برانکو: با پیکان بازی می‌کنیم تا نگویند بزدلیم

گروه ورزشی الف،   3970827140

سرمربی پرسپولیس از برگزاری بازی مقابل پیکان در روز فیفادی گلایه کرد.

به گزارش نود، پرسپولیس و پیکان فردا (دوشنبه) در چارچوب بازی معوقه از هفته نهم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پیش از این دیدار با اظهار شگفتی از تعداد کم خبرنگاران اظهار کرد: تعدادتان به شکلی است که انگار بازی فردا، دوستانه است. قبل از هر چیز باید بابت تمام تلاشی که بازیکنانم داشتند، تشکر کنم. علی‌رغم تمام مشکلاتی که داشتیم، بسیار با افتخار در بازی فینال بازی کردند. آن‌ها قهرمانان و ستارگان ما و لایق هرگونه تمجید هستند. آن‌ها نشان دادند که با اراده و مصمم هستند. فردا بازی داریم و بر خلاف این که فردا فیفادی است، بازی برگزار می‌شود که خلاف مقررات است. شرایط به شکلی است که انگار ما مقصریم که به نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم.

او افزود: من فقط دوست دارم به من کمک کنید و بگویید، آیا در جایی در روز فیفادی، بازی برگزار شده است؟ اگرچه مدیرعامل باشگاه به من گفت که اگر مایل نیستیم می‌توانیم در بازی فردا به میدان نرویم اما من گفتم که بازی می‌کنیم تا فکر نکنند ما ترسو و بزدل هستیم. بلند پروازی ما این است که در بازی فردا پیروز شویم. پیکان فصل پیش در تهران ما را شکست داد اما پر واضح است که ما به دنبال قهرمانی در لیگ هستیم، برخلاف این که خیلی‌ها مخالف این موضوع هستند. در لیست بازی فردا بیرانوند، بشار، نوراللهی، طاهرخانی، ماهینی و انصاری حضور ندارند.

سرمربی پرسپولیس درباره انتخاب بیرانوند به عنوان گزینه بازیکن سال آسیا و این که آیا فتاحی به گرشاسبی قولی مبنی بر این که بازی مقابل پیکان به تعویق می‌افتد داده بود، گفت: بیرانوند استحقاق عنوان بهترین بازیکن و دروازه‌بان آسیا را دارد و این مساله را نشان داده است. شکی وجود ندارد و مطمئنم به عنوان بهترین بازیکن انتخاب خواهد شد. قبلا گفتم که او ارزش یک بازیکن اروپایی را دارد و کیفیت خودش را در تیم‌ملی نشان داده است. او یک مربی خوب دروازه‌بان‌ها در تیم‌ملی دارد. در مورد سوال دوم، ما هیچ تسهیلات و اولویت خاصی نداشتیم. مقابل نساجی و نود با تصمیم خودم، بدون ملی‌پوشان بازی کردیم. پنج روز قبل از فینال در یک بازی سخت به مصاف سایپا رفتیم که به یمن داور بازی با تساوی به پایان رسید.

برانکو افزود: داور در این بازی گلی که سالم نبود را قبول کرد. ما هرگز به دنبال اولویت خاصی نبودیم. اگر کسی با لیگ همکاری کرده، ما بودیم. این که هیچ‌کس به ما اعتقاد و اعتماد نداشت، بماند. الان هم که این مشکلات به وجود آمد. یکی به من توضیح دهد آیا عادی است که بدون چهار ملی‌پوش بازی کنیم؟ ما توافق کرده بودیم که ببینیم وضعیت برای بازی چطور است. چیزی که فتاحی گفته صحت ندارد. مساله‌ای که وجود دارد این است که انتظار نمی‌رفت ما نتیجه خوبی در لیگ قهرمانان آسیا بگیریم اما الان خیلی‌ها خوشحالند که به هدفمان در لیگ قهرمانان نرسیدیم.

برانکو در ادامه گفت: هرکس بخواهد سرمربی تیم‌ملی باشد، همیشه پرسپولیس حامی این تیم بوده است. ما از تیم‌ملی حمایت می‌کنیم نه فرد. تا حالا چه کسی از من و بازیکنانم علیه تیم‌ملی صحبتی شنیده است؟ واکنش مربی دروازه‌بان‌های تیم‌ملی را دیدید. رفتار کی‌روش توهین به هواداران پرسپولیس و همه دست‌اندرکاران فوتبال است. کی‌روش اگر به بازی پرسپولیس نرفت، می‌توانست به بازی استقلال برود.

او درباره ادعای کی‌روش مبنی بر این که مربی دروازه‌بانان تیم‌ملی سعی داشته با زیکو که هم‌تیمی سابقش بوده، سلام کند و به او تبریک بگوید نه این که بابت شکست پرسپولیس شادی کند، اظهار کرد: بله احتمالا چهار، پنج متر دستش طول داشته که می‌خواسته به شیشه بزند. دستش مانند تلسکوپ دراز شده و به شیشه زده است. آن‌ها چهره واقعی خودشان را افشا کردند.

سرمربی پرسپولیس درباره قول مسئولان سازمان لیگ مبنی بر حضور بازیکنان تیم‌ملی امید در اردوی پرسپولیس که باتوجه به حضور چهار بازیکن امید از تیم پیکان در اردوی تیم‌ملی امید، در نهایت انجام نشد، توضیح داد: کاملا عادی است. اگر بازیکن پرسپولیس را آزاد کنند باید بازیکنان تیم‌های دیگر را هم آزاد کنند. آن زمان در بازی‌های ما استیلی، رضا چلنگر و کرانچار بدون بازیکن می‌ماندند. این موضوع بحث سازمان لیگ نیست. بحث، سرمربی تیم‌ملی است. بحث، برنامه‌ریزی بازی‌هاست که همه چیز مرتب باشد. شما می‌دانید که بعد از این بازی با چه تیمی بازی داریم؟ طبق جدول لیگ بازی‌مان با تراکتور باید کی برگزار شود؟ چطور یکدفعه باید با تراکتور بازی کنیم؟ قبلا نمی‌شد اما حالا این اتفاق افتاده است. یکی به من توضیح بدهد.

در پایان مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس درباره ادعای کی‌روش مبنی بر این که در آخرین دیداری که برای دیدن بازی باشگاهی به ورزشگاه رفته، از سوی لیدرها تهدید به ضرب و شتم شده و حراست کاری برای مقابله با آن‌ها نکرده است، توضیح داد: اگر او مشکلی با باشگاه پرسپولیس دارد، می‌تواند اسم باشگاه را ببرد تا باشگاه جوابش را بدهد اما چیزی که اثبات شده علی‌رغم توهین‌های کی‌روش به آقای برانکو، کادرفنی پرسپولیس پشت تیم‌ملی بوده است. باشگاه پرسپولیس همیشه قبل از بازی‌های رسمی تیم‌ملی از این تیم حمایت کرده است. همچنین حتی زمانی که پرسپولیس مصدوم داشت و با کمبود بازیکن روبرو بود و هفت بازیکن به تیم‌ملی دعوت شد یا الان که دو بازیکن دعوت شد، باشگاه پرسپولیس بیشترین همکاری را داشته است. کی‌روش باید شفاف بگوید که چرا به بازی پرسپولیس نیامده است. فکر کنم خیلی بد است که در فینال لیگ قهرمانان آسیا سرمربی تیم‌ملی حضور نداشته باشد. ما کانون هوادارانی داریم که اگر از سوی این کانون، موضوعی رسما اعلام شده باشد، بگویند تا برخورد کنیم اما اگر کسی به عنوان لیدر و مشوق در پیج خودش تهدید کرده باشد، باز هم بگویند تا برخورد کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین