کشورهای رکورددار مرگ‌ومیرهای ناشی از اوردوز

گروه اجتماعی الف،   3970901039

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نرخ مرگ و میرهای زودرس ناشی از اوردوز در ایالات متحده آمریکا نسبت به حداقل ۱۲ کشور دیگر دو برابر است.

به  گزارش ایسنا، این تحقیق که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۶ میلادی ۶۳ هزار و ۶۳۲ مورد مرگ ناشی از اوردوز با مواد مخدر در ایالات متحده آمریکا رخ داده است.

یک محقق موسسه سلامت و سرطان ملی آمریکا اعلام کرده در سال ۲۰۱۵ میلادی آمریکا با ۳۵ مرگ در هر ۱۰۰ هزار مرد و ۲۰ مرگ در هر ۱۰۰ هزار زن، بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از اوردوز را نسبت به کشورهای دیگر داشته است. در این تحقیق ۱۳ کشور ایالات متحد آمریکا، انگلیس، ولز ، آلمان ، استرالیا، اسپانیا، هلند ، نروژ، فنلاند، مکزیک، دانمارک، استونی و شیلی در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ میلادی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند که استونی در مقایسه با ۱۲ کشور دیگر رکورددار مرگ و میر ناشی از اوردوز است.

در بین این کشورها مکزیک با یک مرگ در هر ۱۰۰ هزار مرد و ۲/۰ مرگ در هر ۱۰۰ هزار زن کمترین نرخ مرگ و میر ناشی از اوردوز را داشته است. همچنین پس از استونی، ایالات متحده آمریکا بیشترین افزایش نرخ مرگ و میر ناشی از اوردوز را با سالانه ۴/۳۷ درصد برای مردان و ۵/۳ درصد برای زنان به خود اختصاص داده است.

اما نروژ بیشترین کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از اوردوز را برای مردان و زنان داشته و این کاهش برای مردان و زنان در مکزیک، برای مردان در اسپانیا و برای زنان در دانمارک نیز دیده شده است.

محققان اذعان داشته اند که مواد افیونی نقش مهمی در سطوح بالای مرگ و میر ناشی از اوردوز در ایالات متحده آمریکا بازی می‌کند. این مطالعه مرگ و میرهای افیونی آمریکا را در امواج فراگیر سه گانه توصیف می‌کند که در اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی با مرگ ومیرهای ناشی از افیونه‌ای تجویزی آغاز شده و در سال ۲۰۱۰ میلادی مرگ و میرهای هروئینی شروع شده و در نهایت به مرگ و میرهای ناشی از افیونهای ترکیبی که شامل فنتانیل هستند ختم شده است.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که دیگر کشورها راه حل‌هایی برای نرخ بالای مرگ و میرهای افیونی یافته‌اند.

برای مثال هنگامی که فرانسه محدودیت‌های مصرف کنندگان داروهای تجویزی مانند "بوپرنورفین" را برداشت با کاهش ۷۹ درصدی مرگ ومیرهای ناشی از اوردوزهای افیونی در سطح ملی مواجه شد.

بوپرنورفین دارویی است که اداره غذا و داروی آمریکا آن را تایید کرده و می‌تواند در کنار درمان های رفتاری و مشاوره‌ای برای کمک به درمان اعتیاد به مواد مخدر استفاده شود. بنابر اعلام اداره سوء مصرف مواد مخدر و سرویس سلامت روان ایالات متحده، این دارو اولین ترکیب دارویی برای درمان وابستگی به مواد مخدری است که مجوز آن برای تجویز یا توزیع در مطب پزشکان صادر شده و به طور قابل توجهی دسترسی به معالجه را افزایش داده است.

کارشناسان معتقدند ایجاد دسترسی بهتر به درمان های اختلال سوء مصرف مواد مخدر در کنار درک بهتر ملی از این مطلب که این اختلال یک مشکل پزشکی و قابل درمان است، می‌تواند به کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از اوردوز در ایالات متحده آمریکا کمک کند. این امر شامل دسترسی افراد بیشتر به داروهایی می‌شود که می‌توانند به درمان و مدیریت اعتیاد به مواد افیونی کمک کنند.

به گزارش سی ان ان، متخصصان آمریکایی پس از انتشار این مطالعه اعلام کرده اند که راه حل های خوبی در ارتباط با کاهش نرخ مرگ و میرهای ناشی از اوردوز مواد مخدر وجود دارد که کشورهای دیگر آنها را اجرا می‌کنند و آمریکا نیز باید به آنها عمل کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین