پاسخی به ادعای عجیب عضو مجمع تشخیص درباره تصویب CFT

حسین شریعتمداری،   3970827086 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
پاسخی به ادعای عجیب عضو مجمع تشخیص درباره تصویب CFT

آقای محمد صدر از معاونین اسبق وزارت امور خارجه و عضو کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌ای گفته است:

«روز رد CFT روز جشن ترامپ و نتانیاهو و بن‌سلمان است... مخالفان این نکته را درک نمی‌کنند که تصویب نشدنCFT ممکن است مقدمات سقوط جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند. زیرا فشار اقتصادی وحشتناکی به مردم وارد می‌شود که قابل مقایسه با دوران جنگ نیست»!

جناب آقای صدر ادعا می‌کند که «تصویب نشدن CFT مقدمات سقوط جمهوری اسلامی را فراهم می‌کند»! و می‌فرمایند «مخالفانCFT این نکته را درک نمی‌کنند»! اکنون فقط یک سوال از ایشان در میان است و آن اینکه؛ آقای صدر آیا جنابعالی می‌دانید CFT (لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم) چیست؟! و آیا از موضوع و فحوای آن خبر دارید؟! اگر پاسختان مثبت است، چرا بی‌آنکه به موضوع CFT و متن آن اشاره کنید، در‌باره آن اظهار نظر می‌فرمایید؟! دستکم باید در چند جمله توضیح می‌دادید که CFT چیست؟! تا لا‌اقل مخاطبان شما بدانند درباره چه سخن می‌گویید و این لایحه چیست که به قول شما اگر تصویب نشود، مقدمات سقوط جمهوری اسلامی فراهم خواهد شد؟! و، اما چنانچه پاسختان منفی است و از CFT و متن و محتوای آن خبر ندارید، چرا درباره موضوعی که نمی‌دانید اظهار نظر می‌کنید؟! با عرض پوزش باید گفت، اظهار نظر جنابعالی نشان می‌دهد که از این لایحه چیزی نمی‌دانید و این البته خوشبینانه‌ترین احتمال است.

جناب صدر! لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم یا همان CFT که یکی از لوایح چهارگانه FATF است در یک کلمه و همانگونه که از نام ظاهری آن پیداست به بهانه مقابله با تامین مالی تروریسم تهیه گردیده و تصویب آن با اصرار مدیران FATF به جمهوری اسلامی ایران توصیه- شما بخوانید دیکته- شده است. بدیهی است که مقابله با تامین مالی تروریسم نه فقط مورد اعتراض ایران نیست بلکه از آنجا که جمهوری اسلامی ایران یکی از اصلی‌ترین قربانیان تروریسم بوده و هست، این مقابله و مبارزه بسیار ضروری نیز خواهد بود. اما جناب آقای صدر! از شما به عنوان یک شخصیت سیاسی که سال‌ها در وزارت امور خارجه کشورمان مسئولیت داشته‌اید بسیار بعید است که از نقطه و محور اختلاف ایران اسلامی با طرف مقابل در خصوص CFT بی‌خبر باشید! اختلاف درباره تعریف تروریسم است. از نگاه مدیران FATF آنگونه که رسما اعلام کرده‌اند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه قدس، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، سازمان صدا و سیما و افرادی نظیر سردار قاسم سلیمانی، سردار نقدی، فریدون عباسی و... مصداق تروریسم هستند و بر اساس FATF رابطه مالی نظام با این مراکز باید قطع شود و اموال این افراد توقیف و مصادره شود!

آقای صدر! شما با این خواسته CFT موافقید؟! و معتقدید اگر بودجه سپاه و نیروی قدس و وزارت اطلاعات و وزارت دفاع را قطع نکنیم و افرادی نظیر سردار سلیمانی و... را تحریم نکنیم، به قول جنابعالی «مقدمات سقوط جمهوری اسلامی ایران» فراهم شده است؟! و ترامپ و نتانیاهو و بن‌سلمان از خوشحالی جشن می‌گیرند؟! آقای صدر! از کی تا به حال ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان عاشق چشم و ابرو و حامی سینه چاک سردار سلیمانی و سپاه و نیروی قدس و وزارت دفاع و وزارت اطلاعات ما شده‌اند که اگر بودجه آن‌ها قطع شود عزا می‌گیرند و به قول شما اصرار دارند که بودجه آن‌ها قطع نشود؟!

ممکن است مانند آقایان وزارت خارجه و نمایندگان موافق CFT بفرمایید که درباره مفهوم تروریسم تحفظ می‌دهید! که هم از وزارت خارجه و هم از شما بعید است از ماده 19 کنوانسیون 1969 وین بی‌اطلاع باشید! مطابق این ماده از کنوانسیون وین که به قانون اساسی معاهدات شهرت دارد «حق تحفظ یا شرط - Reservation» در یک معاهده بین‌المللی فقط هنگامی قابل پذیرش است که با روح و هدف معاهده ناسازگار نباشد، موضوع CFT مقابله با تامین مالی تروریسم، قطع منابع مالی و مراکز پشتیبان گروه‌های تروریستی است؛ بنابراین وقتی شرط ما آن است که تعریف کنوانسیون درباره تروریسم و مصداق گروه‌های تروریستی را نمی‌پذیریم، این شرط، به‌زعم آنان با موضوع کنوانسیون مغایرت داشته و قابل پذیرش نیست. علاوه بر این، مدیریت FATF به صراحت اعلام کرده است که شرط و تحفظ ایران را درباره مصادیق تروریسم نمی‌پذیرد و در بند دوم از شرایط 9گانه خود آورده است که «منظور از مصادیق تروریست همان قطعنامه‌های سازمان ملل است و از ایران خواسته است اموال و دارایی‌های آن‌ها را شناسایی و بلوکه کند و از انجام تراکنش‌های مالی توسط آنان خودداری ورزد»! جنابعالی سالیان دراز در وزارت خارجه مسئولیت داشته‌اید و بسیار تعجب‌آور است که از این موارد که الفبای حقوق بین‌الملل است بی‌خبر باشید!

حالا بفرمایید کسانی که اصرار بر تصویب CFT دارند کشور را در مقابل دشمنانش خلع سلاح کرده و برباد می‌دهند یا آنانی که تصویب آن را فاجعه‌آمیز می‌دانند؟!

منبع: روزنامه کیهان

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۴۰۲۵۶۱۱:۲۹:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۲۷
تمام هنر این جماعت تکرارچی پشت میز نشستن و حرافی کردنه
ناشناس۶۴۰۳۲۷۱۲:۳۴:۱۹ ۱۳۹۷/۸/۲۷
خوب نظرش داد ایا عضو مجمع تشخیص نباید نظر و دید خودش اعلام کنه کجا این مساله اشکال دارد
ناشناس۶۴۰۳۶۲۱۳:۰۷:۰۶ ۱۳۹۷/۸/۲۷
و چیزی که من درک نمیکنم اینه که چطور امثال این افراد در مجمع تشخیص مصلحت عضو هستن ؟؟؟
ناشناس۶۴۰۳۷۴۱۳:۱۲:۲۳ ۱۳۹۷/۸/۲۷
اشکال نداره. لوایح FATF را تصویب نکنید. آقای حسین شریعتمداری و بقیه دلواپسان پاسخگوی تبعات آن خواهند بود.
ناشناس۶۴۰۵۳۷۱۴:۴۱:۱۷ ۱۳۹۷/۸/۲۷
دیدیم که شما غیر دلواپس ها طی این شش سال چیکار کردین . همه رکوردهای دولت قبلی رو در نابود کردن مملکت شکستین و هنوز هم طلبکارین
الف ر۶۴۰۴۳۴۱۳:۴۳:۴۲ ۱۳۹۷/۸/۲۷
اگر کار به آنجا بکشد که نیروی نظامی و سرداران مارا بعنوان تروریسم خطاب کنند آنوقت ما این fatf را زیر پا میذاریم هرچند آقای صدر یک کمکی بزرگش کردند ولی بهانه نباید به دست بهانه جو داد
ناشناس۶۴۰۴۹۳۱۴:۱۶:۴۳ ۱۳۹۷/۸/۲۷
بالاخره تاریخ در این موارد قضاوت خواهد کرد
ناشناس۶۴۰۶۴۴۱۵:۴۱:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۲۷
خب هیچکدام‌از این‌ لوایح چهارگانه را نپذیرید تبعاتش را هم بپذیرید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین