لاریجانی: تحریم‌ها علیه ایران ناجوانمردی است/ کشوری که موشک نداشته باشد، ضعیف است

گروه جهان الف،   3970815155 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس گفت: هر کشوری که توان نظامی قوی و موشک نداشته باشد یک کشوری ضعیف است.

لاریجانی: تحریم‌ها علیه ایران ناجوانمردی است/ کشوری که موشک نداشته باشد، ضعیف است

به گزارش تسنیم علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در یادوارده فرماندهان و 1500 شهید فرماندهی نیروی انتظامی تهران که در وزارت کشور برگزار شد با بیان انیکه جلسه امروز جلسه با عظمتی است گفت: این جلسه به نام شهدای نیروی انتظامی و این حرکت انقلابی است که فرزندان، همسران،پدران شما برای امنیت کشور و برای سعادت ملت داشتند و فداکاری کردند قابل تقدیر است. ثمره خون آنها باعث شده که انقلاب اسلامی سرپا بایستد و ملت بزرگ ایران با عزتمندی زندگی کند.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی یک نیروی بسیار مهم برای کشو راست، ادامه داد: نیروی انتظامی فعالیتهای گسترده و متنوع دارد این فعالیتها از ایجاد نظم در راهنمایی و رانندگی در شهرها تا مبارزه با اشرار و کسانی که نظم عمومی را بر هم می‌زنند و صیانت از مرزها و مبارزه با قاچاقچیان از جمله وظایف متنوع نیروی انتظامی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن نیروهای انتظامی اضافه کرد: شما عزیزان در یک حرکت پرتاثیر در کشور قرار دارید و همه باید قدردان زحمات شما باشند.

لاریجانی با بیان اینکه در مراسم اربعین حسینی خدمت نیروی انتظامی ارزشمند بود، افزود: جمعیتی در فاصله کوتاه زمانی باید از مرزها عبور می‌کردند و دوباره برمی‌گشتند ایجاد انضباط و امنیت برای آنها مهم بود و نیروی انتظامی این کار را به خوبی انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم ایران امروز در امنیت زندگی می‌کنند مدیون زحما ت نیروی انتظامی هستند، اظهار داشت: مسئولان و نیروی انتظامی کسانی هستند که با تمام هستی برای آسایش مردم تلاش می‌کنند و شهدای نیروی انتظامی نیز اینگونه بودند.

رئیس مجلس با اشاره به روحیه استقامت در جامعه اسلامی گفت: اسلام در بطن یک جامعه جاهلی رشد کرد و این رشد به سادگی انجام نشد. پیامبر زمانی که در مکه بود و پس از آن که به مدینه هجرت کرد مشکلات زیادی را تحمل کرد اما کار را رها نکرد و ایستادگی کرد و این استقامت‌ها باعث شد که حرکت اسلامی توفیق پیدا کند.

لاریجانی با اشاره به سختی‌های اقتصادی در اوایل اسلام گفت: پیامبر و یارانش در شعب ابی‌طالب گرفتار محاصره اقتصادی شدند و سختی های زیادی را تحمل کردند اما استقامت آنها باعث شد تفکر اسلامی به سمت ایران، امپراتوری شمال آفریقا و به سمت اروپا برود که اینها همه نتیجه استقامت پیامبر است.

وی تصریح کرد: آن چیزی که باعث سرافرازی یک امت و ملت و عزتمندی آنها می‌شود استقامت است باید نگاه کنیم ببینیم سنت اولیا و اسلام چه بوده که باعث رشد و تعالی آنها شده است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های پیامبر این بود که در جامعه دین تخفیف پیدا کند اظهار داشت: اگر دین در یک جامعه‌ای تخفیف پیدا کند پوسته‌ای از آن باقی می‌ماند و حقیقتش از بین می‌رود. وقتی ظاهر دین حفظ و باطنش رعایت نشود تخفیف در دین ایجاد می‌شود و اگر روحیه مجاهدانه از جامعه بخت بربند لباس ذلت بر تن آنها پوشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی از کشورها امروز پول، نفت و گاز دارند اما ذلیل هستند و آمریکا و رژیم صهیونیستی به آنها دستور می‌دهند. چون آنها اهل مجاهدت نیستند و ظاهر اسلام را گرفته‌اند و در ظاهر می‌گویند ما اهل نماز هستیم اما آنها در اصل حقیقت تفکر دینی را ندارند.

لاریجانی تصریح کرد: امام جریان مجاهدت را در کشور زنده کرد و اینکه نیروی انتظامی در تهران 1500 شهید دارد نشان می‌دهد که آنها فرزندان امام هستند. و آن آموزشهایی که امام مدنظرش بود را دیده‌اند و احیاگری در تفکر اسلامی داشتند.

وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها همه فشارها را بر ایران وارد می‌کنند اما ما سرپا ایستاده‌ایم و آنها شعار می‌دهند گفت: غربی‌ها اما در دل‌شان احترامی برای ایران قائل هستند.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: خیلی از کشورهای منطقه هستند که کشورهای کوچکی هم هستند اما امکانات خوبی دارند و می‌توانند روی پای خود بایستند اما به جای اینکه این کار را کنند به سمت آمریکا می‌روند و ذلیلانه زندگی می‌کنند. امروز رئیس جمهور عجیب و قریب آمریکا علیرغم اینکه برخی کشورهای منطقه 110 مییارد دلار از آنها تسلیحات خریداری کردند و به زیرساختهای آمریکا 500 میلیارد دلار کمک کردند به جای اینکه احترام بگذارد با ادبیات سخیفانه رفتار می‌کند ما که در کشورمان با این ادبیات مخالف هستیم از این رفتار رئیس جمهور آمریکا ناراحت هستیم و می‌گوییم چرا کشورهای منطقه به این روز افتاده‌اند. آنها نخواسته‌اند که روی پای خودشان بایستند و استقامت کنند.

وی با بیان اینکه ائمه ما در حکومت اهل خیانت نبودند چون آن را خلاف انسانیت و جوانمردی می‌دانستند گفت: اما سیاست بین‌الملل اینگونه نیست غربی‌ها هر پیمانی را که می‌بندند به راحتی عهدشکنی می‌کنند ما در سیاست بین‌الملل در قانون جنگل زندگی می‌کنند و غربی‌ها با صراحت می‌گویند که پیمانها را زیر پا می‌گذارند.

رئیس مجلس با بیان اینکه در قرارداد هسته‌ای نیز شاهد پیمان‌شکنی آمریکا بودیم اضافه کرد: همه آنها جمع شدند و گفتند می‌خواهیم با شما مذاکره کنیم این موضوع در سازمان ملل و شورای امنیت تثبیت شد اما حالا رئیس جمهوری پیدا شده و می‌گوید من آن را قبول ندارم. این همان تفکر غربی است که پایبند به هیچ پیمانی نیست.

لاریجانی با اشاره به توان نظامی و موشکی کشور گفت: برخی در این موضوع موضع می‌گیرند اما باید بگوییم هر کشوری که توان نظامی قوی و موشک نداشته باشد یک کشوری ضعیف است که با آن برخوردهای تحقیرآمیز انجام می‌شود اما اگر سلاح قوی و موشک داشته باشید جرات ندارند با شما اینگونه برخورد کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صحنه بین‌الملل از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف استفاده می‌شود، عنوان کرد: اما در سیره نبوی برای رسیدن به هدف باید از وسیله حق استفاده کرد. یک ملتی سرافراز می‌شود که جوانمرد و مجاهد باشد.

لاریجانی تصریح کرد: وقتی جنگ تحمیلی تمام شد و قطعنامه 598 پذیرفته شد دشمن دوباره حمله کرد و برخی به امام گفتند که الان زمانی است که بتوان به دشمن ضربه زد اما امام خمینی(ره) فرمودند پیمانی که داشته‌ایم را نقض نمی‌کنیم.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه گاها برخی از مشکلات عظمت این انقلاب را پنهان می‌کند اضافه کرد: ما در انقلاب اسلامی مسیر سختی را طی کرده‌ایم و از گردنه‌های سختی عبور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه برخی از کشورهایی کوچک در منطقه به دنبال استراتژیک بر ضد کشورمان هستند ادامه داد: در حادثه هواز برخی از اینها جسارت کردند اما باید یادشان باشد این موضوعات از یاد ما نمی‌رود آنها باید بدانند که با چه کشوری صحبت می‌کنند آنها در دل خودشان هم می‌دانند با یک ملت قوی سروکار دارد.

لاریجانی با بیان اینکه غربی‌ها امروز بساط تحریم اقتصادی را راه انداختند و فکر می‌کنند ما را به جان هم می‌اندازند، اظهار داشت: آنها آنقدر هم نادان هستند که صریح صحبت می‌کنند و می‌گویند با این کار بنیه اقتصادی ایران را از بین می‌بریم این تحریمها ظالمانه، نامردی و خلاف مقررات بین‌الملل است و در همه سطوح محکوم است اما چون آنها می‌خواهند زورگویی کنند و برای تصویه حساب با انقالب اسلامی دست به این کارها می‌زنند که اشتباه بزرگ است.

وی با اشاره ادعای آمریکا مبنی بر به صفر رساندن فروش نفت ایران گفت: البته نمی‌خواهم غیرواقعی صحبت کنم این تحریمهای آمریکا لطماتی را زد اما با تمهیداتی که رهبر معظم انقلاب داشتند و هوشیاری مردم آنها نتوانستند در اهداف خود موفق شوند.

رئیس مجلس با تاکید بر ا ینکه مشکلاتی در کشور داریم افزود: البته تقصیر مسئولان کشور نیست که برخی اتفاقات افتاده است. غربیها پیمان‌شکنی کردند البته آنها باید بفهمندکه باید خسارت این پیمان‌شکنی را بدهند چون ایران از این کشورهای کوچک منطقه نیست و کشوری قوی و با تمدن است.

لاریجانی با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور باید از ظرفیت مردم استفاده کنیم، گفت: بنیه اقتصادی کشور ضعیف نیست و باید زمینه حضور مردم در اقتصاد را فراهم کنیم. گاها تحریمها را اگر درست بفهمیم از تهدید تحریمها می‌توانیم فرصت درست کنیم.

وی با بیان اینکه باید به تولید داخلی و بهره‌وری داخلی توجه کنیم اظهار داشت: اگر از این تنگنا بیرون بیاییم آنها دیگر نمی‌توانند صحنه بین‌المللی را مدیریت کنند و اگر بتوانیم در دوران تحریم اقتصاد را مقاوم کنیم آنها دیگر دنبال تحریم نمی‌روند و اگر بروند هم ثمری نخواهند برد. امروز تحریمها نوعی بازسازی اقتصادی کشور است.ش

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۲۵۷۶۶۰۵:۵۸:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۱۶
وصیت امام در مورد بکارگیری و عدم بکارگیری برخی سیاستگذاران چه بوده است
ناشناس۶۲۵۷۹۶۰۸:۰۹:۱۰ ۱۳۹۷/۸/۱۶
از این فرصت استفاده کرده و اقتصاد بدون نفت وخام فروشی را پی ریزی کنیم. میشود؟.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین