برای اطلاع از تعداد سیم کارت هایتان استعلام بگیرید

گروه اقتصادی الف،   3970825025 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

اگر از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نامتان است اطلاع ندارید، با مراجعه به سامانه استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین اپراتورهای مخابراتی از این موضوع باخبر شوید و درصورتی که بدون اطلاع شما خطی به نامتان ثبت شده است، نسبت به قطع آن اقدام کنید.

به گزارش ایسنا، ارزان بودن سیم‌کارت‌ها بعضا باعث شده تا افراد در نگهداری سیم‌کارت‌ها دقت لازم را نداشته و در پی آن چندین سیم‌کارت داشته باشند، در حالی که نمی‌دانند که این سیم‌کارت‌ها کجا و در دسترس چه کسی است. عدم دقت در نگهداری سیم‌کارت ممکن است باعث شود این سیم‌کارت در دسترس افراد سودجو قرار گیرد و آن‌ها با فعال کردن سیم‌کارت، در شبکه‌های اجتماعی عضو شده و به فعالیت‌های مجرمانه اقدام کنند.

پدیده سیم‌کارت‌های جعلی و ناقص یا همان سیم‌کارت‌های بدون هویت که به اقدامات خلاف‌کارانه از جمله کلاهبرداری و حتی قتل منجر شد، طی سال های گذشته مشکلات متعددی ایجاد کرد و از طرفی به‌واسطه این سیم‌کارت‌ها قاچاق ترافیک انجام می‌شد و حجم این قاچاق نیز بسیار بالا اعلام شده بود. درنهایت این مشکلات موجب شد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه به اقدامی جدی دست بزند.

در این راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که در  طرح احراز هویت و ساماندهی سیم‌کارت‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی و برای این‌که دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین را راه اندازی کرده است. بدین ترتیب کاربران با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش خدمات الکترونیکی و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir می‌توانند از تعداد خطوطی که با کد ملی آنان ثبت شده، آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، اقدام کنند.

هم‌چنین کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خود اقدام کنند.

بر این اساس درصورت هرگونه ایجاد مزاحمت از طریق سیم‌کارت و یا ارتکاب اعمال مجرمانه، این مالک سیم‌کارت است که در وهله‌ی اول باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد، زیرا قانون وی را دارنده سیم‌کارت می‌شناسد؛ هرچند بعد از بررسی‌های فنی می‌توان مشخص کرد که این تماس از سوی وی صورت نگرفته است، اما قانون در ابتدا مالک سیم‌کارت را می‌خواهد و وی باید پاسخ‌گوی محاکم قضایی و شاکی باشد تا بعد که مجرم اصلی شناسایی شود. به همین دلیل اکیدا به دارندگان سیم‌کارت‌ها توصیه شده حتما در نگهداری سیم‌کارت‌های خود دقت لازم را داشته باشند و سیم‌کارت‌هایی را که نیاز ندارند حتما از طریق اپراتور مربوطه غیرفعال کنند و به هیچ وجه سیم‌کارت تلفن همراه خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، زیرا هرگونه استفاده خلاف قانون، عواقب آن بر عهده مالک اصلی سیم‌کارت بوده و وی مقصر شناخته خواهد شد.

مشترکان تلفن همراه درصورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت‌شده به نام خودشان می‌توانند برای جلوگیری هر نوع سوءاستفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نامشان که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌کارت‌ها اقدام کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۳۸۰۲۴۱۱:۴۰:۱۷ ۱۳۹۷/۸/۲۵
سامانه کار نمی کند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین