توافق انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر پیش‌نویس برگزیت

گروه جهان الف،   3970822206

گزارش‌های تائید نشده حاکی است که انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر پیش‌نویس توافقنامه خروج لندن از اتحادیه اروپا به نتیجه رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده انگلیس به رسانه‌های این کشور گفته‌اند که پیش‌نویس توافقنامه برگزیت نهایی شده و آماده است تا نخست‌وزیر انگلیس آن را به اعضاء دولت ارائه دهد.

اعضاء دولت فردا به ‌منظور بررسی جزئیات این توافق ۴۰۰ صفحه‌ای در دفتر نخست‌وزیری تشکیل جلسه خواهند داد. چنانچه ترزا می موفق شود تا موافقت اعضاء دولت را جلب کند، مقدمات برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا با دستور کار برگزیت برای ۲۴ و ۲۵ نوامبر کلید خواهد خورد.

خبرگزاری رویترز صبح امروز (سه‌شنبه) گزارش داده بود که لندن بیش‌ازپیش به توافق برگزیت نزدیک شده است. دیوید لیدینگتون معاون نخست‌وزیر انگلیس نیز به شبکه رادیویی بی.بی.سی چهار گفته بود: تا توافق برگزیت فاصله زیادی نمانده است.

او احتمال داده بود که ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده پیش‌نویس توافق برگزیت آماده شود.

نخست‌وزیر انگلیس که در داخل بر سر نحوه مدیریت برگزیت تحت‌فشار زیادی قرار دارد گفته بود که ۹۵ درصد توافق نهایی شده است. بر اساس طرح پیشنهادی وی که تیرماه گذشته ارائه شد، انگلیس در دوره پسا برگزیت به تمام مقررات تجاری این نهاد درباره کالا پایبند بماند، تدابیر ویژه‌ای برای تسهیل عبور و مرور در نظر بگیرد و همچنان به عضویت در سازمان‌های مهم اروپایی ادامه دهد.

با این ‌حال، حامیان سرسخت برگزیت بر ضرورت قطع تمامی روابط با نهادهای اروپایی و بازتعریف آن با رعایت اصل استقلال انگلیس تاکید کرده و خواستار تجدیدنظر دولت در این رابطه شدند. انتقادها تا جایی پیش رفت که دو وزیر اصلی کابینه، در اعتراض به طرح نخست‌وزیر از مقام‌های خود کناره ‌گیری کرده و رویای برگزیت را در مسیر مرگ تدریجی دانستند.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه مستعفی انگلیس امروز در توییتر نوشت: «مسلماً در پایان مذاکرات به یک توافق دست خواهیم یافت، اما این توافق همچنان بریتانیا را تحت سلطه اتحادیه اروپا نگاه خواهد داشت چراکه بریتانیا در بازار مشترک اروپایی می‌ماند و بازارهای بریتانیا ناگزیر از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت خواهند بود.»

وی افزود: «مردمی که به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رای دادند، نمی‌خواهند برده و مستعمره اتحادیه اروپا باقی بمانند. باید حرف این مردم را شنید.»

انگلیس قصد دارد تا ماه مارس سال آینده میلادی (۲۰۱۹) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شود. دو طرف تلاش می‌کنند تا در فرصت باقیمانده توافق نهایی را به تصویب پارلمان های انگلیس و اروپا برسانند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین