توضیحات سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره حواشی ایجاد شده

گروه ورزشی الف،   3970822195

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: متاسفانه براری با مطرح کردن حر‌ف‌های خلاف واقع، دروغ می‌گوید و دل ما را به درد آورد.

به گزارش فارس، محمدحسین برخواه در مورد عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات جهانی گفت: با توجه به اینکه این رقابت‌ها به عنوان یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک بود قهرمانان بزرگ دنیا حضور پیدا کرده بودند، وزنه‌برداران ما هم حضور خوبی داشتند و با وجود ترکیب ناقص نتایج مطلوبی کسب شد که امیدواریم مردم هم راضی بوده باشند.

وی درباره علت ناقص اعزام شدن تیم ملی گفت: طبق قوانین فدراسیون جهانی نفرات اعزامی از 3 ماه قبل باید معرفی می‌شدند، اما با توجه به اینکه سلیمانی و تیموری فقط ۴-۵ روز برای حضور در مسابقات جهانی زمان لازم داشتند تا این سه ماه را پر کنند، اما با سخت‌گیری بیش از حد اجازه شرکت به آنها داده نشد تا با هشت وزنه‌بردار در این رقابت‌ها به میدان برویم.

* دلیل غیبت علی‌حسینی را از خودش بپرسید

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره برنامه‌اش برای دسته فوق‌سنگین گفت: داودی حضور خوبی داشت و رکورد جوانان جهان را به نام خودش ثبت کرد. با وجود اینکه وی ۲-۳ ماه قبل در مسابقات جوانان جهان قهرمان شده بود، اما عملکرد قابل قبولی هم در عشق‌آباد داشت. او سال آینده هم با توجه به ۱۹ سال سن در رده جوانان است، اما تلاش می‌کنیم در بزرگسالان جا بیفتد چون این توانایی و پتانسیل را دارد که روی سکوی جهانی برود و برای المپیک هم از امیدهای اصلی ما است که امیدواریم به اهدافی که داریم برسیم.

برخواه که با اخبار ورزشی شبکه ۳ صحبت می‌کرد، درباره شرایط علی‌حسینی و علت غیبتش در مسابقات جهانی گفت: باید از خودش بپرسید که تصمیمش برای ادامه کار چیست. چند هفته قبل از مسابقات اعلام کرد که نمی‌تواند شرکت کند که یکی از دلایل ناقص اعزام شدن تیم عدم حضور این وزنه‌بردار بود.

* براری بعد از حذف از مسابقات جهانی به تمام اعضای شورای فنی حمله کرد

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره ماجرای براری و ادعای او در خصوص پاره شدن پرده گوشش به دلیل ضربه‌ای که به صورتش وارد شده است، گفت: متاسفانه صحبت‌های براری کاملاً خلاف واقع است و از مسائلی که مطرح شد ناراحت شدم؛ انتظار داشتم با روحیه جوانمردی واقعیت مطلب مطرح شود. سال قبل او در رکوردگیری قبل از مسابقات جهانی اوت کرد و حذف شد و به تمام اعضای شورای فنی که پیشکسوتان وزنه‌برداری هستند حمله کرد، اما با این وجود به بازی‌های آسیایی اعزامش کردیم و در حالی‌که در تمرینات وزنه ۱۹۳ کیلوگرمی را در یک‌ضرب زده بود، اما با ۱۷ کیلوگرم کمتر در این حرکت در وزنه ۱۷۶کیلوگرمی متوقف شد و اوت کرد.

برخواه تصریح کرد: نظر من این بود که در مسابقات جهانی امسال حضور نداشته باشد، اما براری از راه‌های که بلد است خودش را به کادر فنی و فدراسیون تحمیل کرد و در مسابقات جهانی هم رتبه خوبی به دست نیاورد. برای اینکه بهانه‌ای نداشته باشد در دوضرب با ۲۱۵ کیلوگرم شروع کردیم؛ قبل از اینکه روی تخته برود شرایط مطلوبی داشت و وزنه ۲۰۵کیلویی را در سالن زده بود، اما وقتی روی صحنه رفت از این رو به آن رو شد.

* برای اینکه براری هوچی‌گری نکند وزنه ۲۲۶ کیلوگرمی را انتخاب کردیم

وی ادامه داد:‌ ۲-۳ دقیقه فرصت داشتیم که او را برای دومین حرکت دوضرب آماده کنیم؛ با او صحبت کردیم و همین‌طور که همه می‌دانند و مرسوم است، مربی برای اینکه ورزشکارش هوشیار شود ضرباتی به صورتش‌ می‌زند، اما شاید چون او روی صندلی نشسته بود کف دست من به گوشش برخورد کرد و باعث این اتفاق شد.

برخواه افزود: البته براری می‌گوید که این اتفاق قبل از اولین حرکت دوضرب رخ داده است؛ در حالی‌که دروغ می‌گوید و بعد از ضربه‌ای که من به او زدم حرکت دوم دوضرب را زد. برای حرکت سوم هم با وجود اینکه می‌دانستیم شانسی ندارد، اما برای اینکه مانند گذشته هوچی‌گری نکند وزنه ۲۲۶ کیلوگرمی را انتخاب کردیم که موفق نشد. همکاران ما در سالن حضور داشتند و می‌توانند شهادت بدهند. براری با بیان این مطالب دروغ دل ما را به درد آورد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین