آملی لاریجانی: مسئولان باید مراقب سخنان خود باشند/ مسئولانی که از پولشویی مطلعند باید به قوه قضاییه اطلاع دهند

گروه سیاسی الف،   3970828176 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت خودداری مسئولان از سخنان مجمل و دو پهلو که ممکن است مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد، از آنان خواست که در مورد اظهارات خود دقت کافی روا دارند و در عین حال تاکید کرد که نباید از این موارد به عنوان ابزاری برای وارد آوردن فشار به دولت استفاده شود.

آملی لاریجانی: مسئولان باید مراقب سخنان خود باشند/ مسئولانی که از پولشویی مطلعند باید به قوه قضاییه اطلاع دهند

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، مهم‌ترین آرمان‌های امروز جهان اسلام با وحدت قابل تحقق است / آیا میلیون‌ها انسان متضرر از اقدامات مفسدان اقتصادی «بشر» نیستند و «حقوق» ندارند؟ / مسئولان باید مراقب سخنان خود باشند تا ابزاری برای سوء استفاده دشمن نشودبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، ضمن تبریک سالروز آغاز دوران امامت حضرت، ولی عصر (عج)، میلاد مسعود پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را پیشاپیش تبریک گفت و تصریح کرد: میلاد پیامبر (ص) برای بشریت نعمتی بسیار عظیم بوده و زمانی این موضوع تصدیق می‌شود که انسان نیاز خود را به حقیقت و باطن هستی و اتصال به مبدا عالم احساس کند.

وجود پیامبر (ص)، بزرگترین نعمتی است که خداوند به بشر اعطا کرده است

رئیس قوه قضاییه در توضیح این کلام افزود: انسان باید راهی برای تلقی کلمات حق تعالی بیابد و زمانی که احساس کند که کاستی‌های او به حدی است که مستقیماً نمی‌تواند برای تلقی این کلمات راهی بیابد، درک وجود کسی که همانند او بشر است، اما می‌تواند از ساحت حق تعالی تلقی کلمات ربوبی و وحی الهی داشته باشد، متوجه خواهد شد که این بزرگترین نعمتی است که خداوند به بشر اعطا کرده است.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: اگر به عوالم علوی و امکان صعود در مسیر ملاقات رب توجه کنیم، کوتاهی مان در دستیابی به کلمات حق تعالی وادارمان می‌کند به سمت کسی برویم که به واسطه او می‌توانیم این کلمات و خطابات را درک کنیم. دراین صورت وجود نورانی پیامبر (ص) برای همه ما تبدیل می‌شود به شخصی که با ما زندگی می‌کند و حشر و نشر دارد، اما سیر وجودی و کمالی او به گونه‌ای است که به دلیل تماس مستقیم با مبدا هستی، کلمات حق تعالی را به زبان قابل فهم برای انسان که به صورت وحی نازل شده است، منتقل می‌کند.

عدم توجه به نعمت عظیم وجود پیامبر (ص)، ناشی از انس با دنیاست

رئیس قوه قضاییه، عدم توجه به این نعمت عظیم را ناشی از انس انسان با دنیا دانست و اظهار کرد: این مصداق بارز «و مَا الْحَیَاهُ الدُّنْیَا اِلَّا مَتَاعُ الْغُرُور» است. در جای دیگر نیز می‌فرماید «تِلکَ الدارُ الآخره نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْاَرْضِ وَلَا فَسَادًا» که حاکی از آثار زیانبار «اراده علو» و فساد در زمین است. وقتی به «فَلَنُحْیینَّهُ حَیاهً طَیبَه» بی توجه باشیم در واقع از خودمان غفلت کرده ایم و در نتیجه نیاز به واسطه‌ای همچون پیامبر اکرم (ص) آنطور که باید تلقّی نمی‌شود.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه برای گام برداشتن در مسیر صحیح باید ابتدا این مقدمات را اصلاح کنیم، تصریح کرد: اصرار به ذکر به معنای حقیقی آن که یاد و توجه به حق تعالی است و صرفاً این نیست که در ذهن خود امری را تخیل و تکرار کنیم، جز با شناخت باطن ومراتب آن ممکن نیست واگر کسی متذکر به این ذکر حقیقی شد، نیاز بیشتری به وجود واسطه فیض الهی احساس خواهد کرد. چون در این صورت مدام اشتیاق دارد که بداند مولایش چه می‌خواهد و این باید‌ها و نباید‌ها را صرفاً می‌تواند از طریق پیامبر (ص) و ائمه طاهرین (ع) که واسطه بین سماء و ارض هستند دریافت کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: امیدواریم خداوند چشم‌های ما را به عوالم باطن و یادحق باز کند تا احساس فقر و نیاز بیشتری به این حقیقت عظیم پیدا کنیم، زیرا قطعاً به دنبال این احساس نیاز، توسلات دیگری خواهیم یافت که به واسطه آن می‌توانیم گام‌های بلندی در مسیر کمال برداریم.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به ابتکار تاریخی حضرت امام (ره) در تاسیس «هفته وحدت» اشاره کرد و افزود: زمانی که دشمنان ما و جهان اسلام دائماً به دنبال تفرقه افکنی بودند و سیاست استعماری، دامن زدن به انفصال و شقاق بین امت اسلامی بود، امام امت (قدس الله نفسه الزکیه) بر یک حقیقت مهم اصرار کردند. آن حقیقت بزرگ عبارت بود از کنار گذاشتن اختلافات به خاطر دستیابی به مصلحتی بزرگتر که همان حفظ کیان اسلام و مسلمانان بود.

بیش از هر زمان دیگری نیازمند پیام امام (ره) مبنی بر وحدت مسلمانان هستیم

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نسبت به پیام نورانی امام (ره) و تاسیس مهم «هفته وحدت» احساس نیاز می‌کنیم، به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای کشور‌های غرب آسیا اشاره کرد و یادآورد شد: امروز بزرگترین و مهمترین آرمان‌های جهان اسلام، با وحدت و گردآمدن حول محور اسلام، پیامبر (ص) و تعالیم نورانی آن حضرت محقّق می‌شود و لذا باید با تمام قدرت به دنبال تحقق این امر بود.

آیت الله آملی لاریجانی با ابراز تاسف از رفتار برخی حکام کشور‌های اسلامی، خاطر نشان کرد: این رفتار‌ها به دشمنان اسلام چنین جسارتی را داده که به یک کشور اسلامی با ثروت بی اندازه بگوید اگر دو هفته از شما حمایت نکنیم از بین خواهید رفت. واقعاً چرا باید این تحقیر را تحمل کنند؟ البته برخی دیگر از حکام کشور‌های اسلامی نیز متکی به طواغیت زمان شده اند که باید هرچه سریعتر به خود بیایند و فراموش نکنند که تنها را پیشرفت و رهایی در جهان اسلام، همان وحدتی است که امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) منادی آن بود و تا امروز نیز سیاست جمهوری اسلامی بر همین مبنا بوده است.

رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد که ایران همانگونه که تاکنون در سیاست‌های کلان جهان اسلام پیشگام بوده است بتواند بیش ازپیش در این عرصه تاثیر گذار باشد و در عین حال رهبران برخی کشور‌های اسلامی نیز از خواب غفلت بیدار شوند.

حکام برخی کشور‌های اسلامی به تحقق تفرقه میان جهان اسلام کمک می‌کنند

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی طی سالیان متمادی علیه ملت مظلوم فلسطین، اظهار کرد: در چنین فضایی متاسفانه برخی کشور‌های اسلامی به صورت پنهان و آشکار با دشمنان اسلام رابطه برقرار می‌کنند و این امر موجب می‌شود که دشمن به تحقق هدفش که همان چندپاره کردن جهان اسلام است نزدیک شود. البته دیدیم که مردم مقاوم فلسطین چگونه طی دو روز گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار دادند و آن‌ها را مجبور به تسلیم برای تن دادن به خواسته‌های برحقشان کردند.

رئیس قوه قضاییه همچنین با اشاره به جنایات عربستان سعودی در یمن با پیشتیبانی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی، گفت: ملت مظلوم یمن نیز با دست خالی در برابر فجایع انسانی و جنایات جنگی بزرگی که در آنجا ارتکاب می‌یابد مقاومت کرده اند و آنچه در جهان اسلام نوید بخش است همین مقاومت ملت هاست که جمهوری اسلامی نیز محور آن است وامیدواریم خداوند شر مستکبران را از سر ملت‌های مظلوم مسلمان کم کند.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه برخورد‌های قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی، تصریح کرد: نمی‌توان نشست و تماشا کرد که عده‌ای زندگی میلیون‌ها شهروند را که با سختی‌های فراوان تلاش کرده اند زندگی متعارفی برای خود فراهم کنند، دستخوش منافع دنیوی خود قرار دهند و در شرایطی که دشمن با تمام توان در جبهه جنگ اقتصادی و عملیات روانی فعال است، از تلاطمی که خود در بازار به وجود می‌آورند سوء استفاده کنند.

کارگران به سختی زندگی کنند تا کسانی بگویند ۷۰۰ میلیارد رقمی نیست؟

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: میلیون‌ها انسان به دلیل اقدامات مفسدان اقتصادی متضرر می‌شوند و کارگر و کارمند در شرایطی دشوار تلاش می‌کنند زندگی خود را به پیش ببرند تا کسانی بگویند هفتصد میلیارد تومان رقمی نیست؟ گویی این افراد در فضای دیگری زندگی می‌کنند و نمی‌فهمند در بستری این سخن را می‌گویند که بخشی از مردم با معضل بیکاری دست به گریبانند و حتی اگر شغلی داشته باشند با حقوق ماهی یک میلیون و دویست هزار تومان به واسطه سودجویی‌های آنان روز به روز ارزش پولشان کمتر و قدرت خریدشان کاهش می‌یابد.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه قوه قضاییه بر اساس موازین دقیق شرعی و قانونی هیچ تردیدی در برخورد با مفاسد اقتصادی به خود راه نمی‌دهد، از برخی اظهار نظر‌ها پیرامون مجازات مفسدان اقتصادی انتقاد کرد و گفت: عده‌ای در همین زمان که آشکارا می‌بینند تمام مقررات قانونی از سوی برخی افراد زیرپا گذاشته شده و با کمال وقاحت از تلاطمی که خود در بازار ایجاد کرده اند سوء استفاده می‌کنند، به حمایت از چنین اشخاصی می‌پردازند و جالب است که کمپین‌های خارجی نیز به آن‌ها ملحق شده اند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: چنین اقداماتی نشان می‌دهد که «حقوق بشر» برای این افراد صرفاً لقلقه زبان است. آیا میلیون‌ها آدمی که از اقدامات مفسدان اقتصادی متضرر می‌شوند بشر نیستند و حقوقی ندارند؟ آیا تخلف از قوانین در ثبت معاملات، ارتکاب جرایم سنگین اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی، بخشی از حقوق بشر است؟

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: من شخصاً قاضی این پرونده‌ها نبوده ام که بخواهم راجع به ماهیت رسیدگی نظر بدهم، اما حسب گزارش‌ها روند رسیدگی‌ها را کاملاً قابل قبول و مورد اعتماد می‌دانم و اطمینان دارم که قضات باسابقه، متدین و سخت گیر از حیث دقت در قوانین و تطبیق احکام با موضوعات به این پرونده‌ها رسیدگی کرده اند. به ویژه در پرونده‌هایی که مجازات اعدام صادر شده است، قضات فاضل و خوش سابقه دیوان عالی کشور پرونده‌ها را به دقت بررسی کرده اند و از این جهت جای هیچ گونه شبهه‌ای وجود ندارد.

در محاکمات، خوشایند کشور‌های خارجی مدنظر ما نیست

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در محاکمات، خوشایند کشور‌های خارجی مدنظر ما نیست و صرفاً در چارچوب قانون آیین دادرسی خود عمل می‌کنیم، خاطرنشان کرد: کسانی که از این قبیل انتقادات حمایت می‌کنند، حرکتشان در مسیر تحقق نقشه بیگانگان است. دشمنان با تشدید جنگ اقتصادی که یکی از مهمترین سلاح‌های آن همین مفسدان اقتصادی هستند در پی وارد آوردن فشار به مردم اند و طبعاً برخورد دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی، مولفه‌ها و محاسبات کار آن‌ها را بهم می‌ریزد. به همین دلیل چنین واکنش‌هایی نسبت به مجازات مفسدان طبیعی به نظر می‌رسد.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه برخی کمپین‌ها که با پول دشمن اداره می‌شوند مدعی شده اند نحوه محاکمه متهمان برای ما معلوم نبوده است، خطاب به آن‌ها اظهار کرد: مگر جزییات این محاکمه‌ها باید برای شما معلوم باشد؟ کشور، قانون و قاضی دارد و در چارچوب موازین قانونی و شرعی به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنیم. اینکه شما نسبت به روند محاکمات جهل دارید دلیل بر نادرست بودن رسیدگی‌ها نیست.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستگاه قضایی تاکنون مسیر صحیح خود در مبارزه با مفاسد اقتصادی را طی کرده و با استجازه اخیر از رهبر معظم انقلاب روند این مقابله سرعت بیشتری یافته است، برخورد‌ها با مفسدان اقتصادی را در چارچوب قانون و شرع و مورد تایید بخش عظیمی از مردم عنوان کرد و افزود: این برخورد‌ها با اتقان و اقتدار ادامه خواهد یافت البته سفارش همیشگی من به همه مسئولان قضایی و خصوصاً قضات شریف که در خط مقدم جبهبه مقابله با مفاسد اقتصادی هستند این است که به دقت قوانین را رعایت کنند و توجه ویژه‌ای به عدالت داشته باشند. نباید به فضاسازی‌های رسانه‌ای توجه کرد و تحت تاثیر جنجال‌های تبلیغاتی قرار گرفت بلکه شرع و قانون تنها معیار‌هایی است که در رسیدگی‌ها باید مدنظر قرار داد و بدون واهمه به اجرای عدالت پرداخت.

مسئولانی که از پولشویی مطلعند باید به قوه قضاییه اطلاع دهند

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر ضرورت همدلی بیشتر بین قوا و مسئولان کشور، به وجود دشمنان مشترک اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان نابخردی نظیر آمریکا داریم که به اروپا می‌گوید اگر سه ماه با ما همکاری کنید جمهوری اسلامی مضمحل خواهد شد، همگی باید در یک مسیر و تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا بتوانیم کشور را از بند مشکلات برهانیم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: در چنین شرایطی توقع نیست که برخی مسئولان سخنان مجمل و دوپهلویی بر زبان بیاورند که موجب سوء استفاده دشمنان شود. باید حواسمان جمع باشد در بستری سخت می‌گوییم که دشمن حتی از حرف صحیح ما هم سوء استفاده می‌کند. در چنین فضایی نباید زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم کرد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: اگر پولشویی عظیمی در کشور وجود دارد چرا این موضوع را به قوه قضاییه اطلاع نداده اید؟ این موضوع نیز مانند بحث واردات غیرقانونی خودروهاست که بعد از چند ماه به اطلاع قوه قضاییه رسید. قانون مبارزه با پولشویی در دهه ۸۰ به تصویب رسیده و بر اساس آن کسانی که از پولشویی مطلع اند موظف به اعلام آن به مرجع قضایی هستند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نباید سخنی گفت و بعد اصلاح و بیان کرد که مقصود چیز دیگری بوده است. ما از فرد مسلمان قبول می‌کنیم که قصد سوئی نداشته است، اما نباید فراموش کرد که برخی سخنان اثر نادرست خود را می‌گذارند.

مسیر دشوار را نباید با برخی اظهارات و رفتار‌ها دشوارتر کرد

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه همه مسئولان به ویژه افرادی که در دولت و در میدان اصلی کارزار حضور دارند باید مراقب اظهارات خود باشند، تاکید کرد: البته نباید برخی اظهارات نیز ابزاری برای وارد آوردن فشار به دولت شود. در عین حال معتقدیم مسئولان نیز نباید سخنانی به زبان بیاورند که مانند خنجر به قلب نظام فرو برود. امروز باید از سخنان همه ما شمیم وحدت احساس شود. اگر اطلاعی از وقوع جرایم داریم نباید پنهان کاری کنیم بلکه لازم است آن را به مرجع مربوطه اعلام کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مسیر دشوار را نباید با برخی اظهارات و رفتار‌ها دشوارتر کرد، افزود: رئیس جمهور محترم در جلسات مختلف گفته اند که یقین داریم در میانه یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم. این سخن درستی است و تردیدی نیست که بهترین ابزار دشمن نیز همین فشار اقتصادی است لذا باید برای کم کردن آثار این فشار بر مردم دست به دست هم دهیم و از بیان سخنانی که هیچ وجهی ندارد خودداری کنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۴۲۵۷۴۱۹:۳۹:۴۰ ۱۳۹۷/۸/۲۸
حق با شما مملکت ما در جهان نمونه است ظریف باید برکنار بشه و محاکمه بشه
اصغر۶۴۲۶۱۰۲۰:۱۴:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۲۸
در هر دوصورت ( صحت یا سقم سخنان آقای ظریف ) شدت عمل قوه قضاییه لازم است . اگر سخنان ظریف صحیح است که باید با پولشو ها شدیدا برخورد شود و اگر سخنان اقای ظریف صحیح نیست باید از ایشان خواست که بصورت بسیار گسترده در رسانه ها از گفته های خود اظهار ندامت و پشمیانی کند زیرا این سخنان واقعا باعث تشویش اذهان عمومی است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

    15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    16. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    17. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    18. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    19. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    20. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    21. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    22. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    23. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    24. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    25. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    آخرین عناوین