روایت شاهزاده معارض سعودی از پشت پرده نقشه بن‌سلمان برای قتل خاشقجی

گروه جهان الف،   3970819022

یک شاهزاده جدا شده از آل سعود از دلایلی که سبب شد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نقشه قتل وحشیانه جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری رژیم در استانبول را طراحی کند، پرده برداشت.

به گزارش تسنیم، شاهزاده خالد بن فرحان آل سعود در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 گفت کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در داخل کنسولگری پادشاهی سعودی در شهر استانبول ترکیه به موضوع صحبت در تمام جهان تبدیل شده است.

این شاهزاده جدا شده از آل سعود که از چندین سال پیش مقیم آلمان شده است، افزود عملیات قتل خاشقجی دو بعد دارد، اولین بعد آن، بعد جنایی وحشیانه‌ در قتل وی در کنسولگری است، بعد دوم، بعد سیاسی از این لحاظ که چهارمین تلاش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی برای انجام کودتا علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه است.

خالد بن فرحان تاکید کرد آنچه برای عملیات قتل خاشقجی در داخل کنسولگری سعودی در استانبول برنامه ریزی شده بود، این بود که پس از آن یک هجمه رسانه‌‌ای گسترده علیه اردوغان رئیس جمهور ترکیه به راه افتد و وی به دست داشتن در این قتل متهم شود.

وی افزود کشته شدن خاشقجی در داخل کنسولگری کشورش در شهر استانبول و پیامدهای مترتب بر آن، یک حادثه بی‌سابقه در تاریخ روابط بین‌الملل به شمار می‌رود.

شاهزاده معارض سعودی گفت شیوه شنیع و عجیب در عملیات قتل خاشقجی که احساسات انسانی در آن نادیده گرفته شده و رسانه‌ها هم را به حساب نیاورده بوند، سبب شد تا همه کشورها و سازمان‌های بین المللی علیه مقامات سعودی به پا خیزند.

خالد بن فرحان از آل سعود خواست محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را بازخواست و مجازات کند، وی در این زمینه گفت اگر مجازات سخت و شدید علیه محمد بن سلمان صورت نگیرد که مجازاتی بازدارنده در برابر دیکتاتورهای دیگری غیر از وی هم باشد، روند روابط بین الملل بر هم خواهد خورد.

وی افزود آزادی شاهزاده عبدالعزیز بن فهد و شاهزاده ترکی بن عبدالله تنها تلاشی از سوی محمد بن سلمان پس از غرق شدن در مسئله خاشقجی برای این است تا بار دیگر دل خاندان سعودی را به دست آورد، اما در حقیقت تلاشی شکست خورده برای پر کردن شکاف در داخل خاندان حاکم است.

خالد بن فرحان از نظام حکومتی سعودی ودستگاه قضایی رژیم هم انتقاد کرد و گفت هیئت بیعت به یک هیئت صوری و نماشی تبدیل شده و همه می‌دانند که هیچ قوه قضائیه‌ای در عربستان وجود ندارد، همه می‌دانند که هیئت علمای ارشد در این کشور وجود ندارد بلکه هیئت منافقین ارشد هستند.

وی درباره بحران موجود میان قطر و عربستان و تلاش‌ها برای حل آن اظهار داشت محمد بن سلمان آمادگی آن را دارد تا سر امیر قطر را در مقابل جهانیان ببوسد به شرطی که ولیعهد پادشاهی سعودی باقی بماند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین