هشدار ترامپ به اوپک

گروه اقتصادی الف،   3970822095

رییس جمهور آمریکا همزمان با اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی که از احتمال کاهش تولید اوپک و متحدانش در سال آینده خبر داده بود، از این گروه خواست تولید نفت خود را محدود نکند.

به گزارش ایسنا، پیام دونالد ترامپ همزمان با اظهارات خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی که گفته بود اوپک و متحدانش لازم است میزان تولید خود را حدود یک میلیون بشکه در روز در سال 2019 کاهش دهند، در توییتر ارسال شد.

دونالد ترامپ در توییتر نوشت: امیدوار است اوپک تولید نفت خود را محدود نکند و قیمت‌ها بر مبنای عرضه، باید بسیار پایین‌تر باشد.

این توییت جدیدترین تلاش ترامپ برای تاثیرگذاری روی سیاست اوپک در توییتر است. رییس جمهور آمریکا امسال چندین بار در توییتر اوپک را خطاب قرار داده و این گروه را بابت افزایش قیمت‌های نفت سرزنش کرده و به اعضای آن دستور داده برای پایین بردن قیمت نفت اقدام کنند. جدیدترین موضع ترامپ پس از افت چشم‌گیر قیمت‌های نفت مطرح شده است. قیمت نفت آمریکا طولانی‌ترین روند کاهشی را طی کرده و وارد روند نزولی شده است.

قیمت‌ نفت طی پنج هفته گذشته تحت تاثیر ریزش بازارهای سهام جهانی، افزایش عرضه نفت و ضعیف شدن دورنمای رشد تقاضا برای نفت، روند کاهشی پیدا کرد. افت ناگهانی قیمت نفت از بالاترین رکورد چهار سال اخیر، اوپک و متحدان‌اش شامل روسیه را ناچار کرد درباره نحوه مدیریت بازار بازنگری کنند.

کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که روز یکشنبه در ابوظبی دیدار کرد، اعلام کرد: عرضه نفت سریع‌تر از تقاضا رشد کرده و این اتحاد ممکن است ناچار باشد دور جدیدی از کاهش عرضه را اجرا کند. همان‌ روز خالد الفالح اظهار کرد: صادرات نفت عربستان سعودی در دسامبر ۵۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به نوامبر کاهش خواهد یافت.

فالح روز دوشنبه در یک کنفرانس نفتی در ابوظبی گفت: تحلیل فنی نشان می‌دهد که لازم است میزان عرضه یک میلیون بشکه در روز از سطح اکتبر کاهش پیدا کند.

تولیدکنندگان نفت محدودیت عرضه خود را در ژانویه سال ۲۰۱۷ به منظور پایان دادن به اشباع عرضه جهانی و تقویت قیمت‌ها آغاز کردند. این سیاست موفق شد سطح ذخائر را کاهش داده و قیمت‌ها را بالا ببرد. با این حال این گروه در ژوئن تحت فشار ترامپ در آستانه بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه ایران موافقت کرد میزان تولید خود را مجموعا یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد. از آن زمان تولید روسیه به بالاترین رکورد خود از دوران شوروی سابق رسیده و عربستان سعودی اعلام کرده قصد دارد ۱۱ میلیون بشکه در روز در نوامبر تولید کند. در این بین، تولید آمریکا از مرز ۱۱ میلیون بشکه در روز فراتر رفته و روسیه را به عنوان بزرگترین تولیدکننده جهان پشت سر گذاشته است.

ترامپ، توییت به اوپک را در آوریل دو ماه پیش از برگزاری نشست ژوئن این گروه آغاز کرد. جدیدترین توییت وی تنها چند هفته پیش از نشست بعدی این گروه انجام گرفته است.

دولت ترامپ برای جبران تاثیر تحریم‌ها علیه ایران که سومین عضو بزرگ اوپک است تا حد زیادی روی ادامه افزایش تولید عربستان سعودی حساب می‌کند. تحریم‌ها حدود یک میلیون بشکه در روز از صادرات ایران را کاهش داده است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، تحلیلگران انرژی افزایش قیمت‌های نفت در سال جاری را به تحریم‌ها نسبت داده‌اند. قیمت‌های نفت ماه گذشته که مهلت دولت ترامپ به واردکنندگان نفت برای به صفر رساندن خریدشان از ایران نزدیک شده بود به بالاترین رکورد در چهار سال گذشته صعود کرده بود. اما از سوی دیگر روابط میان آمریکا و عربستان سعودی با قتل جمال خاشقجی خبرنگار منتقد ریاض در کنسولگری این کشور در ترکیه تیره شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین