سخنگوی وزارت خارجه: بولتون از بیماری «ایران آزاری» مزمنی رنج می‌برد

گروه جهان الف،   3970822230

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در مورد اظهارات خصمانه اخیر جان بولتون علیه ایران گفت: او همان‌گونه که از دیر باز نشان داده است شدیدا نسبت به ایرانیان دارای بغض و کینه‌ای عمیق است، او دارای رفتاری نابه‌هنجار است و از بیماری «ایران آزاری» مزمنی رنج می‌برد.

سخنگوی وزارت خارجه: بولتون از بیماری «ایران آزاری» مزمنی رنج می‌برد

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی درخصوص سخنان اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی رییس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد: سخنان سخیف جان بولتون که نشانگر ماهیت ستیزه‌جو و شخصیت کینه‌توز او نسبت به مردم ایران است، سخنی تازه و قابل توجهی نیست. او همان گونه که از دیر باز نشان داده است شدیدا نسبت به ایرانیان دارای بغض و کینه‌ای عمیق است. او رفتاری نا به هنجار دارد و از بیماری «ایران آزاری» مزمنی رنج می‌برد. او گاهی آگاهانه یا ناآگاهانه زبان به سخن باز کرده و از کلماتی استفاده می‌کند که معمولا سیاستمداران حرفه‌ای از بیان و به‌کارگیری این نوع کلمات اجتناب می‌کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه اصولا این‌گونه سخن گفتن در قاموس هیچ سیاستمدار حرفه‌ای و تربیت یافته‌ای پیدا نمی‌شود، تاکید کرد: بیان این‌گونه کلمات سخیف توسط این مقام آمریکایی که از گذشته با برخی گروه‌های تروریستی در آمدوشد بوده و از آنان مزد دریافت می‌کند، تعجب‌آور نیست.

وی افزود: او با لذتی تمام و البته بسیار غیرمتعارف و شرم‌آور از ایجاد فشار هر چه بیشتر، تحریم و تهدید ایران سخن می‌گوید. بی‌شک اگر او تاکنون نتوانسته از ایرانی و ایران‌زمین درک و فهم درستی پیدا کند به طور قطع و یقین در آینده‌ای نه‌چندان دور بیش از گذشته امکان فهم توانایی، هوشیاری و هوشمندی ملت ایران و آشنایی با تاریخ و فرهنگ آنان را خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: عامل زمان، تاریخ و فرهنگ ایرانی همواره توانسته است درس‌های لازم را به نااهلان زیاده‌خواه و زیاده‌گو بیاموزد و آدمیان نادان، سرکش و طغیانگر را به آسانی رام و آرام کند. ملت بزرگ ایران، امروز نیز با صبری راهبردی و هوشمندی همیشگی در مقابل ستیزه‌جویان بیگانه و دشمنان این ملک و ملت ایستادگی خواهد کرد، قطعا این کشور بزرگ و این مردم خردورز اجازه تعبیر خواب‌های آشفته این افراد آشفته‌خو را نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، جان بولتون مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، اخیرا در اظهاراتی خصمانه گفته است که ایالات متحده این قدر نظام جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار خواهد داد تا ناله‌اش دربیاید.

وی گفت: تحریم‌های جدید آمریکا صادرات نفت ایران را هدف قرار داده و جلوی بانک‌های ایرانی را از مراودات بین‌المللی می‌گیرد.

مشاور ترامپ تصریح کرد: حکومت ایران تحت فشار واقعی قرار گرفته و نیت ما این است که این فشار را بسیار سخت‌تر کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین