چرا پنتاگون به دنبال استفاده از حشرات به عنوان سلاح است؟

گروه جهان الف،   3970817035 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
چرا پنتاگون به دنبال استفاده از حشرات به عنوان سلاح است؟

شواهد مستحکمی وجود دارد که نشان می دهند پنتاگون در حال تولید حشرات دستکاری ژنتیکی شده ای است که قابلیت نابود کردن محصولات کشاورزی دشمن بالقوه را دارند.

به گزارش فارس، شواهد مستحکمی وجود دارد که نشان می دهند پنتاگون از طریق دارپا، «سازمان تحقیق و توسعه خود»، در حال تولید حشرات دستکاری ژنتیکی شده ای است که قابلیت نابود کردن محصولات کشاورزی یک دشمن بالقوه را دارند. این ادعا از سوی دارپا انکار شده، اما بیولوژیست های پیشرو زنگ ها را در این باره به صدا درآورده اند که با استفاده از فناوری جدید «ویرایش ژنتیک» کریسپر، کار تبدیل کردن حشرات به تسلیحات در حال انجام است. این کار به یک به روزرسانی قرن بیست و یکمی از آفت ملخ های انجیلی شباهت دارد، فقط با این تفاوت که این یکی به طور بالقوه می تواند بسیار ویرانگرتر باشد.
دارپا، سازمان پروژه های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع، بودجه برنامه ای با اسم عجیب و غریب «حشرات متحد» را تامین کرده است. دکتر بلیک بکستین از دارپا این برنامه را چنین توصیف می کند: «استفاده از اهرم یک سیستم طبیعی و خودکفای دو مرحله ای انتقال به منظور منتقل کردن ژن های دستکاری شده به گیاهان: ناقل های حشره و ویروس هایی گیاهی که آنها انتقال می دهند.» دارپا ادعا می کند که این برنامه برای فراهم کردن «اقدامات متقابل قابل سنجش، به سرعت قابل به کار گیری و قابل عمومیت یافتن علیه تهدیدات طبیعی و مهندسی شده بالقوه ای که متوجه زنجیره تامین غذایی است با هدف حفاظت از سیستم غلات محصولات کشاورزی آمریکا» در حال انجام است. به عباراتی که برای بیان این موضوع به کار گرفته شده خوب نگاه کنید: قابل سنجش، به سرعت قابل به کارگیری و...

در قالب پروژه دارپا عوامل تغییر ژنتیک یا ویروس ها برای اثر گذاری مستقیم بر ساختار ژنتیک محصولات کشاورزی، به جمعیت حشرات عرضه می شود. دارپا در نظر دارد از ملخ های برگی، مگس های سفید و شته ها برای قرار دادن محصولات کشاورزی در معرض ویروس ها استفاده کند. از جمله ادعاهای مورد تردیدی که آنها مطرح می کنند، این است که این کار برای کمک به کشاورزان به منظور مقابله با «تغییرات آب و هوایی» است. چیزی که هیچ کس، به خصوص نه پنتاگون و نه سازمان غذا و داروی آمریکا پاسخ نمی دهد این است که ویروس های مهندسی ژنتیک شده در حشرات چگونه با دیگر ریزجانداران موجود در محیط زیست تعامل خواهند داشت؟ اگر محصولات کشاورزی برای همیشه مورد هجوم ویروس های دستکاری ژنتیک شده قرار گیرند چه، آیا این اتفاق می تواند ژنتیک و سیستم های ایمنی انسان هایی را که حیاتشان وابسته به این محصولات است تغییر دهد؟

هشدار جنگ بیولوژیک
از آنجا که بخش عمده مواد غذایی تولیدی فعلی آمریکا آلوده به آفت کش های سمی و دیگر علف کش ها و آفت کش ها در کنار گیاهان مهندسی ژنتیک شده است، باید در صداقت اظهارات پنتاگون در ارتباط با سیستم محصولات کشاورزی فعلی آمریکا شک کرد. یک گروه از دانشمندان اروپایی مقاله ای علمی را در شماره 5 اکتبر مجله علوم منتشر کرده اند که نویسنده اول آن دکتر گای ریوز از موسسه مکس پلانک برای بیولوژی تکاملی در پلون آلمان است.
این مقاله اشاره می کند که برنامه «حشرات متحد» دارپا در نظر دارد ویروس های دستکاری ژنتیک شده آلوده کننده ای را منتشر کند که برای ویرایش کروموزوم های غلات مستقیما در مزارع مهندسی شده اند. این کار که «توارث افقی» نامیده می شود با شیوه عمودی رایج که تغییرات را از طریق مهندسی ژنتیک انجام می دهد که به طور آزمایشگاهی دستکاری هایی را در کروموزوم های گونه های هدف برای آفرینش انواع گیاهان دستکاری ژنتیک شده انجام می دهند، فرق دارد. در توارث افقی، تغییرات ژنتیک در محصولات کشاورزی در طبیعت آزاد از طریق «انتشار مبتنی بر حشرات» صورت خواهد گرفت.
دانشمندان اروپایی خاطر نشان می کنند که هیچ دلیل قانع کننده ای از سوی دارپا برای استفاده از حشرات به عنوان یک شیوه غیرقابل کنترل انتشار ویروس های مصنوعی در محیط زیست ارائه نشده است. بعلاوه آنها می گویند که برنامه حشرات متحد را با سهولت بیشتری می توان برای جنگ بیولوژیک مورد استفاده قرار داد تا کشاورزی معمول.
به گفته گای ریوز از موسسه ماکس پلانک: کشتن یا عقیم کردن یک گیاه با استفاده از ویرایش ژنتیک بسیار آسان تر است تا مقاوم کردن آن در برابر حشرات.
مقاله چاپ شده در نشریه علوم اشاره می کند که هیچ بحث علمی - نظارت که به جای خود - در مورد ایمنی این شیوه های ویرایش ژنتیکی در مزارع باز یا حتی اینکه آیا آنها اصولا فایده ای دارند یا خیر انجام نشده است. دپارتمان کشاورزی ایالات متحده هر گونه آزمایش سلامتی یا ایمنی روی گیاهان یا حشرات ویرایش ژنتیک شده را مکرر رد می کند. «در نتیجه این برنامه را می توان به طور گسترده ای به عنوان اقدامی برای تولید عوامل بیولوژیک با اهداف خصمانه و ابزارهای حمل آنها - اگر حقیقت داشته باشد- شاخه جدیدی از « کنوانسیون سلاح های بیولوژیک» در نظر گرفت.» تاکنون 27 میلیون دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی در برنامه «حشرات متحد» هزینه شده است.

فناوری بی ثبات
هرچند جزئیات این امر هنوز در دسترس قرار ندارد، اما تقریبا حتمی است که پروژه ویرایش ژنتیک حشرات متحد با ابزارهای کریسپر از چیزی استفاده می کند که به آن «ژن ران» می گویند. برنامه دارپای پنتاگون روی ژن ران نیز هزینه سنگینی کرده و قصد دارد درکنار ویرایش ژنتیک آن را به عنوان یک نیروی دستکاری ژنتیک در سطح کل یک جمعیت، چه پشه ها یا به طور بالقوه انسان ها تنها برای چند نسل انتشار دهد.
دانشمندی که برای اولین بار از توسعه ژن ران در ویرایش ژنتیک سخن گفت، کوین ازولت بیولوژیست هاروارد بود که علنا هشدار داد که توسعه ویرایش ژنتیک در پیوند با فناوری های ژن ران این قابلیت بالقوه هشدار دهنده را دارند که ار کنترل خارج شوند. او اشاره می کند که چگونه در کریسپر غالبا هرج و مرج پیش می آید و احتمال جهش های حفاظتی بالا می رود و حتی ژن ران های بی ضرر تهاجمی می شوند. او تاکید می کند «تنها تعدادی از ارگانیسم های مهندسی شده می توانند به طور برگشت ناپذیری یک اکوسیستم را تغییر دهند.» شبیه سازی های رایانه ای ژن ران ازولت او را به این نتیجه رسانده اند که که یک ژن ویرایش شده نهایی می تواند در 99 درصد یک جمعیت طی زمانی به کوتاهی 10 نسل گسترش پیدا کند و برای بیش از 200 نسل باقی بماند.»
بر خلاف آنچه که بیل گیتس یکی از کمک کنندگان بزرگ مالی برنامه های ویرایش ژنتیک ممکن است ادعا کند، ویرایش ژنتیک از هیچ لحاظ یک فناوری دقیق نیست. در چین دانشمندان از رویان های انسانی اهدا شده توسط اهداکندگان جنین هایی که به یک زایمان زنده منتج نشده اند، برای ویرایش یک ژن خاص استفاده کرده اند. نتایج این آزمایش ها با شکست های ناخوشایندی همراه بوده اند و سلول های آزمایش شده نتوانسته اند حاوی ماده ژنتیک مورد نظر باشند. جونژیو هوآنگ پژوهشگر ارشد به نیچر می گوید: «به همین دلیل ما این کار را متوقف کرده ایم. ما هنوز فکر می کنیم که برای این کار خیلی زود است.»

آزمایشگاه سلاح های بیولوژیک گرجستان برای حشرات متحد؟
آیا دانشمندان دیوانه ای در دارپا و دیگر سازمان های دولت آمریکا حضور دارند که خود را برای رها کردن اشکال جدید و کشنده ای از عوامل سلاح های بیولوژیک علیه کشورهای متخاصمی چون روسیه، این بزرگ ترین تولید کننده غلات امروز جهان و کشوری که غلات آن بر اساس قانون عاری از ارگانیستم های دستکاری ژنتیک شده اند آماده می کنند؟ یا علیه چین، یا ایران، یا هند؟
رشته گزارش هایی که به تازگی در رسانه های روسی و غربی منتشر شده اند، از فعالیت های یک آزمایشگاه بیولوژیک به شدت امنیتی که هزینه های آن را پنتاگون تامین کرده در نزدیکی فرودگاه تفلیس در گرجستان در نزدیکی روسیه پرده برداشته اند. این آزمایشگاه که «مرکز تحقیقات سلامت عمومی ریچارد جی.لوگار» نام دارد و تاسیساتی 350 میلیون دلاری است، بر اساس گزارش شاهدان عینی گرجستانی برای کاری بنا شده که آن را استانداردهای سطح 2 ایمنی بیولوژیک نامیده اند که منظور این است این آزمایشگاه می تواند تمام میکرب ها را به جز مشتی از خطرناک ترین آنها از جمله آبله و باکتری هایی که عامل نوعی طاعون هستند، کنترل کند. در مرکز لوگار دانشمندانی از تحقیقات پزشکی ارتش آمریکا و فرماندهی دریایی کار می کنند.
چندی پیش در سال جاری وزیر امنیت کشور پیشین گرجستان ایگور گیورگادز با ترتیب دادن مصاحبه ای مطبوعاتی در مسکو گفت که او شواهدی در دست دارد که تایید می کنند این مرکز، محل انجام آزمایش های پرخطری است که طی آنها عده ای انسان نیز جان خود را از دست داده اند. او شواهد خود را با مقامات مربوطه روسی در میان گذشته بود.
تمام این مطالب که به فصلی از رمان علمی تخیلی سال 1969 رابرت کریچتون «نژاد آندرومدیا» شباهت دارند، فقط یک رمان علمی تخیلی نیست. دادگاه های اتحادیه اروپا حکم کرده اند که باید برای ویرایش ژنتیک به عنوان شکل دیگری از ارگانیسم های دستکاری ژنتیک شده قوانینی وضع شود. ایالات متحده از تدوین هر گونه قوانینی در این باره خودداری کرده است. باور این دشوار نیست که کسانی که پیمان نیروهای اتمی واسطه سال 1987 را پاره و تحریم های مکرری را علیه مقامات روسی وضع کردند، اغوا شوند که از طریق میلیون ها حشره دستکاری ژنتیک شده و آلوده به ویروس که می توانند منابع غذایی حیاتی روسیه را آن هم زیر لوای «صلح جهانی» نابود کنند، از یک سلاح بیولوژیک جدید و دهشتناک لجام بردارند یا تهدید به انجام این کار کنند.
آیا پنتاگون از طریق دارپا در «استفاده دوگانه» از تحقیقات برای ساخت یک سلاح بیولوژیک تحت پوشش پیشرفت های کشاورزی دست دارد؟ کسانی هستند که در پاسخ می گویند «بله، اما هیچ کس نیست که اگر عقل سالمی داشته باشد، خطری را به جان بخرد که می تواند اکوسیستم ما را دچار تغییری برگشت ناپذیر کند.» اما همانطور که یک فیزیکدان زیستی در ارتباط با ارگانیسم های دستکاری ژنتیک شده گفته، در این حوزه کسانی هستند که عقل سالمی ندارند.»
نویسنده: ویلیام انگدال (William Engdahl) مشاور ریسک راهبردی و سخنران و نویسنده کتاب هایی پر فروش در زمینه نفت و مسائل ژئوپلتیک
منبع: yon.ir/KHERb

عناوین مرتبط

پربحث‌های امروز

1. به جای کوکب خانم و پترس فداکار و چوپان دروغگو، بیرانوند را قصه کتابهای درسی کنید

2. افزایش 60 هزار تومانی حق مسکن کارگران/مذاکرات مزد 98 از هفته آینده آغاز می شود

3. کاهش ۳۰ درصدی قیمت ساخت مسکن در سال آینده

4. چرا کرباسچی دیروز چند ساعت بازداشت و سپس آزاد شد؟

5. زمان حال را غنیمت بشمار

6. آقای روحانی! اینجا که واتیکان نیست!

7. تازه‌ترین جزئیات از وضعیت خبرنگار پرس تی‌وی

8. وزیر خارجه آلمان: لغو مجوز فعالیت خطوط هوایی ماهان ضروری بود

9. چرا موسوی خوئینی‌ها علیه هاشمی سخن گفت؟

10. کره جنوبی - بحرین؛ ببر‌ها با «سون» در پی صعود آسان/ قطر - عراق؛ جدال حساس مدعیان کوچک

11. نقشه مهندس قلابی برای فروش طلاهای مسروقه

12. آزادی مادری که فرزند شیرخواره اش را کشته بود

13. افزایش ۶۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران

14. علی‌اکبر صالحی: نگذاشتیم ملت شهد عزتمندی را بچشند

15. تاوان سنگین یک لحظه عصبانیت

16. دژاگه: در مورد رفتن کی‌روش از تیم ملی چیزی نشنیده‌ام

17. اسامی ۴ نماینده‌ای که با تاخیر به مجلس رسیدند

18. کره‌شمالی یک مقر موشکی اعلام نشده دارد!

19. محاکمه جوان موادفروشی که دوست صمیمی اش را به خاطر علاقه به یک دختر کشت

20. آقای رئیس‌جمهور! سلطان موز چه نسبتی با شما دارد

21. راه مسلمان و منصوریان جدا می‌شود؟

22. ایران حمله انتحاری در کابل را محکوم کرد

23. آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در دستور کار

24. رشد ۶ درصدی شاخص بورس در دیماه امسال

25. سیستم تعریف شده هیئت نظارت بر نمایندگان مجلس کارآمد نیست/ ساختار فعلی مجلس نیاز به بازنگری دارد

پربحث‌های دیروز

1. تشدید اختلافات ایران و اروپا، احتمال تحریم‌های جدید و فروپاشی برجام

2. اسماعیل بخشی دستگیر شد

4. فقط ۳۰ ثانیه تا موفقیت

5. روحانی از احمدی‌نژاد هم پایین‌تر است

6. واکنش سازمان بازرسی به افزایش ناگهانی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو: اگر مجوزی نداشته باشند، اقدام می‌کنیم!

7. پرواز هواپیماهای ماهان ایر به آلمان ممنوع شد

8. ساختمان های خالی دانشگاه آزاد را به کسب و کارها بدهید، نه دانشجویان پولی

9. چهار ماه کفاره برای یک نفر، چهار سال برای یک ملت

10. نصب بنر بانوی معترض در مقابل مجمع تشخیص برای رد لوایح fatf

11. روحانی و فیلترینگ؛ چه کسی خواستار برخورد با فیلتر‌شکن‌ها بود؟

12. کرباسچی به زندان رفت + جزئیات

13. همتی اعلام کرد: آغاز واردات نفت از ایران توسط ژاپن از امروز/ بازار ارز و صرافی‌ها خلوت است؛ بانک مرکزی جور تقاضای ارز را هم می‌کشد

14. موگرینی: در نشست ورشو حضور نخواهم داشت

15. مردم خواهان اجباری شدن نصب کارتخوان در مطب‌ها شدند/ درآمد یک پزشک یک میلیون تومان است!

16. راغفر: ما به‌تدریج شاهد فرسایش شدید آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی مثل عدالت اجتماعی شدیم

17. روحانی در واکنش به گزارش تخلف دارویی: ان‌شاءالله که صحت ندارد

18. نظرسنجی AFC بین بیرانوند و دروازه‌بان عربستان + لینک

19. خط فقر در تهران ۴ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان است

20. جزئیات دستگیری اسماعیل بخشی؛ وی از صبح روز گذشته متواری شده بود

21. پوری حسینی: به من نگفته‌اند ممنوع‌الخروجم

22. افشای لیست موسسات فرهنگی که کمک دریافت کرده‌اند

23. رانندگی خوب مردم و کسری بودجه دولت!

24. سکه ۴ میلیون و ۶۸ هزار تومان شد/ دلار ۱۱۶۵۰ تومان

25. پست اینستاگرامی کی‌روش پس از پیروزی مقابل تیم ملی فوتبال عمان

1. همسر شهید حججی ازدواج کرد؟

2. غیرت برای زنان کجا رفته؟

3. تشدید اختلافات ایران و اروپا، احتمال تحریم‌های جدید و فروپاشی برجام

4. اروپا به ایران: نمی‌توانیم برنامه موشکی‌تان را تحمل کنیم/ لغزش اروپا به سمت ترامپ

5. بازداشت خبرنگار پرس‌تی‌وی در آمریکا

6. موشک ماهواره‌بر حامل «پیام» نشد!

7. تاج و داورزنی کنارخواننده معروف لس آنجلسی

8. اسماعیل بخشی دستگیر شد

9. توزیع دو کیلو گوشت یخ‌زده با کارت ملی!/ برای گرفتن گوشت منجمد، منجمد شوید!

10. جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور ظریف و احمدی‌نژاد

11. کدامیک به برجام محتاج ترند، ایران یا اروپا؟

12. چرا پراید ۲۱ میلیون تومانی یک هفته‌ای ۳۶ میلیون تومان شد؟

13. روحانی: ما نمی‌توانیم با خواست عمومی مردم مبارزه کنیم، این نه قانونی است و نه شرعی/ اولین کسی که رادیو را ممنوع کرد پهلوی اول بود/ روزانه اگر فیلترشکن آمد چه خواهیم کرد؟

14. فقط ۳۰ ثانیه تا موفقیت

15. ویدئو/ آقای مترجم کار دست کی‌روش و خیابانی داد

16. روحانی از احمدی‌نژاد هم پایین‌تر است

17. فیلم اعترافات اسماعیل بخشی و همدستانش

18. جدال اصلاح طلبان و دولت اعتدال/ خبری از حال و روز مردم دارند؟

19. توکلی: سه قوه با تبانی برخورد با حقوق‌های نجومی را بر زمین گذاشتند

20. فرشته نجات تنها سرنشین زنده مانده حادثه بوئینگ ۷۰۷

21. آذری جهرمی: هزینه ساخت ماهواره پیام ۱.۲ میلیون یورو بود

22. عسگراولادی: بعد از ۶۴سال، دو ماه است صادراتم را متوقف کردم

23. یارانه نقدی ۳۳۰ هزار میلیارد تومان را بلعید!

24. امام جمعه اسالم؛ تلگرام را رفع فیلتر کنید

25. کور هستید؛ برجام را هنوز اجرا می‌کنیم؛ دم از مذاکره می‌زنید/ نه سانتریفوژ می‌چرخد و نه چرخ زندگی مردم/ خودروی که تماما در ایران تولیدمی‌شود، نیازی به ارز ندارد!/معنی موفقیت را نفهمیدیم

1. موشک ماهواره‌بر حامل «پیام» نشد!

2. امام جمعه اسالم؛ تلگرام را رفع فیلتر کنید

3. نامه مهم تیم توسعه دهنده ماهواره پیام امیرکبیر به رییس جمهور

4. ریس سازمان فضایی: طی شش تا هشت ماه می توانیم ماهواره با کیفیت بهتر از پیام بسازیم

5. "پیام" به سرعت لازم برای قرار گرفتن در مدار نرسید/"سفیر" حامل "دوستی" می‌شود

6. پیامدهای نبود «کیف پول الکترونیکی» در ایران

7. کشف دو نوع ماهی که بدون اکسیژن زنده هستند

8. پورشه باکستر S را بشناسید

9. معتمدی خبر داد: آغاز ساخت نسخه دوم ماهواره «پیام» از دو هفته دیگر

10. هر کس تسلا مدل 3 را هک کند یک تسلا جایزه می‌گیرد

11. اینترنت سال آینده گران می‌شود؟

12. کاهش چشمگیر تولید گوشی‌های هوشمند

13. ماهواره «پیام» سیگنال به زمین فرستاد

14. آذری جهرمی: فیلترینگ را شرکت‌های ارائه کننده اینترنت بر اساس حکم قضائی باید انجام دهند

15. پژمانفر: راه حل فضای مجازی «فیلترینگ» نیست

16. پرتاب ماهواره‌ با ماهواره‌بر ایرانی در شرایط تحریم فضایی کشور

17. مایکروسافت در اندیشه غول بازی‌های کامپیوتری شدن

18. چالش ۱۰ قبل، علم را هم درگیر کرد!

19. افشای بیش از ۷۷۲ میلیون آدرس ایمیل

20. چگونه گوشی هوشمندتان زندگی کردن را بهتر می‌کند/ هوش مصنوعی و دیگر هیچ

21. افزایش 10 درصدی حجم بسته های اینترنت

22. اطلاعات کاربران بازی‌های رایانه‌ای لو رفت

23. عرضه عمومی نسخه تازه اندروید در سال ۲۰۱۹

24. مدت زمان دقیق روز در زحل مشخص شد

25. پایان عصر اپ‌های ۳۲ بیتی نزدیک است/ گوگل توسعه دهندگان اندروید را مجبور به ساخت نرم افزار‌های ۶۴ بیتی می‌کند!