حجت الاسلام نوروزی به الف خبر داد؛ چهار هزار و 500 زندانی مهریه در پی افزایش قیمت سکه/مجلس به دنبال کاهش آمار زندانیان

گروه سیاسی الف،   3970819010 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه با افزایش قیمت سکه چهار هزار و 500 زندانی مهریه به زندانیان کشور اضافه شده، گفت: مجلس به دنبال کاهش آمار زندانیان است.

چهار هزار و 500 زندانی مهریه در پی افزایش قیمت سکه/مجلس به دنبال کاهش آمار زندانیان

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس به دنبال کاهش آمار زندانیان و حبس زدایی است، گفت: در کمیته حقوق جزا طرح کاهش آمار زندانیان را در دست بررسی داریم که این طرح به قضات، دادیاران و بازپرسان راهکار می دهد تا بجای حبس و زندانی کردن مجرمان، از مجازاتهای جایگزین استفاده کنند.

وی افزود: همچنین در این طرح پیش بینی شده تا قرارهای بازداشت کمتر صادر شود و قضات پرونده ها را زودتر بررسی کنند.

رئیس کمیته حقوق جزا کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تاکید کرد: با تصویب نهایی این طرح در مجلس و تبدیل آن به قانون، شاهد کاهش حدود پنچ درصدی زندانیان خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی همچنین به لایحه کاهش عناوین مجرمانه اشاره کرد و گفت: این لایحه هم در کمیته مذکور در دست بررسی است که با تصویب و نهایی شدن آن در مجلس، حدود چهار درصد زندانیان کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 11 هزار عنوان مجرمانه در کشور داریم، تاکید کرد: می توان برخی ازجرائم را تخلف محسوب کرد و بجای رسیدگی در دادگاه قضائی، در تعزیرات حکومتی بررسی و حکم صادر کرد.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: برای مثال می توان جرائم مربوط به تصرف منابع طبیعی، کشاورزی، دریاخواری، جنگل خواری و .. را تخلف حساب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی به اصلاح قانون چک در مجلس اشاره کرد و افزود: این قانون که در مجلس اصلاح و تصویب شد، در حال حاضر در شورای نگهبان در حال بررسی است که با نهایی شدن آن، حدود هفت هزار و 300 زندانی از ندانیان کشور کم می شود.

وی همچنین به تلاش کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس برای کاهش زندانیان مهریه اشاره کرد و گفت: نظر ما در رابطه با مهریه بر عدم حبس است و در حال بررسی این مساله هستیم تا مجازاتهای دیگری برای مهریه در نظر بگیریم.

رئیس کمیته حقوق جزا کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس افزود: بعد از افزایش قیمت سکه در ماههای گذشته، حدود چهار هزار و 500 زندانی مهریه به زندانیان کشور اضافه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نوروزی همچنین بر ضرورت کاهش زندانیان مواد مخدر با مجازاتهای جایگزین اشاره کرد و افزود: باید در تفهیم اتهام و صدور حکم برای معتادان مواد مخدر از مجازات غیر حبس و جایگزین استفاده شود.

وی گفت: کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در حال بررسی همه این موارد است که امیدواریم با نهایی شدن این اقدامات، شاهد کاهش آمار زندانیان کشور باشیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۲۸۷۱۸۱۵:۲۶:۴۰ ۱۳۹۷/۸/۱۹
آیا ضرورتی هست که میزان مهریه در سند ازدواج درج بشه ؟ چراکه ازدواج یک پیوند الهی هست نه یک معامله !
ناشناس۶۲۸۹۲۲۱۷:۵۹:۱۷ ۱۳۹۷/۸/۱۹
شما از حق طلاق و حضانت و سایر حقوقی که به شما داده شده که زن را مثل برده در قفس نگهدارید بگذرید و طرفدار حق و عدالت جنسیتی باشید همه چیز حل می شه
ناشناس۶۲۹۵۶۲۰۹:۲۲:۴۸ ۱۳۹۷/۸/۲۰
شما می تونی قبل از ازدواج خیلی محترمانه این حقوق رو از طرف مقابلت مطالبه کنی و اگر قبول نکرد از اون ازدواج صرفه نظر کنی. زندگی میدان مبارزه نیست قرار هست دو نفر با هم زندگی کنن نه مبارزه اون مهریه هم که بنا به سنت بوده هدیه ای هست که قبل از عقد باید بین زوجین رد وبدل بشه ازدواج یک معامله نیست
ناشناس۶۲۹۵۹۷۰۹:۴۱:۴۷ ۱۳۹۷/۸/۲۰
اگر بی عدالتی هست، بی عدالتی در حق مردان هست. درسته که حق طلاق با مرد هست و خیلی از دادگاهها تحت عناوین مختلف به زن اجازه طلاق می دهند و مرد می ماند یک عمر بدهی مهریه. حضانت هم که تا 7 سالگی که مهمترین سنه کلا با مادره . بعد 7 سالگی هم با گرفتن حکم رشد برای بچه و هزار تا راه دیگه در خیلی موارد باز حضانت را دادگاهها به مادر می دهند. اجازه کار کردن زن طبق قانون با مرده اما بسیار به ندرت اتفاق می افته که دادگاه به خاطر موافق نبودن مرد جلوی کار زن را بگیره. نفقه زن و بچه را که مرد باید بپردازه.اجرت المثل و هزار تا کوفت و زهر مار دیگه را هم با زور زندان از مرد می گیرند.
ناشناس۶۲۹۶۱۹۰۹:۵۴:۰۲ ۱۳۹۷/۸/۲۰
بهترین و درسترین کار کاهش قیمت ارز طلا هست که مقامات بطور مصنوعی در حال گران فروشی آنها هستند و ملت را بدبخت تر و خود را خوشبخت تر کردند
ناشناس۶۲۹۶۴۵۱۰:۰۹:۳۵ ۱۳۹۷/۸/۲۰
ظاهرا قانونگذار یک سری حق و حقوق به طرفین داده که بتونن حال همو بگیرن زندگی میدان مبارزه نیست به نظر من هیچ چیزی حتی قانون هم نمی تونه به اجبار دو نفر رو در کنار هم نگه داره حق طلاق باید برای هر دو طرف باشه حضانت هم با توجه به شرایط طرفین و به تشخیص دادگاه باید به کسی داده بشه که شایستگی بیشتری برای مراقبت و پرورش فرزند داره مردی که معتاد هست و یا مجرم قطعا لیاقت پرورش فرزند نداره و همین طور زنی که نانجیب هست مادر خوبی نیست نمیشه نسخه واحدی برای همه داشت ولی میشه عادلانه تر برخورد کرد
ناشناس۶۲۸۹۶۲۱۸:۵۷:۱۲ ۱۳۹۷/۸/۱۹
حالا کلی ناسزاس که نصیبت میشه
ناشناس۶۲۸۷۲۸۱۵:۳۲:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۱۹
یکی از مسایلی که واقعا داره ایجاد مشکل میکنه و جا داره مجلس با وضع قانون به اون رسیدگی کنه الزام بانکها به معرفی ضامن برای پرداخت وام هست. خب وقتی کسی میخواد وام بگیره بانک باید اعتبار خود فرد رو در اعطای وام لحاظ کنه نه ضامن! اگر این وام برای خرید ملک هست باید ملک در ضمانت بانک باقی بمونه اگر این وام برای خرید ماشین و یا هر وسیله دیگری هست باید ماشین و اون وسیله در ضمانت بانک قرار بگیره اگر وام هم برای رفع نیازهای معمول هست باید بر اساس اعتبار و توانائی پرداخت گیرنده وام داده بشه اینکه فردی چند نفر رو به عنوان ضامن معرفی میکنه و بانک هم در صورت عدم پرداخت وام توسط فرد گیرنده وام میره سراغ افرادی که یا از سر سادگی و یا از سر خیرخواهی ضامن شدن چه منطقی داره؟ اگر فردی که وام گرفت فوت کرد پای ضامن ها وسط هست اگر اون فرد کلاهبردار باشه و از کشور فرار کنه باز هم پای ضامن ها وسط هست واقعا ایا این انصاف هست که کسی به خاطر ضامن شدن وام یکی دیگه گرفتار بشه
سکه۶۲۸۷۸۷۱۶:۰۹:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۱۹
اقا یک فکری برای این مهریه بکنید شخصی زمان ازدواج ۳۰ سکه مهریه زده اون موقع ۳۰ تومن‌ پولش بود و میدونست نهایتش با وام یا فروختن ماشین و قرض میتونه بده مهریه رو الان همون ۳۰ سکه شده ۱۳۰ میلیون اخه این چه وضعش هست که تو یک سال مهریه ۵ برابر رشد کنه
ناشناس۶۲۸۸۰۵۱۶:۲۹:۲۸ ۱۳۹۷/۸/۱۹
مهریه تبدیل شده به برده داری. یک جوان کارگر که ماهی دو میلیون تومان حقوق دارد باید تا آخر عمر قسط زنی را بدهد که در خیلی از موارد چند ماه هم با او زندگی نکرده است! با کوچکترین تاخیری هم بلافاصله حکم جلب می دهند و روانه زندان می شود و شغلش را از دست می دهد.نه امیدی به پیشرفت می تواند داشته باشد نه آینده!
ناشناس۶۲۸۸۲۹۱۶:۴۳:۴۱ ۱۳۹۷/۸/۱۹
اقا قانون یه جای دیگه ( ارث و‌حق طلاق ) حق خانمها رو‌خورده ، شوهرش باید با مهریه در عوض تقاصشو پس بده . اخه این چه بی عدالتی که به اسم اسلام دارید انجام‌میدین . اقایون فقها ، باور کنید شما باید بخاطر این ظلم جوابگو باشید
کیارش۶۲۸۸۳۰۱۶:۴۳:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۱۹
بهترین راه برای حل مشکله مهریه ، پرداخت آن قبل از خواندن صیغه عقد است . اگر جاری شدن عقد را منوط به تسویه حساب و پرداخت مهریه کنند دیگه کسی به امید اینکه کی داده کی گرفته ، مهریه های آن چنانی رو نمی پذیره چون باید درجا پرداخت کنه که بتونه زن بگیره .
ناشناس۶۲۹۰۴۰۲۰:۳۵:۳۹ ۱۳۹۷/۸/۱۹
قول میدم هیچ کار مثبتی صورت نخواهد گرفت
ناشناس۶۲۹۳۸۶۰۷:۱۳:۳۸ ۱۳۹۷/۸/۲۰
معلوم نیست کی می خواند ملت رو از شر این بلای آسمانی رها کنند! بابا مهریه جز بدبختی و فلاکت برای زوج ها چیزی ندارد به خدا!!!
ناشناس۶۲۹۴۹۳۰۸:۴۱:۵۳ ۱۳۹۷/۸/۲۰
"سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تصریح کرد: برای مثال می توان جرائم مربوط به تصرف منابع طبیعی، کشاورزی، دریاخواری، جنگل خواری و .. را تخلف حساب کرد." همین حالا که جرمه چیزی از منابع طبیعی رو باقی نذاشته اند وای به روزی که به یک "تخلف" تقلیل پیدا کنه.
مختار۶۲۹۵۰۶۰۸:۴۹:۵۹ ۱۳۹۷/۸/۲۰
بجای تلاش برای کاهش آمار زندانیان، تلاش کنید قیمت سکه را به حالت اول برگردانید. بخاطر سود خودتان پدر ملت را درآوردید الان دارید براشون نسخه می پیچید!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین