اجاره و خرید خانه در تهران‌پارس

گزارش بازرگانی،   3970820032 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

تهران‌پارس یکی از معروف‌ترین محله‌های شرق تهران است. اجاره و خرید آپارتمان در تهران‌پارس اقدام خوبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ملک است. این محله قدیمی که با گسترش خدمات شهرداری روز به روز پیشرفت کرده، محله مناسبی برای زندگی است.

تهران‌پارس یکی از معروف‌ترین محله‌های شرق تهران است. اجاره و خرید آپارتمان در تهران‌پارس اقدام خوبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ملک است. این محله قدیمی که با گسترش خدمات شهرداری روز به روز پیشرفت کرده، محله مناسبی برای زندگی است. زمان قدیم در محدوده‌ امروزه تهران‌پارس روستا و آبادی‌هایی قرار داشته که کم کم توسعه یافته و تبدیل به منطقه تهران‌پارس فعلی شده است.

تهران‌پارس یکی از بزرگ‌ترین محله‌های تهران است که در منطقه 4 و 8 شهرداری تهران واقع شده است. قیمت اجاره آپارتمان در تهران با توجه به محله‌های مختلف آن و موقعیت ملک می‌تواند متفاوت باشد. خصوصیات هر محله نیز در تهران‌پارس با توجه به موقعیت جغرافیایی آن متفاوت است. دسترسی به خیابان‌های اصلی و بزرگراه‌ها، آرامش و سکوت منطقه، بافت شهری و افراد ساکن در این دو محله با یکدیگر متفاوت بوده و همین امر بر قیمت ملک در این دو محله تاثیر گذاشته است.

آیا تهران‌پارس برای خرید خانه و اجاره آپارتمان مناسب است؟

محله تهران‌پارس محله‌ای قدیمی است که بیشتر ساکنین آن سال‌ها است در این محله سکونت دارند. محله تهران‌پارس شامل دو بخش تهران‌پارس شرقی و تهران‌پارس غربی است. تهران‌پارس شرقی از تهران‌پارس غربی کوچک‌تر است و نسبت به بخش غربی تهران‌پارس تردد کمتری دارد. در نتیجه برای افرادی که سکوت و آرامش محله برایشان اهمیت ویژه‌ای دارد انتخاب خوبی خواهد بود.

در محله تهران‌پارس غربی امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری وجود دارد. رستوران‌های معروف، مراکز خرید، شعب بانک‌ و باشگاه‌های ورزشی در این محله به وفور یافت می‌شود و همین امر باعث شده بخش غربی تهران‌پارس تردد بیشتری داشته باشد و شلوغ‌تر از محله تهران‌پارس شرقی باشد. در محله تهران‌پارس شرقی نیز این امکانات وجود دارد، اما بخش شرقی تهران‌پارس آرامش بیشتر و ترافیک کمتری دارد.

آب و هوای منطقه تهران‌پارس با توجه به اینکه در شمال شرق تهران واقع شده است، مطلوب و مناسب است و ساکنین آن کمتر از بخش‌های مرکزی تهران با آلودگی هوا درگیر هستند. دسترسی به اتوبان‌های اصلی و بزرگراه‌ها نیز در هر دو محله تهران‌پارس شرقی و تهران‌پارس غربی آسان است. تهران‌پارس غربی بیشتر ماهیت تجاری دارد و بیشتر اماکن تجاری و اداری در این منطقه واقع شده و به عکس در تهران‌پارس شرقی بیشتر واحدها مسکونی است.

بافت خانه‌ها در محله تهران‌پارس چگونه است؟

اکثر خانه‌های محله تهران‌پارس را آپارتمان‌ها تشکیل می‌دهند و بخشی از خانه‌ها نیز خانه‌های کلنگی و قدیمی هستند که تمایل زیادی برای ساخت و ساز و تغییر آن‌ها وجود دارد. اجاره و خرید خانه در تهران‌پارس با متراژ‌های مختلف و قیمت‌های مناسب امکان‌پذیر است. بیشتر افراد جوان تمایل به اجاره آپارتمان در محدوده تهران‌پارس غربی دارند و افراد میانسال بیشتر تمایل به خرید آپارتمان در منطقه تهران‌پارس شرقی دارند.

از خیابان‌های مهم منطقه تهران‌پارس می‌توان به خیابان جشنواره، خیابان حجر بن عدی که در قدیم به بلوار تیرانداز معروف بوده است، خیابان گلبرگ شرقی، خیابان فرجام شرقی، خیابان رشید، خیابان بهار، خیابان ۱۹۶ و بزرگراه‌های رسالت، زین‌الدین و بزرگراه باقری که به ۴۵ متری تهران‌پارس معروف است، اشاره کرد. دسترسی به بزرگراه‌های اصلی از تهران‌پارس و محله‌های مختلف آن بسیار آسان است. اجاره و خرید خانه در تهران‌پارس و در محله‌هایی که به خیابان‌های اصلی منتهی می‌شوند انتخاب خوبی برای زندگی در شهر تهران است.

تهران‌پارس محله‌ای مناسب برای زندگی، تفریح و کار

تهران‌پارس منطقه‌ای وسیع است که شامل مناطق مسکونی، اداری و تجاری بسیاری است. با همکاری شهرداری تهران، مراکز و اماکن بسیاری در این منطقه برای گردشگری و تفریحات ساکنین تهران‌پارس فراهم شده است. این منطقه با توجه به گستردگی آن و همجواری با دامنه جنوبی البرز شامل مناطق سرسبز بسیاری است. از جمله مناطق معروف در منطقه تهران‌پارس، پارک جنگلی لویزان است که امکانات رفاهی مانند رستوران و کافه در محیطی سرسبز دارد. باغ پرندگان نیز واقع در منطقه تهران‌پارس مجموعه‌ای بزرگ و نادر شامل پرندگان از نژادهای مختلف است. پارک پلیس که در قدیم با نام باغ اناری میان ساکنین تهران‌پارس معروف بوده است، بزرگ‌ترین پارک خاورمیانه است و طراحی معماری آن مطابق با معماری باغ‌های ایرانی در زمان‌های قدیم انجام شده است.

پارک جنگلی یاس، پارک بزرگ سرخه حصار و رستم باغ که با مساحتی در حدود 25 هزار هکتار با مناظر طبیعی فوق‌العاده در این منطقه وجود دارند، از جمله پارک‌ها و فضاهایی هستند که به ساکنین و گردشگران خدمات مختلفی ارائه می‌دهند. موزه گرافیک ایران نیز در منطقه تهران‌پارس واقع شده و گنجینه‌ای از تاریخ گرافیک ایران را دارا است، بازدید از این موزه نیز برای گردشگران خالی از لطف نیست.

تهران‌پارس یکی از مناطق قدیمی تهران است که امنیت بالایی دارد. این عامل و عوامل دیگر نظیر آب و هوا، امکانات رفاهی و مراکز تفریحی این منطقه را به منطقه‌ای محبوب برای اجاره و خرید خانه در تهران‌پارس تبدیل کرده است. گسترش مناطق تجاری و مراکز تفریحی همچنین پارک‌ها و فضاهای سرسبز در تهران‌پارس شرقی و تهران‌پارس غربی به یک میزان است، اما بیشتر تردد و تراکم جمعیت مربوط به تهران‌پارس غربی است.

این منطقه که شامل شهرک‌ها و محله‌های مختلف است در زمان قدیم به دست مهندسان فرانسوی طراحی و ساخته شد. خیابان‌بندی‌های این منطقه مربوط به دوره‌ پیش از انقلاب است. در آن زمان منطقه تهران‌پارس محل سکونت آمریکاییان مقیم ایران بود. هم اکنون منطقه تهران‌پارس یکی از بزرگ‌ترین منطقه‌های تهران محسوب می‌شود و از شهرک‌ها، خیابان‌های اصلی و اماکن تفریحی و تجاری بسیاری برخوردار است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین