بازار مکاره جراحی‌های زیبایی

گروه اجتماعی الف،   3970822118

فوق‌تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به اینکه نظارت بر تبلیغات غیرقانونی جراحی‌های زیبایی در فضای مجازی کافی نیست، گفت: متأسفانه اغلب این جراحی‌ها توسط کسانی انجام می‌شود که حتی آشنایی با اصول و تکنیک‌های ساده جراحی هم ندارند .

به گزارش فارس، امیررضا معتبر،  فوق‌تخصص جراحی پلاستیک در افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی بزرگان جراحی پلاستیک در ارتباط با سوداگری در جراحی زیبایی، اظهار داشت:  در دنیا امروز افرادی هستند که به جای کسب علم و مهارت و داشتن خلاقیت سعی می‌کنند با داشتن چهره متفاوت برای خود اعتبار و شهرت کسب کنند تا شاید  مورد تعریف و تمجید بسیاری در فضای حقیقی یا مجازی قرار بگیرند. 

وی افزود: این نگرش فرصت مناسبی را جهت سود جویانی به وجود آورده که با پیشنهاد انواع و اقسام شیوه‌ها و اعمال جراحی زیبایی شما را در مدتی کوتاه به یک فرد ایده آل و زیبا تبدیل می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از این سوداگران  برای جذب مشتری و پر رونق کردن کسب و کار خود قیمت‌های وسوسه انگیزی را به مراجعین خود پیشنهاد می‌دهند  با این شعار که شما می‌توانید در مدتی کوتاه با هزینه کم زیبا و جذاب شوید  باید همواره این نکته را در نظر داشت که ورود به این بازار راحت بوده ولی خروج  از آن قطعا با دشواری فراوان همراه است.  

این فوق‌تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد: متأسفانه اغلب این جراحی‌ها توسط کسانی انجام می‌شود که حتی آشنایی با تکنیک‌های ساده جراحی و اصول علمی هم ندارند و گاهی سابقه کار محدود در برخی از مراکز درمانی را داشته‌اند و تنها مسائل مادی و کسب درآمد دلیل ورود آنها به این حوزه است، البته گاهی پزشکان غیرمتخصص، یا پرسنل درمانی غیر پزشک نیز به این مسئله ورود می‌یابند. 

معتبر ادامه داد: مردم باید آگاهی داشته باشند که تنها جراحان صاحب صلاحیت  می‌توانند مشاوره لازم جهت اعمال جراحی زیبایی را به آنها بدهند زیرا آنها علاوه بر داشتن تسلط علمی در این زمینه به اصول حرفه‌ای نیز به خوبی آگاهی دارند. متأسفانه سوداگران در فضای مجازی بازاریابی کرده و با پیشنهادهای اغواکننده مردم را به گمراهی می‌اندازند که نتیجه آن عوارض مختلفی از جمله نقص عضو فرد است.

معتبر با اشاره به انجام جراحی‌هایی همچون چشم گربه‌ای،‌ دماغ خوکی، لب شتری، زبان ماری، گوش الاغی و .. گفت:  کلیه این اعمال جراحی مورد تایید هیچ منبع یا مرجع علمی نمی باشد.عمل‌های جراحی همچون چشم‌گربه‌ای یا تغییر رنگ چشم می‌تواند سبب اختلال در ساختار طبیعی چشم و عوارضی همچون خشک شدن قرنیه و عفونت شود و گاهی این معضلات فرد را تا پایان عمر گرفتار می‌سازد. اغلب اینگونه اعمال جراحی نه تنها باعث زیبایی نمی شوند بلکه سلامت روح و روان فرد را بسیار آزرده می‌کند. 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت نظارت پایدار و منظم و رصد فضای مجازی و عکس العمل سریع در خصوص تبلیغات وسوسه انگیز  توسط نهادهای ذیربط و  متولی سلامت  را لازمه مبارزه با این سوداگران سلامت دانست.

معتبر با اشاره به این نکته که انجمن های علمی از جمله انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی می‌توانند در کنار این سیستم‌های نظارتی اقدامات مؤثری انجام دهند. ولی متأسفانه دستگاه‌های مربوطه به نقش مؤثر انجمن‌ها توجه چندانی ندارند.

وی تصریح کرد: دخالت های بی جای افراد غیر متخصص در  جراحی‌های پلاستیک و زیبایی سبب می‌شود علاوه بر عوارض برای بخشی از جامعه که نیاز واقعی به جراحی پلاستیک دارند  از انجام این جراحی هراس پیدا کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  17. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  18. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  19. قبور لاکچری

  20. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  21. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین