عقب‌نشینی ۲۰۰هزارتومانی قیمت داروهای بیماران کلیوی/ «راپامیون» رایگان شد

گروه اجتماعی الف،   3970824004

بر اساس اعلام مدیرعامل انجمن حمایت بیماران کلیوی قیمت داروهای این بیماران که با افزایش قیمت چند برابری همراه بود به روال گذشته بازگشت و مسئولان وزارت بهداشت وعده بازگشت قیمت داروی «سلسپت» به روال سابق را داده‌اند.

فارس نوشت: دو ماه قبل بود که صدای اعتراض بیماران کلیوی به دلیل افزایش چند برابری قیمت داروها از گوشه و کنار شهرهای مختلف به گوش می‌رسید، بیمارانی که پس از انتظار و تحمل درد و رنج‌های فراوان بیماری به امید بهبود یافتن، پیوند کلیه انجام داده و با سد گرانی دارو مواجه شده بودند.

بررسی‌های میدانی نیز گویای افزایش قیمت چند برابری تعدادی از داروهای این بیماران بود، همچنین اظهارات مسئولان انجمن بیماران کلیوی نیز این موضوع را تایید کرد.

افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی داروها

محمدسعید الموسوی عضو هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در خصوص مشکلات بیماران پیوند کلیه اظهار داشت:‌ طی روزهای گذشته با افزایش قیمت داروهای این بیماران مواجه بوده‌ایم.

وی افزود: بر اساس قانون 90 درصد از هزینه‌های تامین داروها باید توسط سازمان‌های بیمه‌گر تقبل شود اما متاسفانه آنقدر دارو گران شده است که بسیاری از بیماران توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

عضو هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با بیان اینکه به طور روزانه سهم پرداختی بیماران نیز افزایش پیدا می‌کند،‌توضیح داد: برخی از بیماران پیوند کلیه برای تهیه دو قلم داروی حیاتی باید ماهانه 500الی 600هزار تومان بپردازند که عموما این افراد از اقشار متوسط جامعه بوده و توان پرداخت این مبالغ را ندارند.

الموسوی تصریح کرد: هزینه‌های ماهانه ویزیت پزشکان و آزمایش‌ها نیز برای این افراد سنگین است به طوری که بیماران دیگر رغبتی به انجام پیوند کلیه از خود نشان نمی‌دهند و انجام دیالیز مشکلات چند برابری برای آنها به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در دسترس نبودن و کمبود داروها مشکلات زیادی را برای بیماران پیوند کلیه به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: برای بیماران دیالیزی با کمبود محلول‌ها و همچنین ناکافی بودن صافی‌ها مواجه هستیم و مستعمل بودن دستگاه‌های دیالیزی مشکلات این افراد را دو چندان کرده است.

عضو هیات مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی افزود:‌سهم پرداختی بیمار برای تهیه دارو روز به روز بیشتر می‌شود و با ادامه این روند افراد دیگر قادر به تامین داروهای مورد نیاز خود نخواهند بود به طوری که در حال حاضر شکایات زیادی از بیماران شهرستانی در این باره به ما ارائه می‌شود.

الموسوی خاطرنشان کرد: داروهای بیماران پیوند کلیه به صورت آهسته آهسته گران شده است به طوریکه در حال حاضر داروی «سلسپت» که قیمت دو ماه قبل آن 180 هزار تومان بوده در حال حاضر با مبلغ 380 هزار تومان به دست بیماران می‌رسد.

عقب نشینی ۲۰۰هزار تومانی قیمت داروها

پس از گذشت دو ماه از آغاز مشکلات بیماران و انتشار گزارش‌هایی درباره افزایش قیمت داروهای بیماران کلیوی، مسئولان وزارت بهداشت از عقب‌نشینی قیمت داروهای مورد نیاز این افراد خبر دادند.

مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ های وزارت بهداشت با اعلام این خبر، افزود: در راستای اهداف ارزشمند برنامه تحول نظام سلامت، حفاظت مالی از بیماران و دسترسی به خدمات سلامت و با همراهی شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده، قیمت داروهای پیوند کاهش یافت.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ های وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: این تلاش ها در جهت کاهش قیمت دارو، کمک زیادی به بیماران پیوند خواهد کرد و این بیماران با فرانشیزی که قبلا می‌پرداختند، داروهایشان را تامین می‌کنند.

شادنوش عنوان کرد: وزارت بهداشت در راستای ارتقای کیفیت خدمات درمانی به بیماران پیوند تلاش کرده و در این زمینه گام های موثرتری نیز خواهد برداشت.

«سلسپت» درانتظار ارزان شدن

داریوش آرمان رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، درباره نوسانات اخیر قیمت داروهای بیماران کلیوی اظهار داشت: داروهای «مای‌فورتیک»، «سلسپت» و داروی «راپامیون» از جمله اصلی‌ترین داروهای نگهدارنده پیوند کلیه‌ها به شمار می‌روند که طی ماه‌های گذشته با افزایش قیمت ناگهانی همراه بود. 

وی افزود: با پیگیری رسانه‌ها و تدابیر مسئولان وزارت بهداشت، قیمت این داروها طی روزهای گذشته به روال سابق برگشته است و داروی راپامیون از حدود یک ماه قبل به صورت رایگان به دست بیماران می‌رسد، همچنین هزینه داروی مایفورتیک که به قیمت ۳۰۰ هزار تومان رسیده بود به روال قبل برگشت و اکنون بیماران برای تهیه این داروها مبلغی حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند. 

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تصریح کرد: با صحبتی که با مسئولان وزارت بهداشت انجام شده است قول مساعد داده‌اند که طی روزهای آینده قیمت داروی «سلسپت» نیز به روال سابق برگردد تا مشکلات بیماران کاهش پیدا کند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین