فرستاده آمریکا: ما پرونده قطوری در کشتن کسانی داریم که سر راهمان قرار گیرند

گروه جهان الف،   3970810139

فرستاده ویژه آمریکا در سوریه ضمن طرح ادعاهایی در خصوص نیروهای ایرانی در سوریه مدعی شد که واشنگتن با همکاری نیروهای دموکراتیک در حال مبارزه با داعش است.

به گزارش فارس، «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در سوریه اعلام کرد که واشنگتن سه هدف در سوریه دارد.

جفری به شبکه خبری «العربیه» گفت که این اهداف عبارتست از: مقابله با داعش، بیرون راندن نیروهای ایرانی و نیروهایی که تحت حمایت ایران در سوریه قرار دارند و ایجاد یک فرآیند سیاسی مبتنی بر قطعنامه 2254.

وی ضمن نادیده گرفتن حضور غیر قانونی ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا که علیرغم مخالفتهای علنی دولت قانونی سوریه تشکیل شد، ادعا کرد که بیرون راندن نیروهای ایران از سوریه «یک هدف سیاسی است. ماموریت ما سیاسی است، نه نظامی».

درباره جنایات ائتلاف آمریکا که جفری مدعی مبارزه آن با داعش است، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هفته جاری اعلام کرد که بمباران شهر «هجین» در ریف دیرالزور با بمب‌های فسفوری، مغایر با قوانین بین‌المللی است که با هدف پشتیبانی تروریست‌ها صورت می‌گیرد.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی اخیرا از بمب‌های ممنوعه فسفری که یک سلاح «کشتار جمعی» محسوب می‌شود، در شهر «هجین» که تحت اشغال تروریست‌های داعش قرار دارد، استفاده کرده‌اند.

علاوه بر استفاده از بمب فسفری، گزارش‌های بسیاری از هدف قرار دادن غیر نظامیان در شرق سوریه از سوی جنگنده‌های آمریکایی در دست است. جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته، ۲ روستای «السوسه» و «البوبدران» در جنوب شرقی سوریه را هدف قرار دادند که در پی آن ۱۰ نفر از غیرنظامیان سوری از جمله چند کودک، جان خود را از دست دادند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا مانع اصلی تحویل کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه الرکبان و علت اصلی درد و رنج ساکنان این اردوگاه است.

فرستاده ویژه آمریکا در سوریه در ادامه با این ادعا که اسرائیل در سوریه علیه ایران، گزینه نظامی را مد نظر دارد، مدعی شد که این کشور از پهپادهایی که حریم هوایی اراضی اشغالی را نقض کرده است، نگران است.

جفری با بیان اینکه همه نیروهای خارجی و در ابتدا روسها باید از سوریه خارج شوند، حزب الله لبنان را یک عنصر اصلی در تضمین امنیت دولت سوریه عنوان کرد.

وی در ادامه اعلام کرد که عملیات زمینی حزب الله در سوریه تا حد زیادی به پایان رسیده است و به همین دلیل برخی از نیروهای این گروه به کشور خود بازگشته‌اند.

این مسئول آمریکایی با بیان اینکه واشنگتن در تلاش است «بین دو شریک خود» -کُردها و ترکیه- به راه حلی دست یابد، ادعا کرد که نیروهای این کشور با هماهنگی «نیروهای دموکراتیک سوریه» در راستای بیرون راندن داعش فعالیت می‌کنند.

جفری در پایان به تمام نیروهایی هشدار داد که به نیروهای آمریکایی تعرض کند، اذعان کرد: «ما پرونده قطوری در کشتار همه کسانی داریم که بر سر راهمان قرار گیرند».

 

علیرغم ادعای جفری درباره مبارزه نیروهای دموکراتیک و آمریکا با داعش، «طلال سلو» سخنگوی پیشین و جدا شده از گروه نیروهای دموکراتیک سوریه اواسط آذر سال 1396 تاکید کرد که هزاران نفر از عناصر داعش با یک توافق ومعامله پنهانی که با موافقت واشنگتن انجام شد، شهر رقه را ترک کردند.

منابع خبری اواخر مرداد ماه گذشته نیز اعلام کردند  که نیروهای دموکراتیک سوریه 30 کامیون حامل مواد غذایی و پزشکی را وارد شهر «الشعفه» واقع در جنوب شرق استان دیرالزور کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند که بیشتر این مواد غذایی و دارویی به انبارهای داعش می‌رود و این کامیونها یا متعلق به سرکرده‌های نیروهای دموکراتیک است یا متعلقه به تجار تحت حمایت آنان.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین