افزایش حمله خرس به انسان در روزهای اخیر

گروه حوادث الف،   3970813189

از آبان‌ماه جاری تاکنون سه نفر بر اثر حمله خرس قهوه‌ای در چهارمحال و بختیاری مصدوم شدند؛ عمده دلیل حملات ورود انسان‌ها به زیستگاه این حیوان گزارش شده است.

به گزارش فارس، با کاهش دمای هوا و نزدیک شدن به ماه‌های سرد سال با توجه به کوهستانی بودن چهارمحال و بختیاری شاهد حمله خرس به چند نفر از مردم استان بودیم.

محسن ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه در ابتدای آبان‌ماه جاری سه نفر از مردم استان در حمله با خرس دچار مصدومیت شدند گفت: دو نفر از این افراد آقایانی 49 و 32 ساله در منطقه شیخ عالی و سرتنگ الگی منطقه بازفت بودند که از ناحیه دست و پا آسیب دیدند.

مسوول روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: در حادثه دیگری کودکی 10 ساله در کوه مشرف به روستای دستنا مورد حمله یک قلاده خرس قرار گرفت و از ناحیه پا به شدت مصدوم شد.

وی از مردم خواست از ورود به ارتفاعات و مناطق بکر طبیعی و مکان‌هایی که احتمال زندگی حیات وحش در آن‌ها وجود دارد، خودداری کنند.

شهرام احمدی گفت: تغییر اقلیم، کاهش بارندگی، بروز خشکسالی‌های پی در پی، کاهش پوشش گیاهی، توسعه باغات و مزارع در مناطق بکر و ارتفاعات و از بین بردن امنیت حیات وحش با رواج استفاده از سلاح شکاری از جمله عوامل ایجاد تعارض بین انسان‌ها و حیوانات است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هر ساله شاهد آسیب‌های جانی و مالی بر اثر حمله حیات وحش به انسان‌ها و مزارع در استان هستیم افزود: در هر حادثه بازرسان این اداره‌کل به محل اعزام می‌شوند و میزان خسارت را ارزیابی و به سازمان کل ارسال می‌کنند، در صورت تامین بودجه خسارت ناشی از حمله حیات وحش به باغات و مزارع پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمینه کاهش خسارات به مزارع آموزش‌هایی برای مردم محلی در خصوص حصارکشی و فنس‌کشی باغات و زمین‌های زراعی ارائه شده است.

احمدی با اشاره به اینکه حیات‌وحش در حالت معمولی روحیه تهاجمی ندارند ادامه داد: حملات خرس قهوه‌ای به مردم در استان به دلیل ورود به زیستگاه این حیوان در زمان‌های زادآوری بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری به مردم توصیه کرد به مناطق دور از دست‌رس و ارتفاعات کوه‌های مشرف به روستاها و شهرها وارد نشوند.

گفتنی است محدوده‌های جنگلی و کوهستانی چهامحال و بختیاری نظیر مناطق حفاظت شده سبزکوه، هلن، قیصری و منطقه شکار ممنوع خدا آفرید زیستگاه خرس قهوه‌ای است.

این گونه جانوری معمولاً یک تا سه و به ندرت تا 6 توله با وزن تقریبی 300 الی 500 گرم در طی خواب زمستانی به دنیا می‌آورد، نوزادان بسیار نارس متولد می‌‌شوند و به مدت 3 ماه از شیر مادر تغذیه می‌کنند و به وزن 15 کیلوگرم می‌‌رسند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین