ینی‌شفق: فایل‌های صوتی قتل «خاشقچی» به‌زودی به صورت عمومی منتشر می‌شود

گروه جهان الف،   3970828106

یک روزنامه‌ ترکیه‌ای با بیان اینکه فایل‌های صوتی قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی امروز یا در همین هفته منتشر می‌شود، تاکید کرد که کار ولی‌عهد سعودی دیگر تمام شده و محمد بن سلمان با سر به زمین خواهد خورد.

به گزارش فارس، روزنامه «ینی شفق» در یادداشتی به قلم «ابراهیم کاراگول» سردبیر خود، اعلام کرد که فایل‌های صوتی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری استانبول، امروز (دوشنبه‌) یا نهایتا در هفته جاری در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه احتمالا روند انتشار بخش‌های این فایل‌های صوتی به صورت «قطره‌چکانی» از امروز آغاز شود، آمده است: «زیرا مذاکرات بین‌المللی درباره این جنایت هولناک، سازمان‌دهی، تدارکات و عاملان آن ایجاب کرده که مدارک جدید ارائه شود. امروز یا این هفته، محتمل‌ترین زمان برای این امر است».

ینی شفق قویا احتمال داد فایل‌هایی که قرار است منتشر شود شامل مباحثات بین قاتلان خاشقچی، مکالمات آنها با ریاض بعد از اجرای جنایت، گفت‌وگوهایی که اثبات می‌کند «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی مستقیما دستور اجرای این قتل را داده، (شاید) نقش سازمان‌های اطلاعات مصری و اماراتی در این حادثه و اطلاعاتی که کارشناسان اطلاعاتی صهیونیست یا آمریکایی در اختیار داشتند، می‌شود.

سردبیر این روزنامه با بیان اینکه انتشار فایل‌های صوتی از حادثه قتل خاشقچی، «زلزله‌ای در کاخ آل‌سعود» به پا خواهد کرد، نوشت: «بارها گفته شده است که محمد بن سلمان در پس این جنایت است، شخصا دستور اجرای آن را صادر کرده و محمد بن زائد ولی‌عهد ابوظبی نیز شریک این جرم است... دیگر اما نمی‌توان ولی‌عهد سعودی را با چنین لاپوشانی‌هایی نجات داد».

کاراگول با بیان اینکه حتی اعضای سازمان «فتح‌الله گولن»، واعظ و اپوزسیون آمریکانشین دولت ترکیه، برای نجات بن‌سلمان وارد عمل شده‌اند، توضیح داد: «اگر آنها شکست بخورند، طرح بزرگی که برای خاورمیانه جدید داشتند، نقش بر آب می‌شود. تمام پرونده‌های کثیف و محرمانه آنها، از یمن گرفته تا عراق و سوریه، از مصر تا سومالی، از ایران گرفته تا ترکیه، آشکار خواهد شد. آن زمان است که می‌بینیم موضوع فقط قتل خاشقچی نیست... اینکه آنها پروژه ویرانگر بزرگی داشتند که منجر به نابودی تمام منطقه ما می‌شد».

ینی شفق ضمن اشاره به طرح سعودی-اماراتی برای کشاندن غرب آسیا به جنگی تمام عیار، افزود: «آنها به دنبال ایجاد جنگ داخلی در برخی کشورهای منطقه هستند، آنها می‌خواهند نقشه‌های آمریکایی-اسرائیلی-انگلیسی را در منطقه اجرا کنند و قصد دارند هر کسی که سر راهشان قرار گیرد را از بین ببرند».

این روزنامه در توضیح دلیل نگرانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از افشا شدن نقش بن‌سلمان در قتل خاشقچی را اینگونه توصیف می‌کند: «زیرا سومین عنصر در رابطه بین ولی‌عهدهای سعودی و ابوظبی، جارد کوشنر، داماد اوست. این سه نفر بودند که مخفیانه مذاکرات برای (فروش) قدس (به اسرائیلی‌ها) را پیش بردند... قتل خاشقچی دیگر به یک مسئله داخلی برای آمریکایی‌ها تبدیل شده است. مخالفان ترامپ نقش داماد او در این حادثه را حس کرده و با تمام قدرت در حال حمله به آنها هستند».

کاراگول با حیاتی دانستن هفته جاری برای تمام طرف‌های درگیر در این مسئله، نوشت: «اگر ترکیه شروع به انتشار فایل‌های صوتی کند، سرآغازی بر پایان محمد بن سلمان خواهد بود. اگر هم دولت سعودی بعد از تمام این شرایط، او را از ولی‌عهدی کنار نگذارد، ضرر بزرگی را به عنوان یک کشور متحمل می‌شود».

در پایان این یادداشت همچنین تاکید شده است تا زمانی که محمد بن زائد از ولی‌عهدی ابوظبی ساقط نشود، هیچ مشکلی در منطقه حل نشده و چیزی تغییر نخواهد کرد.

بعد از نزدیک به سه هفته از ورودِ بی بازگشت این روزنامه‌نگار سعودی به داخل کنسولگری ریاض در استانبول، مقامات این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کردند که خاشقچی در پی درگیری داخل این ساختمان کشته شده است. دادستان کل سعودی در تاریخ 7 آبان برای دیدار با دادستان استانبول و همچنین بازدید از کنسولگری و اقامتگاه سرکنسول سعودی در این شهر، به ترکیه سفر کرده بود. برخی منابع می‌گویند که پرونده‌ای 150 صفحه‌ای از یافته‌های پلیس ترکیه درباره قتل خاشقچی در اختیار وی قرار گرفته است. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین