دزد 3 میلیاردی، طعمه سارقان شد

گروه حوادث الف،   3970822058

مرد جوان وقتی به پیشنهاد دوستش 3 میلیارد تومان پول فروش زمین خود را دلار خرید نمی‌دانست قرار است طعمه نقشه زورگیری او شود.

دوم آبان جوانی ۳۰ ساله با مراجعه به کلانتری ۱۲۸ تهران نو به مأموران اعلام کرد که توسط یکی از دوستانش به نام مسعود مورد زورگیری قرار گرفته است و 135 هزار دلارش به سرقت رفته است.

وی در تشریح جزئیات ماجرا به کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی گفت: چندی پیش اقدام به فروش یک قطعه زمین در منطقه فشم به مبلغ ۳ میلیارد تومان کرده بودم که بنا به پیشنهاد یکی از دوستانم به نام مسعود پول حاصل از فروش زمین را دلار خریدم بعد به پیشنهاد مسعود تصمیم گرفتم تا دلارهای خود را به مبلغ بیش از ۱۳۵ هزار دلار بفروشم. همراه مسعود به منطقه بازار تهران رفتم که ناگهان مسعود در کوچه‌ای خلوت با تهدید چاقو اقدام به زورگیری کوله پشتی حاوی دلارها کرد و از محل دور شد.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی و تحقیقات از خانواده مسعود اطلاع پیدا کردند که او از چندی پیش با خانم جوانی به نام سارا طرح دوستی و آشنایی ریخته که با شناسایی محل سکونت سارا در منطقه سهروردی، کارآگاهان ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۸ تهران به تحقیق از سارا پرداختند.

وی در تحقیقات اولیه منکر هرگونه اطلاع از مسعود شد اما پس از کشف بیش از ۱۰ هزار دلار مسروقه از خانه‌اش اعتراف کرد که مسعود پس از انجام سرقت، این مبلغ را به او داده و در حال حاضر مسعود در محدوده خیابان پل گیشا در خانه‌ای استیجاری مخفی شده است.

کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به دستگیری مسعود شده و در بازرسی از مخفیگاه وی نیز در حدود ۷ هزار دلار از پول‌های مسروقه کشف شد. مسعود پس از دستگیری در خصوص سرنوشت مابقی پول‌های مسروقه به کارآگاهان گفت که خود او نیز توسط دو جوان ۲۰ ساله مورد زورگیری قرار گرفته است.

وی در خصوص سرقت دوباره دلارهای مسروقه به کارآگاهان گفت: «پس از سرقت به کرج رفته و در خانه مجردی دو نفر از بستگان خود (دو برادر) به نام‌های سعید و آرمان مخفی شدم. این دو برادر از مسروقه بودن دلارها اطلاع داشتند تا اینکه پس از گذشت بیش از ۱۰ روز به قصد فروش دلارها از خانه خارج شدم.

هنوز چند متری از خانه دور نشده بودم که ناگهان یک موتورسیکلت با دو سرنشین جلوی مرا گرفت و سرنشینان آن با تهدید چاقو و قمه اقدام به زورگیری و سرقت کوله پشتی حاوی ۱۲۰ هزار دلار کرده و بسرعت از محل دور شدند. این دو موتورسوار را قبلاً در یک ملاقات کوتاه به همراه سعید و آرمان دیده بودم و به همین علت اطمینان دارم که سرقت دلارها با هماهنگی سعید و آرمان انجام شده است.»

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه ششم آگاهی با اخذ نیابت قضایی به شهرستان کرج - منطقه فردیس رفته و اقدام به دستگیری سعید و آرمان کردند. آنها در بازجویی‌ها اعتراف کردند که با دونفر از دوستان خود به نام‌های بیژن و بهمن موضوع دلارهای مسروقه را مطرح کرده و در روز سرقت، بیژن و بهمن با اطلاع کامل از زمان خارج شدن مسعود از خانه و اطمینان از همراه داشتن دلارها اقدام به زورگیری از مسعود کردند.

کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با شناسایی محل تردد بیژن و بهمن در محدوده گیشا روز یکشنبه 20 آبان متهمان را در حال تردد با یک خودرو ۲۰۶ سفید رنگ دیدند اما آنها به محض مشاهده کارآگاهان با ایجاد تصادف قصد فرار داشتند که مأموران هر چهار چرخ خودرو آنها را مورد هدف گلوله قرار دادند. این دو متهم با وجود ترکیدگی هر چهار لاستیک و عدم توانایی در کنترل خودرو کماکان به فرار خود ادامه داده و با چندین خودروی پارک شده تصادف کردند اما در نهایت دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در تحقیقات از دو متهم دستگیر شده، آنها به زورگیری با طرح و نقشه قبلی اعتراف کرده و عنوان کردند که دلارهای مسروقه را بلافاصله پس از سرقت به یکی از شهرستان‌ها در غرب کشور منتقل و در آنجا مخفی کردند که تحقیقات در خصوص سرنوشت دلارهای مسروقه در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.
منبع: ایلنا

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین