طلایی‌های المپیک لندن به کشتی فرنگی بازمی‌گردند؟

گروه ورزشی الف،   3970904055

بعد از انتخاب دوباره «محمد بنا» به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، این سوال در بین علاقمندان مطرح شده که آیا «حمید سوریان»، «امید نوروزی» و «قاسم رضایی» سه طلایی ایران در المپیک لندن بار دیگر به کشتی بازمی گردند یا نه؟

طلایی‌های المپیک لندن به کشتی فرنگی بازمی‌گردند؟

به گزارش ایرنا، محمد بنا بعد از بازگشت دوباره به سرمربیگری تیم ملی در این خصوص گفته بود که هیچ کس، نمی تواند بزرگی این افراد را کتمان کند و به شکلی که خودشان صلاح بدانند از وجودشان استفاده خواهم کرد.

وی اظهار داشت: سوریان، نوروزی و رضایی برای کشتی فرنگی زحمات زیادی کشیده اند و با صحبتی که با آنها خواهم داشت در هر نقطه ای که دلشان بخواهند می توانند به کشتی کشورشان خدمت کنند. کشتی ورزش آماتوری نیست و هیچ کس را نمی توان به اجبار از آن جدا کرد. این بزرگان اگر نخواستند کشتی بگیرند می توانند در کنار کادر فنی به این رشته کمک کنند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: همه تیم های بزرگ دنیا دوست دارند افرادی همچون آنها را در کنار خود داشته باشند. البته اکنون برای تغییر نسل، توجه ما بیشتر به جوانان است. کشتی گیران خیلی خوبی داریم که تلاش دارند به عضویت تیم ملی در بیایند و جا پای بزرگان بگذارند.حالا که «بنا»، نظر خود را در مورد این سه نام آور کشتی ایران به طور شفاف بیان کرده و اکنون باید منتظر تصمیم گیری آنها باشیم که آیا قصد بازگشت به دنیای قهرمانی را دارند یا اینکه به طور کلی کشتی را کنارگذاشته یا گام به عرصه مربیگری خواهند گذاشت.

در بین این سه نفر، تنها قاسم رضایی دارنده مدال طلای و برنز بازی های المپیک، طی مصاحبه هایی که جسته و گریخته پس از المپیک 2016 ریو داشته، اعلام کرده که قصد دارد از مسابقات جهانی سال 2019 و آن هم در وزن 130 کیلوگرم به روی تشک بیاید اما سوریان و نوروزی طی این مدت هیچ گاه به صورت صریح و شفاف در این خصوص اظهار نظری نداشته اند.

آنچه که مسلم است حضور سه کشتی گیر با تجربه و البته پا به سن گذاشته و 33 ساله آیا می تواند دردی از تیم ملی کشتی دوا کند؟ کشتی گیرانی که در 2 سال گذشته و بعد از بازی های المپیک 2016 ریو در هیچ مسابقه ای حضور نداشته اند.

اما نتایج نمایندگان ایران نشان داده که تیم ملی در بیشتر اوزان به خصوص در 55، 60، 63، 67، 72 و 130 کیلوگرم مشکلات عدیده ای دارد و به شدت نیازمند کشتی گیرانی شش دانگ است. در این سال ها تنها محمدعلی گرایی با کشتی های جسورانه و خوب خود در وزن های 77 و 71 کیلوگرم یکی از امیدهای اصلی کسب مدال بوده که البته او نیز در رقابت های قهرمانی سال 2018 جهان در بوداپست مجارستان با اشتباه کادر فنی از 77 به 72 کیلوگرم تغییر وزن داد که با وجود کاهش وزن نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

قاسم رضایی بعد از کسب مدال برنز پیکارهای جهانی سال 2014 ازبکستان، نقره رقابت های جهانی سال 2015 آمریکا و برنز بازی های المپیک 2016 ریو، عملکرد خوبی داشته اما حمید سوریان و امید نوروزی بعد از کسب مدال طلا و نقره رقابت های جهانی سال 2014 در ازبکستان تاکنون، از کسب مدال در میادین بزرگ بازمانده اند.

با این وجود هیچ گاه سن نتوانسته عاملی برای حضور قهرمانان در میادین ورزشی باشند و بزرگانی همچون سوریان، نوروزی و رضایی با اتکا به تجربه و تمرینات مداوم می توانند به دنیای کشتی بازگردند.

در پیکارهای جهانی سال 2018 که حدود یک ماه پیش در مجارستان برگزار شد کشتی گیران پا به سن گذاشته و با تجربه ای همچون استپان ماریانیان (روسیه)، داور استفانک (صربستان)، السکاندر چهرکین (روسیه)، پیتر باچی (مجارستان)، المورات تاسمورادوف (ازبکستان)، بالینت کورپاسی (مجارستان)، رسول چونایف (آذربایجان)، ژان بلنیوک (اوکراین) و مهدی علیاری (ایران) توانستند در سکوهای برتر قرار گیرند.

با این وجود بعد از المپیک 2016 ریو تیم های مدعی و قدرتمند جهان دست به جوانگرایی و تغییر نسل زدند و در پیکارهای جهانی سال های 2017 و 2018 در پاریس و مجارستان، موج جدیدی از مدعیان جوان و تازه نفس پا به عرصه مسابقات گذاشته اند که به طور حتم با توجه به تغییر قوانین و لزوم اجرای فن در مسابقات، عرصه را برای کشتی گیران پا به سن گذاشته تنگ خواهند کرد.

محمد بنا مربی کارکشته و با تجربه ای است که هدف اصلی او کسب موفقیت در بازی های المپیک 2020 است و رقابت های قهرمانی سال 2019 جهان، پیش درآمدی برای حضور موفق در توکیو خواهد بود و او در این راه باید از همه ظرفیت های کشتی کشور استفاده کند تا بتواند پاسخگوی خیل عظیم علاقمندان به کشتی باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین