گزارش وال‌استریت ژورنال درباره پنهان کاری ترامپ در پرونده فساد اخلاقی‌اش

گروه جهان الف،   3970819006

یک روزنامه آمریکایی فاش کرده که در جریان رقابت‌های انتخاباتی 2016، رئیس‌جمهور آمریکا شخصا در روند پرداخت پول برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی‌های اخلاقیش مداخله داشته است.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، در گزارشی مفصل، ابعاد دیگری از تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را در زمان مبارزات انتخاباتی برای پنهان ساختن روابط نامشروع با برخی زنان فاش کرده است.

به نوشته این روزنامه، ترامپ در اوت 2015 و در حالی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود، جلسه‌ای مخفیانه با «دیوید پکر»، مدیر عامل شرکت «امریکن مدیا» برگزار کرده و از او تقاضایی داشته است. این دیدار در طبقه بیست و ششم برج ترامپ در نیویورک برگزار شده بود.

بنابراین گزارش، او از پکر خواسته تا به کمپین انتخاباتی‌اش کمک کند و پکر نیز در مقابل پیشنهاد کرده تا با استفاده از روزنامه «نشنال ایکوایرر» که توسط شرکت تحت مدیریتش منتشر می‌شود، سکوت زنانی را که ترامپ با آنها روابط نامشروع برقرار کرده بود را بخرد.

کمتر از یک‌سال پس از این دیدار، ترامپ از پکر می‌خواهد تا بر داستان رابطه‌اش با یک مدل مجله پلی‌بوی سرپوش بگذارد و پکر نیز به‌زودی 150 هزار دلار به این فرد (کارن مک‌دوگال) می‌پردازد تا او آشکارا در خصوص روابطش با رئیس‌جمهور آتی آمریکا سخن نگوید. بعدها ترامپ از این کمک پکر تشکر کرد.

ماجرای دیدار ترامپ با دیوید پکر در برج ترامپ و آنچه پس از آن رخ داده، تنها یکی از موارد دخالت مستقیم دونلد ترامپ برای سرپوش نهادن به ماجراهای غیراخلاقی‌اش بوده که تاکنون گزارش نشده بودند. این اطلاعات بر اساس گفت‌وگو با بیش از سی‌نفر از کسانی به دست آمده که اطلاعات مستقیم در این خصوص داشته‌اند یا اطلاعات را از طریق واسطه دریافت کرده بودند. مستندات دیگری نیز در این زمینه دخیل بوده‌اند.

این اطلاعات در مجموع ادعاهای ترامپ، تیم حقوقی او و مشاورانش را در این خصوص که وی در پرداخت پول به مک‌دوگال و یک بازیگر فیلم‌های مستهجن نقشی نداشته، رد می‌کند.

همچنین افشای این اطلاعات این احتمال را افزایش داده که شخص رئیس‌جمهور آمریکا قوانین فدرال مربوط به مبارزات انتخاباتی را نقض کرده باشد.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه وال‌استریت ژورنال کسب کرده، شخص ترامپ یا مستقیما درگیر تمام مراحل توافقات مزبور بوده و یا در جریان آنها قرار گرفته است. او دستور معاملات را در تماس‌های تلفنی یا در دیدار با وکیل شخصی خود، «مایکل کوهن» یا دیگران صادر می‌کرده است.

بر اساس گزارش فوق، دادستان منهتن، شواهدی را در خصوص مشارکت دونالد ترامپ در این تعاملات جمع‌آوری کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا بیست و سوم اکتبر گذشته در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال حاضر نشد در خصوص اینکه برای پرداخت به زنان مزبور با کوهن صحبت کرده اظهار نظر کند و گفت: «کسی به این چیزها اهمیت نمی‌دهد.»

این پرونده در حالی در خصوص ترامپ جدیت یافته که رابرت مولر، بازرس ویژه نیز در حال تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در مبارزات انتخاباتی سال 2016 است.  

حزب جمهوری‌خواه آمریکا که عقبه سیاسی ترامپ در این حزب است، در انتخابات چهارشنبه گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا را از دست داد و با روی کار آمدن مجلس نمایندگان دموکرات، پیش‌بینی می‌شود تبعات پرونده‌های قضایی برای رئیس‌جمهور آمریکا فزون‌تر گردد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین