وزیر کشور: خدمات رفاهی زائرین را نه دولت بلکه خیرین تامین می‌کنند

گروه اجتماعی الف،   3970811081 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر کشور از بازگشت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر حسینی (ع) به کشور خبر داد.

وزیر کشور: خدمات رفاهی زائرین را نه دولت بلکه خیرین تامین می‌کنند

به گزارش برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر کشور، در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: یک هفته پس از مراسم اربعین سال قبل، شروع به برنامه ریزی و هماهنگی مراسم اربعین امسال کردیم و برای این مهم 30 ستاد اجرایی گرداگرد میز جلسه نشستند تا برای ایجاد زیرساخت های این مراسم باشکوه چاره ای اندیشیده شود، حاصل آن جلسات ایجاد 100 هزار نوع خدمات نیازهای اولیه برای زائرین بود که شامل جای پارک خودروها، درمان و اغذیه و اسکان و از همه مهمتر امنیت مسافران می شود.

او ادامه داد: تاکنون 1 میلیون و 600 هزار نفر از زائرین به کشور بازگشتند و می توان پیک این بازگشت را 24 ساعته گذشته عنوان کرد زیرا حدود 300 هزار نفر ظرف 24 ساعت قبل به ایران بازگشته اند. به عبارتی می توان گفت هر ساعت حدود 15 هزار نفر از مرزهای ما عبور کرده اند،.

حجم تردد زائرین و خودروهای حامل مسافرین اربعین به قدری بود که حتی با افزودن اتوبوس های حمل و نقل درون شهری به واحد خدمت رسانی زائرین، باز هم نتوانستیم مسیرهای سهل العبوری را مهیا کنیم در ضمن شرمنده مردم در شهرستان ها هم هستیم که وسایل حمل و نقل عمومی آنان را در اختیار زائرین قرار داده ایم. البته این امر به دلیل اهمیت بیشتر و بالاتر موضوع بوده است روی هم رفته همه تلاشمان را به کار گرفته ایم تا این مرحله هم به خوبی انجام شود.

رحمانی فضلی گفت: بارها اعلام شد که زائرین برای بازگشت به کشور از مرزهای شلمچه و چذابه استفاده نمایند اما مردم به مهران رجوع می کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: برخی فکر می کنند که امکاناتی مانند اغذیه و خدمات رفاهی زائرین را دولت تامین می کند اما حقیقت این است که این خدمات و امکانات را مردم و خیرین متقبل می شوند و ما فقط هدایت و مدیریت می کنیم.

رحمانی فضلی در خصوص معضل گرانی سفر اربعین امسال هم گفت: برای تامین نیازهای عبور و مروری و تردد زائرین امسال حدود 12 هزار اتوبوس تخصیص داده و در دو سوی مزر ایران و عراق مستقر کرده بودیم البته برخی از این خودروها هم ترانزیت موقت بودند اما تعداد زوار بسیار زیاد است و ما نمی توانیم بیش از تعداد مشخصی خودرو به عراق روانه کنیم زیرا زیرساخت های خدماتی و حمل و نقلی عراق هم می خواهند از این مراسم استفاده و کار کنند. ما هم نمی خواهیم اقتصاد عراق را با مشکل روبرو کنیم.

او ادامه داد: گرانی برخی خدمات به دلیل تبدیل پول ایرانی به دینار عراق بود و اینکه ارزش پول ما به علت افزایش نرخ دلار آمریکا کاهش یافته و این مقایسه با سال قبل به گونه ای می شود که گرانی شکل گرفت.

رحمانی فضلی به مشکلات تبادل ارز میان زوار و عراقی ها و همین طور تبلیغات منفی شبکه های بیگانه اشاره کرد و گفت: به دلیل نبود میزان کافی دینار و دلار درون کشور با طرف های عراقی توافقاتی انجام شد تا دینار مورد نیاز زائرین ایرانی را در عراق تامین کنند ضمن همکاری های صورت گفته در این خصوص، کارشکنی هایی هم انجام شد که البته با تدبیر و دخالت ما حل شد اما ایجاد جو مشکل و تنش در تبادل ارز برای 2 میلیون زائر ایرانی تنش و نگرانی فراهم می کرد ضمن اینکه شبکه های بیگانه هم از این فضای مه آلود به نفع خود بهره برداری و تنش را چند برابر نمودند اما در نهایت با مدیریت تامین ارز به خوبی صورت گرفت.

وزیر کشور گفت: برگزاری مراسم اربعین و ایجاد هماهنگی میان دولت های ایران و عراق نشان دهنده عزم، اراده، قدرت و درایت ماست و غربی ها و دشمنان اسلام نمی توانند مانع این حرکت ها شوند.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: یکی از توفیقات ما، برجسته کردن و اولویت بندی و رسیدگی به آسیب های اجتماعی بوده است. وزارت کشور هم در این باب جمع بندی هایی انجام داد و گزارش هایی تهیه نمودیم، مقام معظم رهبری نسبت به این گزارش حساسیت نشان دادند و خواستار تکمیل آن شدند، محوریت کار را دفتر رهبری به عهده گرفت وزارت کشور هم به عنوان مسئول اجرایی بیش از 7 ماه روی این موضوع کار کردیم نتیجه امر به مشخص شدن برنامه ها و اهداف و عوامل اجرایی انجامیده است. در این اولویت بندی ها موضوعات طلاق، حاشیه نشینی، مواد مخدر و ... در نظر گرفته شده است به طور مثال؛ در خصوص موضوع طلاق توانسته ایم با آموزش های لازم کمی سرعت این امر را کاهش و میزان آن را کمتر کنیم.

به گزارش صدا و سیما، او درباره قانون منع به کار گیری بازنشستگان دولتی گفت: پیرو این طرح 14 نفر از استانداران و حدود 15 نفر از فرمانداران و شهرداران منع به کار گیری می شوند البته همه این عزیزان در موعد قانونی بدرقه خواهند شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۱۸۲۰۶۱۳:۳۹:۲۰ ۱۳۹۷/۸/۱۱
تا حالا فکر میکردم دولت هزینه میکند .خیالمان راحت شد.هزینه های که استانداری ها .شهرداریها .فرمانداریها.نهاد ها و............ کاری به دولت ندارد!
ناشناس۶۱۸۴۳۷۱۸:۲۵:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۱۱
ما هم ادمهای ساده و زودباور
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین