپاهان اصفهان - پدیده خراسان
پدیده خراسان، صدرنشین ۲۹ امتیازی لیگ برتر که آخرین شکستش در فصل جاری را در هفته ابتدایی مقابل پرسپولیس، قهرمان دوره قبل متحمل شد و بعد از آن در ۹ بازی برنده شده و تنها دو بار مساوی کرده است، امروز به خانه سپاهان می‌رود با امید و رویای تداوم موفقیت‌ها و البته دستیابی به عنوان سمبلیک قهرمان نیم‌فصل.

کار پدیده در این بازی سخت است، سخت از جهت رویارویی با یک تیم قدرتمند که امروز حمایت حداکثری هوادارانش را در ورزشگاه نقش جهان دنبال خود دارد، تیمی که در فصل جاری باخت نداشته و جدی‌تر از فصول گذشته برای تکرار موفقیت‌های سال‌های اخیر است.

اتفاق مهم در این بازی غیبت کی‌روش استنلی، صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر در ترکیب سپاهان است. باید دید در غیاب او که در فصل جاری بار گلزنی سپاهان را به دوش کشیده است، شاگردان قلعه‌نویی می‌توانند صدرنشین لیگ را تسلیم کنند یا خیر.

نفت‌ مسجد سلیمان - پیکان
نفتی‌های مسجد سلیمان بعد از برد شش امتیازی هفته قبل مقابل سپیدرود و فرار از انتهای جدول به آرامش رسیدند و این هفته در خانه از پیکانی میزبانی می‌کنند که در هفته‌های اخیر بدشانسی را به اشکال مختلف تجربه کرده و سیری نزولی را می‌کند. پیکان 16 امتیازی پایین‌تر از خود خیلی از تیم‌های 16، 15 و 13 امتیازی را می‌بیند که منتظر لغزشی دیگر از این تیم هستند. جلالی و تیمش اگر عادات هفته‌های اخیر خود را ترک نکرده باشند، شاید امروز ناکامی دیگری را هم در مسجد سلیمان تجربه کنند.

سایپا - استقلال خوزستان
استقلال خوزستان، قعرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر امروز در خانه سایپا به میدان می‌رود. روی کاغذ شانس سایپا برای پیروزی زیادتر از میهمان خوزستانی است، تیمی که با هدایت سرمربی جدیدش، کریم بوستانی هفته قبل خوش‌شانس بود که فقط یک گل از استقلال خورد و باخت. دایی از این بازی به عنوان یک فرصت برای سایپا جهت بازگشت به لیگ برتر یاد کرده است، فرصتی که استفاده از آن دور از دسترس نارنجی‌پوشان نیست، مگر اینکه اتفاقات فوتبالی ورق را به سود آبی‌های اهواز برگردانند.

پارس جنوبی جم - تراکتورسازی

آخرین دیدار هفته چهاردهم لیگ برتر روز شنبه در ورزشگاه تختی جم بین دو تیم پارس جنوبی و تراکتورسازی تبریز برگزار می‌شود. پارس جنوبی اگرچه در جمع ۵ تیم اول جدول قرار دارد اما از نظر مالی شرایط وخیمی پیدا کرده است. در این هفته بازیکنان این تیم به دلیل پرداخت نشدن دستمزدهایشان دو بار اعتصاب کردند و حاضر به تمرین نشدند! با این حال بازیکنان، مربیان و مدیریت باشگاه به وعده‌های مسئولان استانی و شهری دلخوش کرده‌اند و این هفته هم به میدان خواهند رفت. با این شرایط شانس پیروزی شاگردان تارتار مقابل تیم تراکتورسازی روی کاغذ سفید زیاد نیست اما فوتبال در میدان سبز بازی می‌شود و هر احتمالی وجود دارد. 

تراکتورسازی تبریز هم که در رده سوم جدول است شرایط مناسبی دارد تنها ایراد این تیم غیبت استوکس و اروین دو مهاجم گلزن است که ظاهرا دیگر نمی‌خواهند در تراکتورسازی تبریز باقی بمانند. تراکتورسازی مقابل پرسپولیس بدون ماشین گلزنی خود به تساوی بدون گل رسید حالا باید دید در این مسابقه قرمزپوشان تبریزی بدون مهاجمان با کیفیت خود چگونه راه دروازه حریف را پیدا می‌کنند. محسن فروزان دروازه بان تیم تراکتورسازی مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد. در آنسوی میدان هم محمد نوری و محسن بنگر مقابل تیم سابق‌شان قرار می گیرند.

تقابل مهدی تارتار با محمد تقوی هم دیدنی است. یک مربی پرسپولیسی و یک مربی با سابقه حضور در استقلال و سابقه کم در مربیگری لیگ ایران. اگر تیم تارتار در این بازی پیروز شود هم باعث می شود پرسپولیس در رده سوم باقی بماند و هم خودش جایگاه استقلال را در جدول در رده پنجم می‌گیرد اما اگر تراکتورسازی پیروز شود جانشین پرسپولیس در رده سوم می‌شود و باعث می‌شود که استقلال هم در رده پنجم باقی ماند!

برنامه دیدارهای باقیمانده هفته چهاردهم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه - 9 آذر 97

* سپاهان اصفهان - پدیده خراسان, ساعت 15:15, ورزشگاه نقش جهان اصفهان

* نفت‌ مسجد سلیمان - پیکان, ساعت 15:15, ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان

* سایپا - استقلال خوزستان, ساعت 15:30, ورزشگاه پاس قوامین تهران

 شنبه - 10 آذر 97

* پارس جنوبی جم - تراکتورسازی, ساعت 15, ورزشگاه تختی جم

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین