توهین به هنرمندان

گروه فرهنگی الف،   3970820169 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
توهین به هنرمندان

کارشناس برنامه تلویزیونی من و تو گروهی از هنرمندان کشورمان را به دلیل اعتراض به تحریمهای ضد مردمی آمریکا "لمپن "خطاب کرد . 

به گزارش الف چند روز قبل جمعی از هنرمندان  کشورمان در نامه‌ای علیه تحریم‌های دولت آمریکا اعلام موضع کردند و از مردم جهان خواستند علیه این تحریم‌های بی‌رحمانه متحد شوند.

جمعی از هنرمندان شناخته شده ویدئویی را با متنی مشابه در صفحه‌های اجتماعی خود منتشر کردند و در متن دوزبانه آن نوشتند:«تحریم بانکی فقط یک اقدام و یک خبر در خبرگزاری‌ها نیست... تحریم بانکی یعنی مرگ کودکان سرطانی ایران به خاطر ممنوع شدن فروش دارو.» بعد از این موج بود که طوماری علیه تحریم تهیه شد و رخشان بنی‌اعتماد در بیانیه «تحریم من را هدف قرار می‌دهد» از همه مردم ایران دعوت کرد تا به این کمپین بپیوندند. این نامه دو زبانه  به امضای تعداد پرشماری از هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی رسیده است. 

 در بخشی از این نامه آمده است :ما اهالی فرهنگ و کنشگران مدنی ایران برآنیم با کلامی ورای زبان ناکارآمدِ سیاست با شما مردم جهان سخن بگوییم:
بار دیگر تحریم‌های دولت آمریکا علیه ایران آغاز شد؛ اما خام‌اندیشانه است بپنداریم که نتیجه‌ی اعمال این تحریم‌ها دستیابی به حقوق شهروندی و حقوق بشر، بهره‌مندی از مواهب آزادی و بهبود شرایط زندگی برای ملت ایران است. ملت ایران، تنها تاوان این تحریم‌ها را خواهد داد.

سیاست‌گذاران دیر یا زود می‌روند، اما فجایع حاصل از عملکرد غلط آن‌ها جهانی را می‌سازد که ما و شما و فرزندان‌مان در طول تاریخِ پیشِ رو، دست به گریبانِ کابوسِ آن خواهیم بود.هم‌صدایی ما و شما در هر گوشه از جهان و توجه‌دادن به نتایج فاجعه‌بارِ شرایط تحمیل‌شده بر ملت ایران، می‌تواند سیاست‌گزاران و سیاست‌های غیرانسانی‌شان را متوقف کند.با ما هم‌صدا شوید.

این نامه به امضای گروهی از سینماگران، نویسندگان، موزیسین‌ها، نقاشان، ناشران، روزنامه نگاران  رسیده است که از آن جمله می‌توان به رخشان بنی‌اعتماد (فیلمساز)، اصغر فرهادی (فیلمساز)، بهمن فرمان‌آرا (فیلمساز)، کیانوش عیاری (فیلمساز)، حسین علیزاده (موسیقیدان)، کیهان کلهر (موسیقیدان)، بهنام بهزادی (فیلمساز)، مجتبی میرتهماسب (مستندساز)، لیلی گلستان (نویسنده و مترجم)، پری صابری (نویسنده و کارگردان تئاتر)، فریده غیرت (وکیل)، بهمن کشاورز (وکیل)، سیف‌الله صمدیان (عکاس، فیلمساز)، خسرو سینایی (فیلمساز)، فرح اصولی (نقاش)، داوود موسایی (ناشر)، لیلی ارشد (فعال مدنی)، شمس لنگرودی (شاعر)، فرهاد توحیدی (فیلمنامه‌نویس)، نغمه ثمینی (فیلمنامه‌نویس)، فیروزه صابر ، سهراب مهدوی (مترجم)، علی بوستان (موسیقیدان)، صبا علیزاده (موسیقیدان)، مریم زندی (عکاس)، ابراهیم حقیقی (طراح گرافیک)، امیر اثباتی (طراح)، سمیرا علیخان‌زاده (نقاش)، مرضیه وفامهر (بازیگر)، پوریا عالمی (نویسنده و روزنامه‌نگار)، مژگان جمشیدی (روزنامه‌نگار)، محمود ملکی (روزنامه نگار)، مینا اکبری (روزنامه‌نگار) و... اشاره کرد.

شمس لنگرودی شاعر و نویسنده در یادداشت خود در روزنامه «ایران» نوشت:

آنهایی که تحریم‌ها را وضع می‌کنند عموماً می‌گویند که می‌خواهند با این تحریم‌ها حکومت‌ها را سرنگون کنند. اما کدام حکومت را سراغ دارید که با تحریم سرنگون شده باشد؟ سیاستمداران امریکایی هم حتماً به این نکته واقف هستند که تحریم یکی از اثرات استیصال است. وقتی به استیصال می‌رسند و دیگر نمی‌دانند برای مقابله و رویارویی با یک حکومت چه باید کنند، تحریم‌ها را در راس امور قرار می‌دهند. از طرفی می‌گویند مردم تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند. این حرف از اساس بی‌مورد است. من تحصیلاتم در حوزه اقتصاد بوده و این یک درس ابتدایی است که در دو برهه ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند و قدرتمندان قدرتمندتر. یکی وقتی جامعه‌ای در حال رشد، پیشرفت و مدرن شدن است و دیگری زمانی که جامعه‌ای دچار بحران‌های اقتصادی می‌شود. تحریم‌کنندگان به این مساله وقوف ندارند؟ امکان ندارد. در این فشارها، مردم هستند که پایمال می‌شوند. برای یک ثروتمند که آمپول سرطانی یک میلیونی، با ده میلیونی تومانی‌اش فرقی ندارد. این فشار بر مردم تحمیل خواهد شد.

این بیانیه می‌خواهد از موضع فرهنگی صدای بخشی از مردم ایران باشد که از تحریم‌ها آسیب جدی می‌بیند. می‌خواهد جامعه جهانی را به صورتی جدی‌تر متوجه ظلمی کند که بر مردم عادی ایران خواهد رفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۳۱۴۰۱۰۶:۰۴:۳۲ ۱۳۹۷/۸/۲۱
خب راست میگه هنرمند کیلو چنده
محمد۶۳۱۵۹۴۰۹:۵۴:۴۲ ۱۳۹۷/۸/۲۱
سطح فکر و درک شما در همین حد است!
امید۶۳۱۴۰۳۰۶:۳۸:۳۴ ۱۳۹۷/۸/۲۱
بسم الله الرحمن الرحیم برای همین است که ما شعار مرگ بر سیاستهای آمریکا می دهیم چون این سیاستها هر کسی را که در هر کجای جهان می خواهد آزاده باشد و بدون اینکه زیر ظلم کسی باشد و برای خودش تصمیم بگیرد هدف قرار می دهد و با این سیاستها می خواهد آنها را ازبین ببرد . مردم ایران همیشه و از اول تاریخ همیشه آزاده خواه بوده و هستند و آنها که با تحریم می گویند می خواهیم سیاستهای دولت ایران اسلامی را تغییر دهیم دروغ می گویند چون این مردم ایران هستند که به دنبال آزادی خواهی هستند و می خواهند مستقل زندگی کنند .
محمد۶۳۱۴۳۸۰۷:۵۳:۰۷ ۱۳۹۷/۸/۲۱
چرا خبری از این نامه در خبرگزاری های ما نبود
ناشناس۶۳۲۳۸۰۱۷:۲۲:۴۵ ۱۳۹۷/۸/۲۱
20:30 یه گزارش درباره ی این نامه داشت
ناشناس۶۳۱۴۸۲۰۸:۳۸:۰۶ ۱۳۹۷/۸/۲۱
بودجه من وتو از کجا تامین می شود؟
ناشناس۶۳۱۷۲۸۱۱:۲۷:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۲۱
به تو چه؟ تو ببین اگه حرف راست و منطقی میگه گوش کن، اگر هم چرت و پرت و غیرمنصفانه میگه کانال رو عوض کن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین