روحانی: چه ایرادی دارد بخشی از استادیوم ورزشی به بانوان اختصاص یابد

گروه اقتصادی الف،   3970822140 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌ جمهور در جلسه شورای عالی اجتماعی کشور، تقویت امید به آینده و تلاش بیشتر برای تحکیم و تقویت اطمینان و امنیت خاطر برای مردم را در حوزه رفع نگرانی‌ها از آسیب‌های اجتماعی، مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز سه‌شنبه و در این جلسه،  اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر را امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: همه دستگاه‌ها بویژه وزارت کشور در پی تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسایل و آسیب‌های اجتماعی، با احساس وظیفه بیشتری وارد عرصه شده و آمار اقدامات انجام شده، نشان می‌دهد که گام‌های بسیار مهم و خوبی در این عرصه برداشته شده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی از مسایل بسیار حساس برای مردم است و چنانچه آمار بهبود شاخص‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی به مردم منتقل شود، می‌تواند برای دلگرم‌کننده باشد.

روحانی گفت:فناوری‌های نو و دستاوردهای علمی جدید در کنار مصائبی که می‌تواند داشته باشد، برای مردم تسهیلات، امنیت و آرامش خاطر ایجاد کرده و خانواده‌ها با استفاده از امکانات دیجیتالی و تلفن همراه می‌توانند به راحتی از وضعیت فرزندان خود آگاهی یابند، ضمن اینکه مردم با استفاده از این فناوری‌ها می‌توانند بسیاری از امورات و کارهای روزمره خود را انجام دهند.

رئیس شورای عالی اجتماعی کشور یکی از عوامل حاشیه‌نشینی را مهاجرت از روستا عنوان کرد و گفت: امروز ساکنان روستاها با استفاده از فضای اینترنت و موبایل، صنایع دستی و امکانات گردشگری خود را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی می‌کنند و این فناوری‌ها به ابزاری برای تثبیت روستاها تبدیل شده است و بی‌تردید توسعه عالمانه و همه جانبه آن می‌تواند در رفع مشکل حاشیه‌نشینی موثر باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تقویت امید به آینده در برخورد با مسایل اجتماعی، اظهار داشت: بدون تردید اگر امید به آینده نباشد، ناهنجاری‌ها و جرایم اجتماعی افزایش می‌یابد، لذا همه بویژه رسانه‌های اجتماعی باید امید به آینده را در بین مردم تقویت کنند.

 روحانی خاطر نشان کرد: اگر چه امروز مردم به واسطه تحریم با مشکلاتی در حوزه اقتصادی و معیشتی مواجه شده‌اند و مشکل کسانی که حقوق ثابت دارند، مضاعف است، اما مطمئن هستیم که مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی قابل حل و فصل بوده و به فضل الهی برطرف خواهد شد و چنین نیست که این مشکلات حل ناشدنی باشد، لذا باید نسبت به رفع اینگونه مشکلات امیدوار باشند.

رئیس شورای عالی اجتماعی خاطر نشان کرد: مردم بعد از 13 آبان نسبت به قبل از آن، امیدواری بیشتری پیدا کرده‌اند، در حالی که قبل از 13 آبان، عده‌ای تصور می‌کردند که اتفاقات خاصی رخ خواهد داد و همه زندگی مردم بهم خواهد ریخت، اما پس از آن روز همه مشاهد کردند که این تصورات واهی و غلط است و هیچ‌کدام از ادعاهای دشمن، به آن صورتی که انتظار داشتند، تحقق پیدا نکرد، لذا چنین نیست که تصورات دشمن محقق شده و ما ناتوان باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه گاهی بعضی از رسانه‌ها و روزنامه ‌ها واقعیات تلخ را بیش از آنچه هست، بزرگ جلوه می‌دهند، اظهار داشت: اینگونه بزرگ‌نمایی‌ مشکلات و ناامید کردن مردم، ظلم بزرگی به مردم است و همه باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنند.

 روحانی خاطرنشان کرد: مقابله و رفع برخی آسیب‌های اجتماعی از جمله فقرزدایی، نیازمند اقدامات عملی و اجرایی است که باید در این حوزه با قوت تصمیم‌گیری و عمل کرد، اما بخشی از این مسایل جنبه روانی دارد و ناشی از بزرگ‌نمایی برخی از مشکلات دارد که در این زمینه اگر امید و نشاط در جامعه افزایش یابد، می‌تواند در برطرف کردن و پیشگیری از آسیب‌ها تاثیرگذار باشد به طور مثال چه ایرادی دارد که بخشی از استادیوم ورزشی که هیچ منافاتی با قانون و شرع و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ندارد، به بانوان اختصاص یابد.

رئیس شورای عالی اجتماعی افزود: می‌توان با برخی اقدامات کم‌هزینه میزان رضایتمندی و خشنودی اجتماعی مردم را در جامعه افزایش داد و باید توجه داشت که با سوء ظن نمی‌توان با مردم برخورد کرد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: باید آمار مربوط به کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی به درستی به مردم منتقل شود و چنین آمار دلگرم‌کننده‌ای می‌تواند مردم و جوانان را نسبت به آینده امیدوارکند و چه بسا انتشار آمار مربوط به کاهش طلاق می‌تواند جوانان و خانواده‌ها را به ازدواج آسان و سریع ترغیب کند.

روحانی اضافه کرد: امروز باید همه تلاش کنیم تا آمار طلاق هر چه بیشتر کاهش پیدا کند. اگر چه برخی موارد ادامه زندگی برای زوجین امکان‌ناپذیر و وقوع طلاق لازم به نظر می‌رسد، اما تا جایی که امکان دارد، باید با مشاوره و رفع مشکلات خانواده‌ها را به ادامه زندگی تشویق کرد، چرا که طلاق نه تنها برای زن و مرد بلکه آثار سوئی نیز برای فرزندان و جامعه دارد.

رئیس جمهور اقدامات فرهنگی را اولین گام در مواجهه با مسایل اجتماعی دانست و تاکید کرد: معمولاً در فعالیت‌های فرهنگی مردم بهتر از نهادهای دولتی عمل می‌کنند، لذا در این حوزه باید سازمان‌ها و جمعیت‌های مردم‌نهاد اصیل پیشتاز باشند.

 روحانی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در اصلاح کشور، گفت: آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین نهادهایی است که می‌تواند در اصلاح امور کشور بسیار موثر باشد.

رئیس شورای عالی اجتماعی «امر به معروف» و «نهی از منکر» را به عنوان یکی از وظایف اجتماعی و تاثیرگذار برای اصلاح جامعه مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر «امر به معروف» و «نهی از منکر» به درستی سامان داده شود، می‌تواند از بسیاری از منکرات جلوگیری کرده و مردم را به انجام رفتارهای درست تشویق کند و معتقدم «امر به معروف» و «نهی از منکر» یک وظیفه مهم همگانی است، منتها گاهی به درستی مورد استفاده قرار نگرفته و چه بسا نتیجه معکوس داشته  است.

در این جلسه وزیر کشور و اعضای شورای عالی اجتماعی، ضمن ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مسایل اجتماعی بیان کردند.

براساس گزارش ارایه شده، شاخص میزان طلاق طی 4 سال گذشته کاهش داشته است.

دیدگاه کاربران

حمید۶۳۳۷۱۳۱۴:۰۸:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۲۲
گرچه شخصا با پیشنهاد اقای روحانی موافقم ولی این بحث های انحرافی بخاطر شکست سیاست های ایشونه و این سخنان فقط عوامفریبی است خدا کنه زودتر دولت ایشون به پایان برسه که بجز بدبختی هیچ چیزی عاید مردم نکرد
ناشناس۶۳۳۷۵۴۱۴:۲۳:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۲۲
سلام ایرادش اینه که وضع اقتصاد و معیشت مردم داغون کردید. سیاست داخلی و خارجی داغونه. با دین مردم و مباحث بی ارزش یا کم ارزش می خواید توجه را پرت کنید.
ناشناس۶۳۳۸۲۲۱۴:۵۵:۱۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
تو وضعیت بد اقتصادی وتورم بالا و بی ارزش شدن پول ملی، رفتن بانوان به استادیوم ومطرح کردن اون فقط حذف صورت مسئله می باشد.وگرنه رفتنشون هم دردی رو دوا نمی کنه
ناشناس۶۳۳۸۴۵۱۵:۱۰:۱۳ ۱۳۹۷/۸/۲۲
ایرادی ندارد. شما اول مشکلات اقتصادی را حل کن بعد بفکر عشق و حال زنان طالب فوتبال باش. شما خاضری زن خودت را بفرستید استادیوم.؟ از فحش های استادیوم شنیده اید؟
سید۶۳۴۵۱۲۲۲:۲۱:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۲۲
با این کار اون یه خورده تربیتی را هم زنان میتوانستند در خانه برای کودکانشان به آموزش دهند میشود هیچ
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین