سرلشکر جعفری و حجت الاسلام رئیسی درهمایش بین المللی: نظام سلطه و شبکه صهیونیستی در آستانه فروپاشی/ باید جلوه‌های زندگی رزمندگان تبیین شود

گروه سیاسی الف،   3970817005

همایش بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با تصریح فرمانده کل سپاه بر جهاد تا غلبه بر سلطه گران جاهلیت ثانی و تاکید حجت‌الاسلام رئیسی بر تبیین و نشر جلوه‌های زندگی سلحشوران راه حق همراه بود.

به گزارش فارس، همایش بین‌المللی «مجاهدان در غربت» با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، اندیشمندان اسلامی و شخصیت‌های کشوری و لشکری در دامغان و هم‌زمان با شهادت غریب‌الغرباء، امام رضا (ع) برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مجاهدان در غربت با حضور اندیشمندان و فرهیختگان کشورهای اسلامی، خانواده‌های معظم ایثارگران، فرزندان شیخ زکزاکی، مبارزان یمن و بحرین، خانواده شهید حججی و ... هم‌زمان با شب شهادت امام رضا (ع) برگزار شد.

قاری تانزانیایی در ابتدای مراسم به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت و گروه رزم‌نوازان لشکر 58 تکاور ذوالفقار شاهرود به اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) نیز در این مراسم به سالن همایش آورده، چرخانده و زیارت شد و فضایی آکنده از عطر حرم رضوی ایجاد کرد؛ خدام بزرگوار امام رضا (ع) هم به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند.

علی حججی، فرزند شهید بزرگوار محسن حججی نیز در این مراسم با لباسی به رنگ مجاهدان، لباس رزمندگان بزرگوار سپاهی حاضر شده بود و حضوری روی صحنه، اشک در چشمان حاضران ماندگار کرد.

پدر شهید حججی نیز با لباس خادمان حرم امن رضوی در این همایش حاضر شده بود؛ به نیت فرزند رشیدش که ارادت قلبی شدید به امام رضا (ع) داشته است.

دختر شیخ ابراهیم زکزاکی، روحانی شیعه و رهبر شیعیان نیجریه نیز در این مراسم حاضر بود.

تصریح فرمانده کل سپاه بر مقاومت و جهاد تا غلبه بر سلطه گران جاهلیت ثانی

پیام سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این همایش قرائت شد که بدین شرح است:

این بزرگداشت سخن از مقام شامخ و روایت حدیث نام‌آوران و بلندآوازگانی است که اینک مشی و طریقشان در جهان، مروج حرکت و گفتمانی گشته که آرزوی تمام انبیاء و اولیاء در طول تاریخ بوده است، گفتمانی که با عمق راهبردی و تعیین‌کننده خود و علیرغم خواست قدرت‌های استکبار، امت اسلامی را به‌سوی دروازه تمدن نوین اسلامی نوید بخشیده است. 

به حول و قوه الهی این نهضت عظیم مبتنی بر ایمان، مقاومت و جهاد با غلبه بر سلطه گران جاهلیت ثانی می‌رود تا سنگرهای پوشالی ظلم و بیداد نمرودیان و فرعونیان دوران «نظام سلطه و شبکه صهیونیستی» فروریزد و آرمان «نجات محرومین و مستضعفان از بردگی نوین» را تحقق بخشد. 

تاریخ سراسر افتخار شیعه هماره مزین به نام و یاد بزرگ‌مردان حماسه‌آفرینی است که در امتداد خط عاشورا با سپردن دل و روح به حقیقت اسلام و مجاهدت‌های به هنگام و برافراشتن پرچم مقاومت و ایستادگی، جز به اعتلای اسلام ناب محمدی نیندیشند. 

بی‌شک این مهم ثمره جان‌فشانی و مجاهدت‌های شهیدان والامقامی از مقاومت، همچون «مغنیه‌ها، حججی‌ها» و ایستادگی و صلابت مبارزان نستوهی همچون «شیخ بزرگوار زکزاکی» و هزاران مجاهد فی سبیل الله دیگری است که امروز، اسلام انقلابی را در هندسه نظام جهانی بر مدار فضیلت و سریر اقتدار نشانده‌اند. 

دلیر مردانی از جنس جهاد و شهادت که هیچ‌گاه تعلقات و حصارهای مجازی و مرزهای جغرافیایی نتوانست مانع از انجام رسالت بزرگ و تاریخی‌شان شود. 

این‌جانب ضمن تجلیل از مقام گران‌قدر شهدا، جانبازان، اسراء و آزادگان سرافراز جبهه مقاومت در اقصی نقاط جهان اسلام، ایثار و فداکاری خانواده‌های معزز آنان را که اینکه رسالت ارزشمند ترویج مشی و سیره آن عزیزان را بر دوش دارند ارج نهاده و دست آن‌ها را به پاس صبر و مجاهدت‌های خاموششان می‌بوسم. 

لازم می‌دانم از همه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این مراسم که با دغدغه مقدس و انقلابی خود در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌نمایند، صمیمانه قدردانی نمایم. 

از خداوند متعال تداوم راه عزت‌آفرین شهیدان را برای همگان در سایه‌سار توجهات حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) و زعامت حکیمانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مسالت دارم.

تاکید حجت‌الاسلام رئیسی بر تبیین و نشر جلوه‌های زندگی سلحشوران راه حق

حجت‌‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی نیز پیامی به این همایش ارسال کرد که به شرح زیر است: آنچه مسلم است تبیین و نشر شایسته و درخور شان جلوه‌های مختلف و متفاوت زندگی، مبارزه و شهادت سلحشوران راه حق و استفاده از قالب‌های بدیع و هنرمندان برای بهره‌گیری آیندگان از این تجارب، وظیفه سترگی است که می‌بایست با استفاده از ظرفیت کتب علمی و آموزشی در سطوح و منابع مختلف به آن همت گماشت.

امروز تاریخ شاهد تکرار حقانیت حماسه‌ها و فریادهای ابوذرها، میثم‌ها و مالک اشترهایی است که از حنجره حق‌خواه زکزاکی، نمر، عیسی قاسم، عماد مغنیه، فتحی شقاقی، حججی و دیگر شهیدان راه حق در یمن، سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین و تمامی پایگاه‌های مقاومت در منطقه به گوش می‌رسد تا بار دیگر عین ندای «هیهات من الذله» فرصت وحدت و آزادی‌خواهی معنوی جوامع بشری را فراهم سازد.

سلام و درود و رحمت بی‌پایان خداوند بر مجاهدان ثابت‌قدمی که عاشقانه گام در مسیر پرفراز و نشیب مبارزه و جهاد نهاده و با اقتدا به مولایشان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جان‌فشانی نمودند.

دفتر قطور تاریخ گواه روشنی است بر فریادهای از عمق جان برخاسته حق‌طلبانی که نجات و رهایی بشر از دام جهل و استکبار و استعمارگر نهایت آمال و آرزوهایشان بوده و در این راه تا آخرین نفسی استقامت نموده‌اند.

در عصر حاضر و هنگامه‌ای که قدرت‌طلبان و صاحبان زر و زور و تزویر برای به بردگی کشیدن افکار جامعه انسانی با بهره‌مندی از ابزارهای مدرن رسانه‌ای و ابزارهای فکری رژیم‌های جعلی و تازه به دوران رسیده و مساعدت سردمداران فرومایه و خودفروخته برخی کشورهای منطقه، در تلاش هستند تا ندای آزادی‌خواهی را خاموش نمایند، قطعاً مجاهدت و حماسه‌آفرینی بزرگ‌مردان عرصه جهاد نخواهد گذاشت سیاهی و تباهی بر نور و روشنایی چیره گردد و این وعده حتمی الهی است که «ان الارض یرثها عبادی الصالحون».

خداوند سبحان را شاکریم که در سرزمین شهیدان «ایران اسلامی» با همت و تلاش ارزشمند جمعی از رهپویان طریق سرخ شهادت، آیین نکوداشت مجاهدان در غربت همزمان با ایام شهادت حضرت غریب الغرباء امام هشتم (ع) برگزار می‌گردد، تلاش مبارکی که شایسته است توسط صاحبان اندیشه و قلم در حوزه و دانشگاه و نیز نقش‌آفرینی رسانه، به فرصتی برای معرفی بیش از پیش ظرفیت بی‌بدیل فرهنگی ناب جهاد و شهادت مبدل گردد.

این‌جانب ضمن تقدیم صمیمانه‌ترین مراتب تقدیر و تشکر خود به برگزارکنندگان این برنامه‌های اثرگذار و فاخر در جوار مضجع منور حضرت امام رضا (ع) توفیق بهره‌مندی بیش از پیش تمام عاشقان طریق سرخ شهادت از انوار تابناک امامت و ولایت را مسالت می‌نمایم، خداوند منان فیض بی‌بدیل شهادت و بهره‌مندی از شفاعت شهیدان را نصیب فرماید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین