نماینده مجلس: دبیرکل اتاق بازرگانی تا ۵۷ میلیون تومان حقوق می‌گیرد

گروه اقتصادی الف،   3970829152

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: مدرکی را به بنده داده‌اند که دبیرکل اتاق بازرگانی در ماه تا ۵۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند.

به گزارش فارس، محسن کوه‌کن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز سه‌شنبه ۲۰ آبان‌ مجلس گفت: در نظامی که هر ۲ سال یکبار دو انتخابات داریم قابل قبول نیست بدون فعالیت تشکیلاتی و حزبی شناسنامه‌دار به یک انتخاب مطلوب برسیم، چه در ریاست جمهوری و چه در انتخابات مجلس که به نوعی حساسیت بیشتری نسبت به دو انتخابات دیگر یعنی خبرگان و شوراهای اسلامی دارد. 

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ به نظر شما رئیس‌جمهور فعلی، سابق و اسبق در روز رای‌گیری فکرش را می‌کردند که سه ماه دیگر رئیس‌جمهور هستند؟ یک زایش زودهنگام هم حداقل شش ماه وقت می‌خواهد و این از عجایب انتخابات در نظام اجرایی است که دو سه ماهه زایش می‌کند. 

وی افزود: نتیجه این زایش زودهنگام چیست؟ نداشتن برنامه مدون برای اداره امور و به جای آن دادن وعده‌های پوپولیستی و غیرقانونی در زمان تبلیغات انتخابات و یا بدون درنظر گرفتن مولفه‌های دیگر موفقیت مثل همکاری مردم و خود را حلال همه مشکلات با کلید و بدون کلید معرفی کردن و نداشتن اطلاعات کامل و کافی از نیروهای توانمند و متخصص و اهل برای انتخاب همکاران از نتایج آن است.

کوه‌کن خاطرنشان کرد: لذا هرکدام از این افراد، دوستان و اطرافیان مسئولیت قبلی خودش را جمع می‌کند و بعضا به عنوان اینکه اعتماد دارد، از برادر و خواهرزاده، عموزاده و خاله‌زاده و دایی‌زاده استفاده می‌کند، نه شایسته‌گانی که خرد جمعی تشکیلاتی معرفی می‌کند و چالش جدی این سیستم این است که حداقل برای بخشی از اطرافیان مسئولیت‌بگیر به جای اینکه یک فکر و سیستم جایگاه کاریزمایی داشته باشد، شخص رئیس‌جمهور جایگزین می‌شود، لذا در زمان مسئولیت و بعد از مسئولیت، عموم اطرافیان به این قبله نگاه می‌کنند و متاسفانه اگر شخص رئیس‌جمهور سابق و اسبق به خطا بروند و فتنه هم بکنند، باز هم از او حمایت و یا حداقل سکوت می‌کنند. 

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در یک نظام اجرایی برآمده از تشکیلات و حزب، نظام عقل جمعی اجازه نمی‌دهد شخص چنین جایگاه کاذبی پیدا کند که حتی در اشتباه  خود به یک عذرخواهی از مردم اعتقاد نداشته باشد بلکه برای حیثیت خود، تشکیلات و حزب هم شده، فرد صالح و واجد شرایط جایگزین می‌کنند و حاضر نیستند هزینه ندانم‌کاری‌ها و اشتباهات فرد منتخب را بپذیرند. 

وی با بیان اینکه برای مجلس هم همین حکم جاری است،‌ افزود: با روش موجود که یک تشکیلات و حزب که طبیعی است مصالح مردم و حفظ و پایداری خودش را می‌خواهد، هیچ نقشی در دادن نظر مشورتی به مردم ندارد.

وی افزود: امیدوارم با استانی شدن انتخابات، درصد کمی از این نقیصه جبران شود، این یک واقعیت است و هیچ رنگ و بوی جناحی و سیاسی ندارد. 

کوه‌کن خاطرنشان کرد: آمار و تحلیل مجامع قانونی جایگاه خوبی را از نظر موفقیت کسب و کار در کشور ارائه نمی‌دهد و جای تاسف است که اخیرا نسبت به سال گذشته تنزل جایگاه داشته‌ایم، در این بخش ید طولایی در سختگیری و مردم‌آزاری در دادن مجوزهای کسب و کار داریم. 

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به شورای هماهنگی سه قوه پیشنهاد می‌کنم شیوه اعتماد به خوداظهاری و کنترل‌های سخت بعدی را که یک شیوه پذیرفته‌شده در کشورهای پیشرفته از نظر اقتصادی است، جایگزین روش عقب‌افتاده کشورهای جهان سومی که طی هفت‌خوان رستم برای اخذ مجوز است، کنند تا در یک مدت کوتاه آثار آن را از نظر هدایت بخشی از نقدینگی به سمت کار و تولید نظاره‌گر باشند. 

وی افزود: مردم باید گفتار و رفتار نماینده خود مطلع باشند و این شفاف‌سازی‌ها هم فقط به اطلاع از رای خلاصه نمی‌شود، باید مردم از نظم و انضباط نماینده خود در همه این جایگاه و مسئولیت مطلع باشند، حضور به موقع در کمیسیون‌ها که کار اصلی نماینده است، مردم باید از نظم نماینده خود از نظر حضور فیزیکی و بسیار مهمتر از آن، از حضور فکری موثر و تاثیرگذار آن مطلع شوند. 

کوه‌کن خاطرنشان کرد:‌ مردم باید بدانند کدامیک از نمایندگان بخش قابل توجهی از وقت خود را صرف اعمال نظارت بر حسن اجرای امور می‌کنند؟ مردم به نوعی از اقدامات مرتبط با اعمال وظایف نمایندگی مثل سفرها و بازدیدها مطلع شوند تا اصل سفر خارجی هدف نشود، بلکه تا حد وسیله‌ای برای تامین هدفی از اهداف در جهت مصالح مردم باشد. 

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این صورت است که مشخص می‌شود عکس‌های سلفی و ادعاهای سایت‌های شخصی برای تبلیغات خود چقدر با واقعیت‌ها فاصله دارد و به عنوان عضو کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم. 

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی چهل است که به عنوان یک نظام مردمی با همه مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم‌ها با یک رویکرد مردم‌محور و تامین نیازهای مردم در جای جای میهن اسلامی در بخش‌های مختلف پرداخته، امروز بعد از چهل سال عموم این اقدامات به سمت فرسودگی رفته و برای جایگزینی و یا اصلاح، منابع بسیاری مورد نیاز است که ظرفیت اعتبارات تملک دارایی و عمرانی در بودجه به هیچ عنوان جوابگو نیست و با اوراق قرضه و نسیه‌خوری این مشکل را مضاعف می‌‌کنیم و آن را به آینده پمپاژ می‌کنیم. در این ارتباط با مردم صادق باشیم، فرهنگ سهم این واقعیت در عموم مسئولین اجرایی زیر صفر است. 

کوه‌کن خاطرنشان کرد: این وظیفه سازمان برنامه و بودجه است که مدیران دولتی را ارشاد کند. 

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از دو دهه قبل حرکت خزنده نهادینه کردن تفکر غیرانقلابی و لیبرالی توسط تعدادی قلیلی از اساتید در دانشگاه‌ها که امروز معمولا در خارج و مشخصا آمریکا نقش تدریس و عمدتا مشاوره را دارند شکل گرفت، اینها و شاگردان بورسیه‌بگیرشان دنبال تئوریزه کردن این نگاه بودند و بعضی کتاب‌های این اساتید در حوزه علوم انسانی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نسبت به این مهم حساس باشند. 

وی افزود: والله در طول چهل سال پیروزی انقلاب هر جا فعالیت و خدمت خالصانه به مردم بوده حاصل اعمال مدیریت‌های انقلابی و متدین بوده است، ما سراغ نداریم که از دل حقوق‌های نجومی و بی‌حساب و کتاب خدمتی بیرون بیاید.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به وزیر صنعت متذکر می شوم به عنوان شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، پرداخت‌ها در اتاق نظارت را کنترل کند، مدرکی را به بنده داده‌اند که دبیرکل اتاق بازرگانی در ماه تا ۵۷ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      آخرین عناوین