علوی: دوتابعیتی‌ها حق تصدی مسئولیت در دستگاه‌های دولتی را ندارند

گروه سیاسی الف،   3970813148

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علوی در جلسه امروز عنوان کرد که افراد دو تابعیتی طبق قانون حق اشتغال به کار و تصدی مسئولیت در دستگاه‌های دولتی را ندارند.

علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: نشست امروز با حضور علوی وزیر اطلاعات برگزار شد.

وی افزود: طی این جلسه وزیر اطلاعات به سوالات آقایان حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر و محمدجواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر و همچنین ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در خصوص اقدامات عملکرد وزارت اطلاعات پاسخ داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در ادامه جلسه علوی با تکذیب مطالب منتشر شده منتسب به خود در خصوص عدم برخورد قهری با مفسدین اقتصادی تصریح کرد که اینجانب چنین اظهاراتی نداشتم که با مفسدین اقتصادی نباید برخورد جدی داشت.

وی افزود: همچنین وزیر اطلاعات عنوان کرد که ایجاد آرامش برای فعالین اقتصادی در حال حاضر حائز اهمیت است و اظهارات اینجانب ناظر به آن دسته از فعالان اقتصادی است که در ایجاد اشتغال نقش برجسته‌ای دارند و به دلیل بدهی، دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند و باید به آنها کمک کرد تا امنیت اقتصادی به مخاطره نیفتد.

نجفی همچنین با اشاره به دیگر اظهارات وزیر اطلاعات در نشست مذکور، گفت: در پاسخ به پرسش نمایندگان مذکور در خصوص مدیران دو تابعیتی، آقای علوی مجدد تاکید کرد که افراد دو تابعیتی طبق قانون حق اشتغال به کار و تصدی مسئولیت در دستگاه‌های دولتی را ندارند و وزارت اطلاعات، افراد دو تابعیتی را در مسئولیت‌های دولتی نمی‌شناسد و چنانچه مصداقی وجود دارد، مراتب را نمایندگان سوال‌کننده گزارش دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: علوی همچنین در ادامه سخنانش گفت که بنابراین محدودیت ذکر شده شامل اقامت و اشتغال افراد در بخش‌های غیر دولتی نیست.

وی همچنین با اشاره به دیگر جزئیات نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد نمایندگان سوال‌کننده نظر خود را در خصوص قانع شدن یا نشدن از پاسخ‌های وزیر را متعاقباً اعلام کنند. در ادامه جلسه هم سوال‌های آقای پژمانفر نماینده مردم مشهد در خصوص ضرب و شتم یک طلبه مشهدی مطرح شد.

نجفی همچنین به ارائه گزارش وزیر اطلاعات از شرح ماجرا و اقدامات انجام شده در خصوص ضرب و شتم طلبه مشهدی اشاره کرد و گفت: بر این اساس مقرر شد جلسات بررسی در این خصوص برگزار و ابعاد مسئله پیگیری شود.

وی در ادامه بیان جزئیات جلسه ذکر شده خاطرنشان کرد: همچنین سوال آقای مطهری نماینده تهران از وزیر اطلاعات در خصوص علت بازداشت طولانی‌مدت متهمان محیط زیست بدون استفاده از وکیل مطرح شد که ضمن آن وزیر اطلاعات در پاسخ به وی گزارشی از روند موضوع و اقدامات انجام شده و همچنین تقسیم وظایف ارگان‌های مختلف ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه اعلام کرد که نهایتاً مطهری پس از استماع پاسخ وزیر اطلاعات از اظهارات وی در خصوص علت بازداشت طولانی‌مدت متهمان محیط زیست بدون استفاده از وکیل قانع نشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین