ابتکار: ۸۵ هزار کودک یمنی بر اثر جنگی ظالمانه کشته شده‌اند

گروه سیاسی الف،   3970907101 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: وضعیت بد کودکان یمنی فراموش شدنی نیست به گفته نهادهای بین المللی بیش از ۸۵ هزار کودک یمنی براثر جنگ ظالمانه ای که به یمن تحمیل شده است از دنیا رفته اند و اینگونه مسایل قابل تحمل برای وجدان بشری نیست.

به گزارش فارس معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری صبح امروز در کنفرانس منطقه ای حقوق کودک که با شعار «عدالت برای کودکان و نوجوانان» برگزار شد گفت: خوشبختم که توفیق حضور در این اجلاس را دارم و از برگزار کنندگان آن کمال تشکر را دارم و می دانم که آقای آوایی اهتمام ویژه ای برای حفظ حقوق کودک و نوجوانان دارند.

وی افزود: حق دسترسی به آموزش و زندگی در محیط آرام و بدون جنگ و حق صلح و حق بر آموزش و دسترسی به سطوح مختلف آموزش همه از حقوق کودکان است و فراموش نکنیم که کودکان حق استفاده از محیط زیست سالم را دارند و باید به آب و هوا و غذای سالم دسترسی داشته باشند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: باید یاد بگیریم بدون تبعیض و بدون مصلحت جویی حقوق کودکان را برایشان استیفا کنیم و برای رسیدن به توسعه پایدار باید امروز به فکر حفظ حقوق کودکان باشیم.

ابتکار گفت: کودکان بازیگران اصلی زندگی فردای ما هستند و ترسیم آینده روشن با برنامه ریزی های لازمه و حفظ همه جانبه حقوق کودکان، ما را به این مهم می‌رساند. فراموش نکنیم که کودکان امروز نمی توانند حقوق خود را استیفا کنند و نمی توانند دیدگاه ها و نظرات خودشان را بیان کنند. برای همین ما باید امروز صدای کودکان باشیم و از جایگاه آنها مسایل را دیده و از ان دفاع کنیم.

وی افزود: ما باید افق های اینده را ببینیم و همه منافع و‌ سرمایه ها را امروز خرج نکنیم و فراموش نکنیم که اینده ای وجود دارد که باید به دست این کودکان سپرده شود.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور تصریح کرد: ما در کشورمان برنامه کلی در ارتباط با حقوق کودک داریم که در مجلس تصویب شده البته مشکلاتی هم داریم. البته رویکرد دولت توجه به ملاحظات فرهنگی است و قرار نیست مشکلات نادیده گرفته شود البته ما تلاش خودمان را خواهیم کرد.

ابتکار افزود: یکی از دستاوردهای مهم ما که حاصل شده و امیدواریم با رفع ایرادات شورای نگهبان به مرحله ابلاغ برسد همین قانون حمایت از کودکان است چه ما خودمان در معاونت امور خانواده تلاش میکنیم تا به درستی اجرا شود..

وی خاطرنشان کرد: سازمان های مردم نهاد دلسوزانه در این حوزه در حال تلاش هستند و البته افرادی هم هستند که در بعد علمی وضعیت کودکان را رصد و پایش می کنند و حتما با ابلاغ این قانون روحی تازه در جامعه دمیده می شود.

ابتکار ادامه داد: باید به برخی از ابعاد منطقه ای کودکان هم بپردازیم و موضوع کودکان در مخاصمات و شرایط ناامنی و مهاجرت هایی که اتفاق افتاده فراموش شدنی نیست.

وی افزود: وضعیت بد کودکان یمنی فراموش شدنی نیست. به گفته نهادهای بین المللی بیش از ۸۵ هزار کودک یمنی براثر جنگ ظالمانه ایی که به یمن تحمیل شده است از دنیا رفته اند و اینگونه مسایل قابل تحمل برای وجدان بشری نیست.

معاون رییس جمهور گفت: به طور خاص برای موضوع کودکان از زاویه اهمیت خانواده طرح ملی گفت و گوی خانواده را در سراسر کشور شروع کردیم که موضوع اصلی ان توان افزایی خانواده بوده است.

ابتکار خاطرنشان کرد: علاوه بر این حمایت از کودکان در معرض آسیب را در اولویت قرار دادیم و حمایت از مراکز اورژانس اجتماعی را هم مورد توجه قرار دادیم چون این اورژانس ها اهمیت بالایی دارند.

وی گفت: تفاهم نامه ای با اموزش و پرورش داشتیم تا مهارتهای زندگی به کودکان ارایه شود زیرا معتقدیم اموختن این مهارتها لازم بوده و به عزت افزایی کودکان در این دنیای پرتلاطم کمک خواهد کرد.

معاون امور خانواده و زنان ریاست جمهوری افزود: در راستای بازگشت به تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل تلاشهایی شده است به خصوص کودکان دختر و قرار شد با همکاری اموزش و پرورش مدارسی خاص برای این کودکان ایجاد شود.

ابتکار گفت: حق درخواست تابعیت مادران دارای همسر خارجی طرحی است که در دولت مورد بررسی قرار گرفت و معتقدیم دستاورد مهمی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۵۳۸۶۸۱۳:۵۰:۴۲ ۱۳۹۷/۹/۷
فرزند شما در امریکا امن باشه بقیه اش مهم نیست...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین