بزرگترین خطر برای سیاست جهانی از دید دبیر کل ناتو

گروه جهان الف،   3970815154

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شرایط کنونی را پیچیده توصیف کرد و گفت که ناتو باید برای چالش‌های حاکم آمادگی داشته باشد.

به گزارش فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) غیر قابل پیش‌بینی بودن شرایط حاکم بر جهان را بزرگترین تهدید برای سیاست جهانی دانست.

وی در این مورد به روزنامه آلمانی «اوزنابورگر تسایتونگ» گفت: «امروزه بزرگترین خطر غیرقابل پیش‌بینی بودن شرایط است. بر خلاف دوران جنگ سرد، ما اکنون نمی‌توانیم روی یک تهدید واضح تمرکز داشته باشیم.»

استولتنبرگ درباره دوران جنگ سرد گفت: «تنش بالا بود، اما شرایط قابل پیش‌بینی بود، اما امروز ما در برابر چالش‌های پیچیده‌ای قرار داریم.» حملات سایبری، تروریسم، حملات شیمیایی مانند آنچه در سالزبری رخ داد و جریان‌سازی‌ها درباره دموکراسی غربی از جمله مواردی بودند که استولتنبرگ به آن‌ها اشاره کرد و گفت که ناتو باید برای همه آن‌ها آمادگی داشته باشد.

وی افزود: «ناتو می‌تواند چنین کاری را بر طبق گفتگو و در صورت نیاز با پرداختن به مسایل دفاعی صورت دهد. تاریخ نشان داده است که نمی‌توان برای (بقای) صلح تضمین داد. ما از تاریخ یاد گرفته‌ایم که بهای جنگ از بهای صلح بیشتر است.»

استولتنبرگ در آستانه صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در ۱۱ نوامبر با روزنامه آلمانی مصاحبه کرد. در طول جنگ جهانی اول بیش از هشت میلیون نفر کشته شدند.

این موضع‌گیری دبیرکل ناتو در شرایطی است که وی پیشتر در جریان کنفرانس خبری در پاسخ به اینکه تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را چگونه می‌بیند گفت: «ایالات متحده کاملا بر طبق پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد در دهه ۱۹۸۰ عمل می‌کند، اما این (پیمان) در صورتی که روسیه به نقض آن ادامه بدهد، سودی نخواهد داشت.»

دبیر کل سازمان ناتو همچنین افزود: «همه کشور‌های هم پیمان (عضو ناتو) معتقدند که آمریکا کاملا هم‌راستا با این پیمان عمل کرده است... مشکل رفتار روسیه است.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریک به تازگی روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند. وی گفت: «ما طرفی هستیم که داخل توافق مانده‌ایم و آن را رعایت کرده‌ایم، ولی روسیه، متاسفانه، از آن پیروی نکرده است. بنابراین، ما این توافق را خاتمه خواهیم داد و از آن خارج می‌شویم.»

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. روسیه تاکید کرده که تا زمان پایبندی آمریکا به این پیمان پایبند می‌ماند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سال گذشته گفت: هر اقدامی که آمریکا درباره این توافق انجام دهد با حرکتی مشابه تلافی خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین