کدام شهرهای ایران مناسب تنها سفر کردن هستند

گزارش بازرگانی،   3970815143 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

پیشرفت وسایل حمل و نقل، ارتباطات و افزایش امنیت باعث شده، سفر در سال‌های اخیر از حالت سنتی دربیاد و شکل و شمایل جدیدی به خود بگیرد. در سال‌های اخیر تعداد افرادی که تنها سفر می‌کنند هم بیشتر شده و تغییر شکل زندگی در این مورد نقش زیادی داشته است. بر طبق آمار 25% درصد از کسانی که تنها سفر می‌کنند، فرار از زندگی روزمره را یکی از انگیزه‌های خود برای تنها سفر کردن معرفی می‌کنند و بیش از نیمی دیگر، آزادی در انتخاب را انگیزه اصلی تنها سفر رفتن می‌دانند.

 بر طبق آمار سایت بوکینگ که یکی از پلتفروم‌های معروف رزرو هتل در دنیاست، 59% درصد از کسانی که تنها سفر می‌کنند، دوباره تنها سفر کردن را در برنامه‌شان قرار می‌دهند.

درست است که در ایران، آمار تنها سفربروها به دلایل مختلف با آمار جهانی قابل مقایسه نیست، ولی اینطور هم نیست که نتوان در ایران به تنهایی سفر کرد. به عقیده بسیاری از کسانی که مرتب تنها سفر می‌کنند، شهرهایی که دارای اقامتگاه‌های سنتی و بومگردی هستند، مناسب‌ترین شهرها برای گردشگران تنهاست. اقامت در خانه‌های بومگردی فرصت ارتباط با بقیه گردشگران را فراهم می‌کند و هزینه‌های سفر را پایین می‌آورد. شهرهای دارای اقامتگاه‌های بومگردی فراوان، معمولا از فضایی سنتی و تاریخی هم برخوردارند، موضوعی که برای افرادی که تنها سفر می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

دو شهر یزد و کاشان، دارای بیشترین اقامتگاه‌های سنتی در ایران هستند. بافت تاریخی و سنتی این شهرها، برخورد دوستانه مردم با توریست‌ها و مکان‌های دیدنی این شهرها باعث شده یکی از مقاصد گردشگری برای تنها سفر کردن باشند.

اگر دنبال محل اقامت در یزد هستید و می‌خواهید سفرتان ارزان تمام شود، به صفحه اقامتگاه‌های سنتی یا رزرو هتل در یزد با تخفیف مراجعه کنید.

شهر کاشان را به خانه‌های تاریخی می‌شناسند. این موضوع، به اضافه دسترسی آسان به شهرهای بزرگی چون اصفهان، تهران و قم و همچنین هزینه پایین سفر به این شهر باعث شده، کاشان در لیست مقاصد مهم برای گردشگران تنها قرار بگیرد. در این شهر تاریخی می‌توان اقامتگاه‌هایی پیدا کرد که هزینه هر شب اقامت در آنها 100 هزار تومان است.

سومین شهر پرطرفدار برای تنها سفر کردن، اصفهان است. بیش از صد اثر تاریخی در اصفهان وجود دارد و به همین دلیل، این شهر به نصف جهان معروف شده. جاهای دیدنی بی‌شمار این شهر، رفتار دوستانه اصفهانی‌ها با گردشگران، امنیت شهر و وجود اقامتگاه‌های سنتی و هتل‌های ارزان، از دیگر فاکتورهای اصلی انتخاب اصفهان برای گردشگران تنهاست. این شهر همچنین به دلیل وجود پیاده‌روها و محله‌هایی مناسب پیاده‌روی، یکی از شهرهای مناسب پیاده‌روی در ایران هم هست. اصفهان همچنین از معدود شهرهای ایران است که تجربه زندگی شبانه در آن معنا پیدا می‌کند.

اگر دنبال اقامتی ارزان در اصفهان هستید بد نیست به صفحه رزرو هتل در اصفهان با تخفیف سری بزنید.

در ایران شهرهای دیگری هم وجود دارند که مناسب تنها سفر کردن هستند، شهرهایی مثل شیراز و مشهد، جزو این شهرها قرار می‌گیرند. به عقیده بسیاری انتخاب مقصد برای سفر تنهایی تا حد زیادی بستگی به نوع ذهنیت و نگرش ما نسبت به جاها و مکان‌ها دارد. اگر ذهنیت درستی نسبت به شهرها و جاهای مختلف داشته باشیم، می‌توانیم به خیلی از شهرها تنها سفر کنیم.

این مطلب توسط سرویس اسنپ تریپ نوشته شده است. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما است و بیش از 800 اقامتگاه و هتل در آن وجود دارد که خیلی از آنها می‌تواند برای اقامت همه افراد مناسب باشد. به خصوص که این سایت پایین‌ترین قیمت بازار را هم تضمین می‌کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین