سروری: تهران با آمدن آخوندی «فریز» می‌شود

گروه اجتماعی الف،   3970821135 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه با آمدن آقای آخوندی، تهران فریز و متوقف خواهد شد، گفت: با حضور وی در شهرداری، تهران، نشاط و شادابی که در ۱۴ سال حضور نیروهای انقلاب در مدیریت شهری به دست آورده بود را هر روز از دست خواهد داد.

پرویز سروری، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس با اشاره به انتخاب عباس آخوندی به عنوان یکی از دو گزینه نهایی تصدی پست شهرداری تهران، گفت: گویا اعضای شورای شهر تهران تصمیم دارند که شهر اداره نشود و ظاهراً این شورا برای دنده‌عقب ساخته شده است.

وی با بیان اینکه گویا شورای شهر پنجم فقط دنده‌عقب و پسرفت دارد و هیچ برنامه‌ای برای پیشرفت و حرکت به جلو ندارد، درباره عباس آخوندی گفت: نمی‌دانم شورای شهر تهران با چه منطق و فلسفه‌ای، وزیری که پنج سال ناکارآمد بوده و بغض و خشم دولتی‌ها را هم برانگیخته و مشاور رئیس‌جمهور اعلام می‌کند  رفتن آخوندی از وزارت راه و شهرسازی، یک خبر خوش است، را به عنوان گزینه تصدی سمتی قرار می‌دهند که بسیار حساس‌تر از پست قبلی وی است.

سروری، شهرداری تهران را نهادی دانست که ظرفیت چند وزارتخانه را دارد و اضافه کرد:  شهرداری تهران متفاوت با وزارتخانه است؛ یعنی ممکن است یک وزیر صرفاً ستادی بتواند اقداماتی را در راستای پیشرفت وزارت‌خانه متبوع خود انجام بدهد- که البته بنده معتقدم وزیر حتماً باید میدانی باشد- اما در شهرداری، غیر از این نیست؛ یعنی شهردار، هم باید بر مسائل ستادی اشراف داشته باشد و قدرت ستادی بالایی داشته باشد، هم فردی میدانی و  عملیاتی باشد.

دبیرکل جمعیت رهپویان، آخوندی را فاقد قدرت ستادی و اجرایی مطلوب دانست و اظهار داشت: آخوندی با عملکردی که بر جای گذاشته است، اصلاً وجهه خوبی در بین مردم کشور، به‌ویژه تهران ندارد؛ چنین فردی با آن کارنامه ضعیف، می‌خواهد شهر تهران را اداره کند.

عضو سابق شورای شهر تهران، یکی از مشکلات مهم تهران را بافت‌های فرسوده دانست که هر لحظه به صورت یک سونامی بالقوه آماده فعلیت دارد، و خاطرنشان کرد: آقای آخوندی، مسئول بافت‌های فرسوده کل کشور بوده است؛ شما ببینید ایشان چه عملکرد مثبتی را در جهت احیای بافت‌های فرسوده کشور داشته که امروز می‌خواهد در تهران انجام دهد.

سروری افزود: در حمل و نقل، آقای آخوندی چه قدم مشخصی در کل کشور برداشته است که امروز قرار است در تهران اقداماتی را انجام دهد؟

وی با بیان اینکه با آمدن آقای آخوندی تهران فریز و متوقف خواهد شد، اظهار داشت: با حضور وی در شهرداری، تهران، نشاط و شادابی که در ۱۴ سال حضور نیروهای انقلاب در مدیریت شهری به دست آورده بود را هر روز از دست خواهد داد؛ و این به دلیل آن است که ظاهراً شورای پنجم جز دنده‌عقب، دنده دیگری ندارد و به همین دلیل دائماً در حال عقب‌گرد است.

نماینده اسبق مجلس معتقد است پیروز حناچی، دیگر گزینه نهایی تصدی پست شهرداری تهران نیز فردی صرفاً ستادی است که نمی‌تواند شهر تهران که یک نیروی ستادی-اجرایی با قدرت عملیاتی بالا می‌خواهد را اداره کند.

سروری افزود: اداره شهر تهران نیاز به وقت‌گذاری بالا و اشراف و شناخت نسبت به حوزه‌های مختلف شهری است که آقای حناچی، این ویژگی‌ها را ندارد. 

وی ادامه داد: در شهرسازی که ایشان مدعی صاحب نظری است شما ببینید که در زمان مسئولیت ایشان چه تغییری ایجاد شده است؛ جز اینکه حتی نزدیکان ایشان و اصلاح‌طلبان اعلام می‌کنند که تهران در موضوع درآمد به علت تصمیمات غلط شهرسازی، عملاً متوقف شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان با تاکید بر اینکه دو گزینه نهایی شهرداری تهران مطلوبیتی برای اداره شهر تهران ندارند و نمی‌توانند برون‌رفتی را برای مشکلات موجود تهران ایجاد کنند،تصریح داشت: به نظر بنده، انتخاب این دو گزینه، چشم‌انداز بسیار بدی را برای تهران در عمر باقی‌مانده از شورای پنجم رقم می‌زد.

دیدگاه کاربران

حججی۶۳۲۲۳۱۱۶:۰۱:۴۵ ۱۳۹۷/۸/۲۱
با آمدن آخوندی سفره دلواپسان فریز می شود
ناشناس۶۳۲۳۹۳۱۷:۳۲:۵۳ ۱۳۹۷/۸/۲۱
دیگه این حرفهای امثال شما اصلاح طلبهای لیبرال برای مردم رنگی ندارد
محسن۶۳۲۵۶۸۲۰:۲۷:۵۶ ۱۳۹۷/۸/۲۱
چی شده از دلواپسا خیلی ترسیدی!!
ناشناس۶۳۲۶۱۵۲۱:۰۲:۵۱ ۱۳۹۷/۸/۲۱
از دلواپس نبودن شما چی نصیب مردم شده؟؟؟؟؟
ناشناس۶۳۲۴۶۴۱۸:۳۱:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۲۱
سال بعد اینموقع شورای شهر دنبال شهردار جدیداست ( این خط و اینم نشان)
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین