دیوید میلیبند: سکوت جامعه بین‌المللی در برابر فاجعه یمن شرم‌آور است

گروه جهان الف،   3970824153 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیته بین‌المللی نجات سکوت جامعه بین‌المللی در برابر فاجعه یمن را شرم‌آور خوانده خواستار فشار‌های غرب و به‌خصوص آلمان بر عربستان برای پایان این جنگ شد.

به گزارش تسنیم: "دیوید میلیبند"، رئیس کمیته بین المللی نجات و وزیر امور خارجه اسبق انگلیس که اخیراً به یمن سفر کرده است در مقاله‌ای که در نشریه "دی‌سایت" آلمان به‌چاپ رسیده است از جامعه بین المللی و به‌خصوص آلمان درخواست کرده تا اقداماتی را برای پایان این جنگ فاجعه‌بار در یمن به‌کار گیرد.

وی در بخشی از این مقاله نوشت: دو مورد کشتار اخیراً توجهات را به‌سمت عربستان سعودی معطوف کرده است که یکی از آن‌ها قتل وحشیانه خبرنگار منتقد آل‌سعود، "جمال خاشقچی" و دیگری مرگ یک کودک هفت‌ساله یمنی به‌نام "امل حسین" بر اثر گرسنگی بود. روزنامه نیویورک تایمز عکس این دختربچه دچار سوء تغذیه را در بیمارستانی در شمال یمن نشان داد و جهانیان را شوکه کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: تهدید جدی حالا این است که همچنان انسان‌های بیشتری به دلیل عدم رهبری سیاسی در معرض خطر مرگ قرار دارند. وی در ادامه با اشاره به سفر اخیرش به یمن گفت: ما امروزه به عنوان یک سازمان کمکی انسانی در بیش از چهل کشور درگیر جنگ و اختلافات ویرانگر فعال هستیم که کشور یمن هم یکی از آن هاست. در این کشور حدود دو میلیون کودک دچار سوءتغذیه حاد بوده که ۴۰۰ هزار نفر ار آن‌ها در معرض خطر مرگ در اثر گرسنگی قرار دارند.۲۲ میلیون نفر نیازمند کمک‌های انسانی هستند. بیش از نیمی از ساکنان این کشور هیچ گونه دسترسی به آب سالم ندارند که این مسئله منجر به بدترین شیوع بیماری وبا در این کشور شده است. حدود ۲/۱ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند. بیش از ۵۰ درصد زیر ساخت‌های بهداشت وسلامت این کشور نابود شده است و حدود دو سال است که پرسنل این بخش هیچ دست مزدی دریافت نکرده اند.

در بخش دیگر از این مقاله آمده است ریال یمن به شدت ارزش خود را از دست داده و اقتصاد این کشور در شرایط سقوط آزاد قرار دارد.

"دیوید میلیبند" در ادامه این مطلب تصریح کرد، البته بد‌ترین بحران انسانی دنیا (در کشور یمن) در واقع یک بحران سیاسی است. رنج انسان‌ها در این کشور نتیجه یک فاجعه طبیعی مانند یک قحطی نیست بلکه به دست انسان‌ها شکل گرفته است. ۵۶ هزار نفر در درگیری‌های یمن کشته و یا مجروح شده اند همان طوری که جمال خاشقچی کشته شد.

دربخش دیگری از این مطلب آمده است، با وجود هزینه‌های هنگفت عربستان در جنگ یمن به نظر می‌رسد تاکتیک این کشور نتیجه‌ای نداده است. ایران بسیار قدرتمند‌تر از چهار سال پیش است. حملات هوایی عربستان بیمارستان ها، تاسیسات آب، مزرعه‌ها و کارخانه‌ها در این کشور را ویران کرده، اما همچنان حوثس‌ها از این کشور بیرون رانده نشده اند. هرج ومرج در این کشور به زمین حاصل خیزی برای افراط گرایان تبدیل شده که القاعده وداعش از این شرایط برای جذب طرفداران استفاده می‌کنند.

وی در ادامه به درگیری‌ها در بندر مهم الحدیده اشاره کرده و تاکید کرد، قبل از حملات عربستان سعودی به این شهر، الحدیده وطن حدود ۶۰۰ هزار غیر نظامی و دروازه‌ای برای ۸۰ درصد کمک‌های مورد نیاز و انسانی به یمن از خارج بوده است.

وی با اشاره به بی توجهی عربستان به درخواست‌ها برای عدم حمله به این شهر نوشت: حتی از زمان درخواست آمریکا برای پایان درگیری‌ها در یمن که حدود دو هفته پیش اعلام شد فعالیت‌های نظامی در این شهر افزایش پیدا کرده است. هفته گذشته شبه نظامیان تحت حمایت عربستان سعودی و امارات حملات زمینی را به این شهر بندری آغاز کرده اند.

میلیبند در بخش دیگری از این مطلب از آلمان خواست نقش قدرتمندانه تری را برای پایان جنگ در یمن وبهبود اوضاع انسانی در این کشور انجام دهد. آلمان اخیرا ارسال سلاح به عربستان سعودی را متوقف کرده است، اما باید همچنین فشار‌های سیاسی به عربستان وارد کند. از طرفی آلمان می‌تواند از مناسبات دیپلماتیک خود با ایران که در چارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایجاد شده است استفاده کند تا حوثی‌ها در یمن را به سمت مذاکرات صلح سوق دهد.

سوم اینکه آلمان می‌تواند با انگلیس و دیگر متحدان اروپایی خود همکاری کند و یک قطعنامه شورای امنیت را تنظیم کند که راه برای صلح در یمن را تنظیم کند. چهارم و آخر اینکه آلمان می‌تواند با ورود خود به شورای امنیت سازمان ملل اقداماتی را در پیش گیرد که دسترسی کمک‌های بشر دوستانه به یمن را بهبود بخشد. همه‌ی بنادر دریمن باید فعال باشند و فرودگاه صنعا باید برای کمک‌های انسانی وضروری باز شود. دستمزد حدود ۲/۱ میلیون کارکنان یمن به خصوص بخش‌های پزشکی وبیمارستان‌ها باید فورا پرداخت شود تا آن‌ها بتوانند زندگی میلیون‌ها نیازمند را نجات دهند.

وی در بخش دیگری از این مطلب اینکه جامعه بین المللی تا به حال تنها نظاره گر بدتر شدن بحران دراین کشور بوده است را شرم آور خواند.

در بخش پایانی این مطلب آمده است، حالا بیش از گذشته به تلاش‌های دیپلماتیک مشترک برای حل این بحران نیازمندیم. هیچ گونه عذر خواهی برای دست روی دست گذاشتن در برابر این بحران قابل قبول نیست.

دیدگاه کاربران

یا مهدی ادرکنی۶۳۷۹۳۹۰۹:۳۲:۵۸ ۱۳۹۷/۸/۲۵
کجایند مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر.خدایا ظهور منجی عالم بشریت را جهت گسترش عدل و داد و ریشه کن شدن مستکبران و ظالمان را تعجیل فرما اللهم عجل لولیک الفرج
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین