بهانه های دموکرات‌ها برای مچ‌گیری از ترامپ

گروه جهان الف،   3970822111

روزنامه آمریکایی گزارش داد دموکرات ها در آمریکا قصد دارند با آغاز به کار مجلس جدید نمایندگان، 12 موضوع را علیه ترامپ مورد بررسی و تحقیق قرار دهند.

به گزارش فارس، روزنامه واشنگتن پست با اشاره به پیروزی حزب دموکرات در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا به بررسی مسائلی که نمایندگان دموکرات می‌توانند درباره آنها علیه دولت دونالد ترامپ تحقیق کنند و یا اینکه قبلا قصد داشتند آنها را مورد بررسی و تحقیق قرار دهند و به دلیل کم داشتن رای کافی در صحن مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است پرداخت.

این گزارش افزود: اکنون دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار دارند و آزاد هستند تا هر موردی که بخواهند را در مورد دولت ترامپ مورد تحقیق و بررسی قرار دهند. اگر چه دموکراتها فعلا قصد ندارند تا روشن شدن تحقیقات مولر موضوع استیضاح ترامپ را دنبال کنند اما فارغ از این موضوع، هنوز موضوعات زیادی هستند که سر دموکراتها را بسیار شلوغ خواهد کرد.

واشنگتن پست افزود: دموکراتها اکنون فهمیده‌اند که پیام هفته گذشته رای دهندگان آمریکایی این بود که خواستار یک نظارت قوی بر کاخ سفید هستند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه تاکید کرد، یک لیست کامل از موضوعاتی که دموکراتها قصد دارند در ماه ژانویه و بعد از شروع به کار مجلس جدید در زمینه آنها جلسات استماع برگزار کنند، وجود دارد. دخالت روسیه؛ دموکراتها در این زمینه منتظر تحقیقات موسوم به تحقیقات رابرت مولر هستند. اما «آدام شیف» رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان میگوید که قصد دارد بررسی کند که آیا تحقیقات مجلس نمایندگان در این زمینه کامل است و اینکه به دنبال پر کردن شکافهای احتمالی موجود در آن است. این در حالیست که «دوین نونز» رئیس قبلی و جمهوریخواه همین کمیته معتقد به توطئه علیه ترامپ در زمینه مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود.

شیف اخیرا در یک مصاحبه گفته بود که من قصد ندارم یک جا بنشینم و منتظر گزارش مولر باشم.

متیو وایتکر؛ واشنگتن پست در این زمینه نوشت، اگر آقای وایتکر که اکنون سرپرستی دادستانی کل آمریکا را برعهده دارد نتواند خود را از انتقاداتی که در زمینه تحقیقات مولر و مخالفتش با آن دارد، نجات دهد، دموکراتهای کنگره آماده تحقیق از او و منافعش در زمینه مخالفتش با تحقیقات مولر هستند.

وایتکر جانشین «جف سشنز» است که به تازگی تحت فشار ترامپ از سمت خود کنار رفت.

«جرولد ندلر» رئیس احتمالی بعدی کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با سی ان ان گفته که آماده است تا آقای وایتکر را برای شهادت و ادای توضیحات در این زمینه به جلسه استماع احضار کند.

آدام شیف نیز در این زمینه گفت: اگر آقای وایتکر نتواند خود را تبرئه کند مجلس نمایندگان آماده بررسی موشکافانه اقدامات وی در ارتباط با هرگونه مداخله در روند تحقیقات مولر است.

حق السکوت؛ کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان همچنین قصد دارد در زمینه پرداخت حق السکوت به استورمی دنیلز(بازیگر فیلمهای مستهجن) و کارن مگ داگلز که هر دو به داشتن رابطه پنهانی و غیرمشروع با ترامپ اعتراف کرده‌اند، تحقیق و بررسی کند. ترامپ و وکیلش متهم هستند که قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ازای ساکت ماندن و لو ندادن ارتباطات پنهانی وی با این افراد، به آنها حق السکوت پرداخت کرده‌اند.

فرار مالیاتی؛ «ریچارد نیل» نماینده دموکرات که احتمالا رئیس بعدی کمیته قدرتمند مالیاتی مجلس نمایندگان خواهد بود میگوید که اگر دونالد ترامپ به صورت داوطلبانه لیست پرداختهای مالیاتی خود را منتشر نکند یک درخواست قانونی برای پیگیری آن از طریق دادگاه فدرال ارائه خواهد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا گزارش داده بود که ترامپ با دخالت در روند پرداخت مالیات توسط پدر خود در دهه 1990 چهارصد میلیون دلار فرار مالیاتی داشته است. این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ مدعی است تمام ثروت خود را از طریق دریافت یک وام از پدر خود به دست آورده و یک تاجر خودساخته است و خودش یک تجارت در حوزه مسکن در آمریکا راه انداخته است.

در این گزارش آمده است: ترامپ در زمان کودکی خود 413 میلیون دلار از ثروت پدرش را به دست آورده و موضوع دریافت وام یک میلیون دلاری نیست.

نقض قانون اساسی؛ در حال حاضر دو شکایت از ترامپ در زمینه نقض یک بند قانون اساسی مربوط به تعاملات مالی و مقرری‌های دریافتی رئیس جمهور آمریکا وجود دارد. بر اساس قانون اساسی آمریکا، هر مقامات منتخب آمریکا نمی‌توانند هیچ گونه هدیه، مقرری، سمت و دفتر یا عنوانی از طرف رهبران ودولتهای خارجی دریافت کنند.

دموکرات‌های آمریکا می‌گویند که ترامپ بابت اقامت در هتلها و استفاده از زمینهای گلف وی از مقامات خارجی پول دریافت کرده است.

تاییدیه امنیتی؛ واشنگتن پست در ادامه گزارش خود افزود، دموکراتهای کنگره می‌خواهند بدانند که چگونه برخی افراد خاص مثل «جرد کوشنر» داماد ترامپ یا «راب پورتر» که در رده‌های بالای مدیریتی در کاخ سفید کار می‌کردند توانستند بدون دریافت تاییدیه‌های امنیتی لازم در کاخ سفید مشغول کار شوند. آنها همچنین قصد دارند درباره تصمیم ترامپ در زمینه ابطال تاییدیه های امنیتی جان برنان رئیس پیشین سازمان سیا و دیگر منتقدان ترامپ تحقیق کنند.

رسانه‌ها؛ ترامپ متهم است که با استفاده از قدرت خود تلاش کرده است از همکاری بعضی از شرکتها با رسانه‌های منتقد وی مثل شبکه سی ان ان و روزنامه واشنگتن پست جلوگیری کند یا آنها را تنبیه کند.

آدام شیف می‌گوید که ترامپ تلاش کرده از خرید شرکت تایم وارنر، شرکت مادر شبکه سی ان ان، توسط شرکت AT&T جلوگیری کند.

موضوع اتهامات جنسی برت مک کاوانا که توسط ترامپ عضو دیوان عالی آمریکا شد، سیاست تحمل صفر کاخ سفید در قبال مهاجران و جدا کردن کودکان از والدین پناهجویان، موضوع خدمات درمانی و دو موضوع دیگر مربوط به وزیر کشور و وزیر آموزش از مسائلی هستند که دموکراتها قصد دارند بعد از در اختیار گرفتن مجلس نمایندگان آمریکا به آنها به صورت دقیق بپردازند.

در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که هفته گذشته برگزار شد دموکراتها موفق شدند بعد از 8 سال اکثریت مجلس نمایندگان این کشور را مجددا در اختیار بگیرند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین