بالایی دبیر ستاد بحران استان کرمانشاه: هیچ گزارش فوتی در زلزله نداشتیم/ مدارس زلزله‌زده استان کرمانشاه دوشنبه تعطیل است

گروه اجتماعی الف،   3970905017

بالایی دبیر ستاد بحران استان کرمانشاه در تشریح آخرین وضعیت زلزله کرمانشاه گفت: این زلزله ۶.۴ ریشتری در جنوب شهرستان بین شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب و گیلانغرب راس ساعت ۲۰:۰۷ روز یکشنبه ۴ آذرماه استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش ایسنا، این زلزله در عمق ۷ کیلومتری بود و متاسفانه حدود ۳۱ ثانیه ادامه داشت و همین موضوع باعث نگرانی در بین مردم استان کرمانشاه شد.

بالایی افزود: مسئولان استانداری کمتر از ۱۵ دقیقه بعد از وقوع زلزله در محل استانداری حاضر شدند و هماهنگی با فرماندار محترم در این خصوص انجام گرفت. در شهرستان‌های قصر شیرین، سر پل ذهاب، بخشی از گیلانغرب، بخشی از دالاهو و بخشی از اسلام آباد غرب قطعی برق داشتیم که خوشبختانه حدود نیم ساعت بعد از زلزله برق همه شهرستان های استان و شهرستان های زلزله زده وصل شد و در حال حاضر روشنایی کامل در استان داریم.

دبیر ستاد بحران استانداری کرمانشاه گفت از مسدودی راه گزارشی نداشته ایم و خوشبختانه همه راه های استان باز هستند. تا الان هیچ گزارشی درباره فوتی و کشته ای شده ای در زلزله نداشتیم. همچنین قطعی گاز نیز نداشته‌ایم.

جمع کل زخمی‌هایی که عموما سرپایی و یا دچار شکستگی بودند تا حدود ساعت ۱۱ امشب حدود ۱۵۰ نفر بوده است که ۹ نفر از آنها به شهرستان های همجوار و کرمانشاه اعزام شده اند. بلافاصله حسب دستور استاندار محترم و ریاست منابع توسعه انسانی در استانداری، ستاد بحران شکل گرفت و معاونان محترم عمرانی همزمان و بلافاصله به مناطق زلزله زده به همراه تعدادی از مدیران استانی به منطقه و شهرستان های زلزله زده اعزام شدند.

مدیرکل و دبیر ستاد بحران استان کرمانشاه افزود: الان مهم ترین مساله‌ای که با آن مواجه هستیم این است که به دلیل بارش‌ها و نزولات آسمان که در چند روز اخیر در کرمانشاه داشتیم بحث گل آلود بودن و کدورت آب به وجود آمده است و شهرستان دالاهو، سرپل ذهاب، گیلانغرب با گل آلود بودن آب مواجه هستند. به همین خاطر هم به تانکرهای آب نیازمندیم و هم به آب معدنی. در این خصوص با ارتش، سپاه پاسداران و هلال‌احمر برای ارسال آب به این مناطق هماهنگی صرت گرفته است و در عین حال تانکرهایی که دستگاه‌های اجرایی استان دارند برای تامین آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر پس‌لرزه‌ها ادامه نداشته باشد پیش‌بینی می‌شود تا فردا صبح آب این مناطق زلال شود.

بالایی تاکید کرد به اندازه کافی آمبولانس و اتوبوس بیمارستان به منطقه اعزام کرده ایم و در حال حاضر بیمارستان‌ها امکان ارائه خدمت دارند. همچنین به منظور تسهیل در ارائه خدمات، ستاد بحران استان تصمیم گرفت که همه مقاطع تعطیلی فردا تعطیل باشند تا ان‌شاءالله بتوانیم خدمت شایسته‌ای به عزیزانی که به هر نوعی خسارت دیده‌اند، داشته باشیم.

به گفته مدیرکل و دبیر ستاد بحران استان کرمانشاه گروه های ارزیاب هم بلافاصله توسط هلال احمر و دستگاه‌های اجرایی به منطقه اعزام شدند.

دو ساعت و نیم بعد از وقوع زلزله که ستاد بحران استانداری همه هماهنگی هایش را انجام داد، دستور داده شد که اداره کل ورزش و جوانان سیستم گرمایشی همه سالن های ورزشی را آماده کند و اگر مردم به دلیل نگرانی تمایل به حضور در خانه هایشان را نداشتند از فضاهای گرم و سالن های ورزشی که در منطقه داریم استفاده کنند.

حسب دستور استاندار محترم همه مدیران کل دستگاه های اجرایی متناسب با موضوعاتی که در دستور کارشان است و شهرستان هایی که در آن موضوع خاص خسارت دیده اند، دو ساعت و نیم بعد از زلزله و بعد از تشکیل ستاد بحران به منطقه اعزام شدند تا ارزیابی دقیق تری از اوضاع زلزله داشته باشند.

بالایی تاکید کرد که رسانه ها اخبار و اطلاعات را صرفا از طریق رئیس ستاد بحران که جناب آقای استاندار هستند و دبیر این ستاد که این جانب هستم بگیرد و به اخباری غیر از این اعتنا نکنند.

وی تاکید کرد: عموما از طریق سیستم های ارتباطی که داریم اطلاعات دقیق تر و موثق تری و جمع بندی نهایی تری در اختیار ماست. استدعای ما از رسانه ها این است که به منظور جلوگیری از تشتت اخبار ترجیحا از آقای استاندار و بنده اخبار موثق را دنبال کنند.

انتهای پیام

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین