اگر قیر می‌رسید، امسال ۲۰۰ کیلومتر آزادراه می ساختیم

گروه اقتصادی الف،   3970829028

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل معتقد است در صورتی که قیر مورد نیاز پروژه‌های ازادراهی به موقع تامین می‌شد، امکان آن وجود داشت که امسال ۲۰۰ کیلومتر آزادراه جدید ساخته و آماده بهره‌برداری شود.

سید حسین میرشفیع در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما در عرصه راه‌سازی بحث تامین نیازهای اولیه است که قیر یکی از اصلی‌ترین این نیازها به شمار می‌رود.

به گفته وی، براساس تعهدی که وزارت نفت در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ داده، باید چهار میلیون تن قیر معادل ۳۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار بخش‌های مختلف دولت قرار می گرفت که یکی از اصلی‌ترین این بخش‌ها عرصه راه‌سازی با سهم ۵۴ درصدی است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت با بیان اینکه متاسفانه قیر مورد نیاز در سال جاری به طور کامل در اختیار راه‌سازان قرار نگرفته است، تاکید کرد: با وجود آنکه در دو ماه گذشته وضعیت تحویل قیر بهبود یافته و فرآیند تحویل قیر با سرعت بیشتر و قیمت پایین‌تر نسبت به بازار آزاد روبه رو شده، اما هنوز فاصله زیادی با سهم ۵۴ درصدی داریم.

میرشفیع درباره چگونگی اختصاص سهمیه قیر به عرصه راه‌سازی توضیح داد: معمولا با توجه به اهمیت پروژه‌های راهی در قوانین بودجه سالانه، وزارت نفت متعهد می‌شود که قیر را به دست راه‌سازان برساند. هرچند در سال جاری هنوز بخش زیادی از این تعهد اجرایی نشده و با توجه به این‌که ما به فصل سرد سال رسیده‌ایم، حتی اگر قیر به طور کامل تامین شود نیز امکان کار در بسیاری از پروژه‌های زیرساختی به دلیل سرمای هوا وجود ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به بالارفتن قیمت قیر در طول ماه‌های گذشته، وزارت نفت بحث تامین ریالی قیر را در دستور کار قرار داده بود که با پیگیری کمیسیون عمران به دنبال آن هستیم که همان قیر اعلام شده براساس تناژ به راه‌سازان تحویل داده شود تا بخشی از مشکلات موجود در این حوزه حل شود و امکان پیگیری طرح‌ها در آینده وجود داشته باشد.

 چندی پیش رضایی کوچی – رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی – اعلام کرد که این کمیسیون بحث تامین قیر مورد نیاز راه‌سازان را از طریق وزارت نفت پیگیری می‌کند و این وزارتخانه باید قیر تعهد شده براساس تن را تحویل دهد.

وزارت راه و شهرسازی به عنوان اصلی‌ترین مصرف‌کننده قیر در کشور بخش زیادی از نیاز خود را از طریق محصولات ارائه شده از سوی وزارت نفت دنبال می‌کند و وزارت نفت موظف است که قیر مورد نیاز راه‌های روستایی را نیز در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

با بالارفتن قیمت قیر در طول سال‌های گذشته، وزارت راه و شهرسازی طرح‌هایی مانند استفاده از بتن در پروژه‌های راه‌سازی جدید را در دستور کار قرار داده که دو پروژه آزادراه تهران – شمال و اصفهان – شیراز اصلی‌ترین طرح‌هایی هستند که با این روش ساخته می‌شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین