نماینده مجلس: حضور زنان در ورزشگاه‌ها منع قانونی و شرعی ندارد

گروه اجتماعی الف،   3970820109 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبه زنان برای حضور در ورزشگاه‌ها باید از سوی مسئولان مربوطه مورد توجه قرار گیرد، گفت که حضور محدود زنان در مسابقات والیبال و بسکتبال تا حدودی نتیجه داده و این امیدواری وجود دارد که در مورد فوتبال هم این فضا به تدریج فراهم شود.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور جمعی از زنان در مسابقه فوتبال روز گذشته تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی اظهار کرد: بحث مهمی که گاهی مطرح می‌شود این است که آیا رفتن خانم‌ها به ورزشگاه اهمیت دارد یا نه؟ تا الان کار ما این بوده که بسیاری از مباحث را اولویت سنجی کردیم و نهایتا همه آنها از دست رفته‌اند. خصوصا در حوزه زنان چنین رویکردی وجود داشته و ۴۰ سال خط قرمز پررنگ، ورود زنان به ورزشگاه‌ها بوده که هیچ کس نباید آن را مطرح می‌کرد.

وی افزود: در حال حاضر جامعه زنان و خصوصا زنانی که دوست دارند تفریحی مثل ورزشگاه رفتن را داشته باشند، به دنبال این مطالبه هستند. در چنین شرایطی من به عنوان نماینده مردم و مسئولان ورزش به دلیل مسئولیت‌شان باید چاره‌ای بیندیشند. اما سوال اینجاست که این تدبیر باید به چه شکلی اندیشیده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در مورد والیبال و بسکتبال متاسفانه ارائه برخی گزارش‌های غلط باعث شد ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای این مسابقات ممنوع شود. با گذشت مدت زمان خاصی به صورت محدود تعدادی از زنان وارد ورزشگاه شدند تا الان که جمعیت قابل توجهی از زنان برای تماشای مسابقات بسکتبال و والیبال در سالن ۱۲ هزار نفری حضور پیدا می‌کنند اگرچه هنوز هم ورودشان عادی نشده است.

سیاوشی اضافه کرد: دیروز تعدادی از زنان به صورت گزینشی برای حضور در ورزشگاه معرفی شدند. به هر حال فیفا شرط کرده بود که اگر زنان در این مسابقه حضور نداشته باشند ممکن است فوتبال ایران دچار مشکل شود و این روند هم باید از یک جایی شروع می‌شد. همچنان که حضور محدود زنان در بازی ایران و بولیوی نیز اتفاق افتاد اما این بار تعداد زنان حاضر در ورزشگاه به حدود ۱۰۰۰ نفر رسید.

وی همچنین ادامه داد: دقایقی پس از آغاز بازی زنانی که پشت در ورزشگاه آزادی جمع شده بودند هم امکان حضور در ورزشگاه را پیدا کردند اگرچه متاسفانه تعداد حدود ۲۰ نفر به دلیل یک اشتباه اجازه ورود پیدا نکردند و برخورد نادرستی با آنها صورت گرفت. به هر حال در برخی موارد بخش‌هایی از کار از دست وزارت ورزش خارج است و ما متاسفیم که تدبیر لازم برای ورود این زنان صورت نگرفت.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه به گفته زبده‌های عرصه فوتبال، ورزشگاه آزادی در ۴۰ سال گذشته چنین صحنه‌ای به خود ندیده بود، یادآور شد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هیچ منع قانونی و شرعی از نظر احکام اولیه و ثانویه در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد. به ویژه اینکه جایگاه زنان، مسیر ورود و خروج و امکانات آنها مجزا بود.

سیاوشی درباره برخی انتقادها نسبت به گزینشی بودن حضور زنان در ورزشگاه تصریح کرد: روشی که برای مسابقه فوتبال پرسپولیس استفاده شد روشی بود که در مورد والیبال و بسکتبال تا حدی موفقیت آمیز بوده است. عده‌ای می‌گفتند هیچ کس به ورزشگاه نرود. به نظر من این راه ساده‌ای است و کسانی که می‌گویند تا وقتی حضور زنان گزینشی باشد در ورزشگاه حضور نمی‌یابند انتخاب راحتی می‌کنند. آنها در فضای مجازی اعتراض‌شان را می‌کنند و هوادار پیدا می‌کنند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطرنشان کرد: اگر ما بر اساس واقعیات جلو برویم کار سختی در پیش داریم. من به عنوان نماینده در تمام مراحل ورود با سختی‌هایی مواجه بودم و کسانی هم که ما برای حضور در ورزشگاه معرفی کرده بودیم از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر منتظر ماندند. به نظرم باید اجازه دهیم این تحولات به صورت تدریجی اتفاق بیفتد تا موانع کمتری بر سر راه آن وجود داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه وزارت ورزش و وزارت کشور مشکلی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها ندارند، ابراز امیدواری کرد که دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی هم همکاری لازم را برای برآورده کردن این مطالبه زنان در بازی‌های دیگر داشته باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۳۰۶۷۷۱۶:۵۴:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۲۰
به عنوان یک مرد ایرانی و مسلمان صد در صد از حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه ها حمایت می کنم و ممنوع بودن ورودشان را مصداق بارز کج فهمی می دانم.
ناشناس۶۳۰۷۳۴۱۷:۲۸:۱۱ ۱۳۹۷/۸/۲۰
الان که دیگه لازم نیست تظاهر بین المللی بکنیم یا از طرف فیفه محروم بشیم، باز همون آش و همون کاسه خواهد بود. زن، استادیوم؟! مگه می شه، مگه داریم؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین