استفن لندمن انتخابات آمریکا: اگر رای دادن چیزی را تغییر می داد، این کار را غیرقانونی می‌کردند

گروه جهان الف،   3970821008 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

آمریکا تنها به نام یک دمکراسی است و بنیانگذاران این کشور اطمینان حاصل کرده اند که کنترل اوضاع انحصارا برای و به دست صاحبان منافع و امتیازات باقی خواهد ماند.

فارس نوشت: واقعیت آزار دهنده این است که وقتی چیزهایی از طریق انتخابات در آمریکا تغییر می کند، اوضاع همانطور که بوده باقی می ماند.
 
در انتخابات میاندوره ای روز سه شنبه چون همیشه این کسب و کار کثیف بود که پیروز شد و واقعیت بنیادین حاکم بر آن، مثل تمام انتخابات های پیشین بود.
 
مارک تواین به درستی گفته است که: «اگر رای دادن تغییری در اوضاع به وجود می آورد، اجازه چنین کاری را به ما نمی دادند.» اما گلدمن پرچمدار عدالت اجتماعی نیز انتخابات را به همین شکل توصیف کرده و گفته است: «اگر رای دادن چیزی را تغییر می داد، این کار را غیرقانونی می کردند.»
 
مردم معمولی در باره نحوه حکومت حاکمان بر خود هیچ حرفی ندارند. آمریکا تنها به نام یک دمکراسی است و بنیانگذاران این کشور اطمینان حاصل کرده اند که کنترل اوضاع انحصارا برای و به دست صاحبان منافع و امتیازات باقی خواهد ماند.

جان جی اولین رئیس دیوان عالی آمریکا با نخوت گفته است که آمریکا باید توسط مردمی اداره شود که مالک آن هستند. جان آدامز دومین رئیس جمهور کشور گفته بود که تنها ثروتمندان و برگزیدگان باید حکومت کنند.

جمله «عدالت برابر تحت لوای قانون» که جبهه غربی عمارت دیوان عالی را تزئین کرده، چیزی جز یک سخن صوری و بی معنا نیست؛ همانطور که در آمریکا همه چیز از آغاز چنین بوده است.

انصاف و عدالت سیاسی و قضایی وجود خارجی ندارد. همه چیز تحت حاکمیت یک حزب با دو جناح راست افراطی  که تحت کنترل پول هستند،  قرار دارد.

صدای افراد مستقل خفه می شود. رسانه های غالب همدست یک سیستم به شدت بی بند و بار و فاسد حکومتی است؛ یک طبقه صاحب امتیاز آمریکایی که تنها به فکر منافع خود هستند اما وانمود می کنند که جز این است، بر آن کنترل دارند.

 حقوق، نیازها و رفاه مردم عادی هیچ اهمیتی ندارد. جمهورخواهان و دمکرات ها به یکسان همواره به این مردم آسیب رسانده و به آنها خیانت کرده اند.

در این کشور تنها نامی از ارزش های دمکراتیک و اصول مساوات طلبانه وجود دارد. مقامات سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه به طور سیستماتیک دروغ می گویند، تبانی می کنند و همواره در حال انجام کارهایی هستند که در راستای منافع شخصی خود آنها قرار دارد.

با استثناهایی معدود، آنها  فاقد اصول هستند و تنها نسبت به صاحبان منافع پول مدار رفتاری احترام آمیز دارند. این راه و روش دیرینه آمریکایی بوده و هست. من در مطلب پیشین خود نتایج انتخابات روز سه شنبه آمریکا را این گونه خلاصه کرده بودم:

هر دو جناح  حاکمیت دو قطبی آمریکا نسبت به مسائلی که برای آنها بیشترین اهمیت دارند همپا و همداستان هستند، از جمله قابل توجه ترین این مسائل می توان به دستور کار امپریالیستی کشور، جنگ ها و تهاجمات همیشگی بی پایان آن، حمایت از صاحبان قدرت شرکتی و تلاش شدید برای درهم شکستن مقاومت مشروع مردم عادی برای کسب برابری و عدالتی که از آنها دریغ شده اشاره کرد.

تفاوت عمده بین جمهورخواهان و دمکرات ها شعاری است نه ایدئولوژیک. اهمیتی ندارد که آمریکاییان معمولی چقدر مورد دستکاری و خیانت قرار می گیرند، آنها اهداف سهل الوصولی برای دوباره فریب دادن هستند، چرا که رسانه های بزرگ اطلاعات نادرست و تحریف شده را در اختیارشان قرار می دهند و به طورکلی مردمانی کم اطلاع هستند.

آنها قربانیان روایت رسمی جعل شده و تبلیغاتی هستند که با حمایت دولت از طریق رسانه های چاپی و الکترونیکی، غالب آنها را تغذیه می کنند.

آنها بازتاب دهنده چیزی هستند که گور وایدال و استادز ترکل فقید آن را ایالات متحده فراموشی نامیده بودند، خیانت جمعی نسبت به مسائل حیاتی که از طریق وجدان جمعی آنها انتقال داده می شود، مثل آبی که از آبکش می گریزد؛ درک کردن مطلبی در امروز و کمی بعدتر پاک شدن آن از حافظه ما.

 در ادامه برخی نتایج احتمالی انتخابات روز سه شنبه را می بینید که مواردی از آنها بسیار نزدیک تر از آن هستند که نتوان آنها را به یاد آورد:

پیش بینی شده که دمکرات های غیردمکراتیک کنترل مجلس نمایندگان را با اکثریت 229 دربرابر 206 از نو به دست آورند ( سی ان ان برآورد کرد که دمکرات ها برنده 238 کرسی می شوند).

پیش بینی می شود که جمهوریخواهان کنترل مجلس سنا را با نسبت 53 به 47 حفظ کنند و نسبت به 51 به 49 انتخابات پیشین، دو کرسی بیشتر به دست آورند (سی ان ان برآورد کرد که نسبت پیروزی آنها 52 به 48 باشد.)

تنها چیز قطعی در این میان آن است که کنگره یکصد و شانزدهم روز سوم ژانویه 2019 یک بار دیگر با قید سوگند آغاز به کار خواهد کرد و با این حال  در ارتباط با مسائلی که بیش از همه درنحوه حکومت داری در آمریکا اهمیت دارد، هیچ تغییری رخ نخواهد داد.

درست مثل قبل، همه چیز همچنان که همیشه بوده ادامه پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت آمریکاییان به زودی آنقدر خواهند فهمید که بار دیگر چگونه فریب داده شده اند؛ درست مثل تمام موارد دیگر در گذشته.

آمریکای امروز «من به کم برخوردارترین شهروندان و ساکنان آن اهمیتی نمی دهم» است. حاکمیت فدرال، ایالتی و محلی  چیزی را که برای این مردم بیشتر از هر چیز دیگر اهمیت دارد، نادیده می گیرند.

کلیت حاکمیت در آمریکا مربوط به همین است؛ یک دمکراسی خیالی نه یک دمکراسی واقعی. تنها راه حل باقیمانده یک انقلاب غیرخشونت آمیز برای ایجاد تغییرات سازنده است؛ تغییراتی که از هیچ راه دیگری قابل حصول نیست، از جمله از طریق تداوم اطمینان به صندوق رای؛ راهی که در سراسر تاریخ آمریکا آزموده شده است.

نویسنده: استفن لندمن (Stephen Lendman) نویسنده برنده جایزه و ساکن شیکاگو
منبع: yon.ir/orFzd

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۳۱۴۲۶۰۷:۴۱:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۲۱
چقدر رسانه های داخلی درباره آمریکا حرف می زنند.....خسته شدیم، تلویزیون در مورد اسلحه و قتل مردم بی گناه، ترامپ و طوفان در آمریکا همیشه برنامه داره، انگار که آمریکا ی استان از ایران هست...،،،تو رو خدا به مشکلات داخل بپردازید......
ناشناس۶۳۱۹۰۱۱۳:۰۲:۳۳ ۱۳۹۷/۸/۲۱
تازه خانواده و فرزندانشون رو هم میفرستن در جای ب این بدی
ناشناس۶۳۱۴۴۸۰۸:۰۸:۲۳ ۱۳۹۷/۸/۲۱
تازه خوبه که اونا تایید صلاحیتشان یک صدم سختی ما نیست
ناشناس۶۳۱۴۵۳۰۸:۱۰:۲۵ ۱۳۹۷/۸/۲۱
مثل قذافی و صدام و بن سلمان باشه بهتره؟!!!!!!!!!!
ناشناس۶۳۱۴۵۸۰۸:۱۴:۴۸ ۱۳۹۷/۸/۲۱
با این حساب قرون وسطی بهتر بود
ناشناس۶۳۱۴۷۷۰۸:۳۴:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۲۱
عجب تیتر پر معنایی!!!
ناشناس۶۳۲۰۱۰۱۴:۰۱:۱۷ ۱۳۹۷/۸/۲۱
بیان از ما یاد بگیرن یا هر انتخابات مردم می توانند همه چیز را عوض کنند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین