نمایندگان در گفتگو با الف مطرح کردند؛ سردرگمی زائران ایرانی در مرز مهران و بی تدبیری مسئولین/ تماس نمایندگان با وزرا و مسئولین و پاسخ آنها

گروه سیاسی الف،   3970809190 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگان مجلس با انتقاد از سرگردانی زائران در مرز مهران، گفتند متاسفانه برای بازگشت زائران اربعین برنامه ریزی دقیقی نشد و امروز چهارشنبه زائران در مرز مهران سرگردان بودند و نبود اتوبوس، جمعیت زیاد، سردی هوا، قطعی برق و ... موجب نارضایتی و شکایت زائران شده است.

 سردرگمی زائران ایرانی در مرز مهران و بی تدبیری مسئولین/ تماس نمایندگان با وزرا و مسئولین و پاسخ آنها

گزارش‌های مردمی از مرز مهران، از بروز مشکلاتی در حمل و نقل زائران اربعین به شهرهای مختلف کشورمان حکایت دارد و زائران اربعین که چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه از مرز مهران وارد کشور شدند، از وضعیت نامساعد خدمت‌رسانی به شهروندان در این مرز شکایت کرده‌اند.

براساس این گزارش حمل و نقل زائران اربعین حسینی در خاک عراق تا مرز مهران با مشکل نداشته است اما وضعیت ایاب و ذهاب از مرز مهران تا شهرهای مختلف ایران، مشکلات عدیده‌ای را برای آنها به‌وجود آورده و قیمت‌های اعلام‌شده توسط رانندگان وسایل نقلیه عمومی، بسیار بیش از حد معمول گزارش شده است. براساس شنیده‌ها قیمت حمل و نقل جاده‌ای تا شهری مثل تهران، حتی تا ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر نیز اعلام شده است.

حسنعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه روز چهارشنبه زائران اربعین بعد از بازگشت از عراق، در مرز مهران با مشکلات عدیده مواجه شدند، گفت: مردم در پیامک‌های متعدد به ما نمایندگان از بی نظمی در مرز مهران گلایه داشتند و خواستار رسیدگی شدند.

وی با بیان اینکه اتوبوس به اندازه کافی برای انتقال زائران در مهران وجود ندارد، افزود: اینجانب هم پیامک مردم را برای اسلامی وزیر راه و شهرسازی، امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور و دیگر مسئولین از جمله معاونین وزارت راه ارسال کرده و خواستار اقدام فوری برای رفع مشکلات شدم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی به پیامک اینجانب پاسخ داده و نوشت که در تلاش هستیم تا مشکلات رفع شود؛. همچنین معاون پارلمانی رئیس جمهور و مسئولین وزارت راه به پیامک اینجانب جواب داده و اعلام کردند که مشکلات را منتقل و در حال رفع هستند.

حاجی دلیگانی گفت: همچنین به رحمانی وزیر صمت هم پیامک دادم و مشکلات را منتقل کردم که این وزیر هم بلافاصله با اینجانب تماس گرفت و صحبت کرد. امیدواریم با پیگیری مسئولین مشکلات زائران در مرز مهران رفع شود.

بی تدبیری مسئولین در مرز مهران
همچنین محمد جواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف گفت: مردم در تماس تلفنی با اینجانب اعلام کردند که از صبح تا عصر روز چهارشنبه در مرز مهران منتظر اتوبوس بودند، اما اتوبوسی وجود نداشت.

وی افزود: اینجانب با رئیس ستاد اربعین و معاون پارلمانی رئیس جمهور تماس گرفتم، اما آقایان جواب تلفن را ندادند؛ همچنین با آقای سلیمانی استاندار ایلام تماس گرفتم که تلفن همراه وی را یکی از افراد جواب داد و گفت که استاندار در پایانه مسافربری و در حال بررسی مشکلات است.

نماینده خمینی شهر گفت: نبود اتوبوس، جمعیت زیاد، خاک و آشغال انباشته شده در منطقه، سردی هوا، قطعی برق و ... موجب اذیت و آزار زائران شده است.

ابطحی افزود: در اخبار گفته شد که ۴۰ هزار اتوبوس برای برگشت زائران پیش بینی شده، اما ظاهرا هیچ تدبیری برای برگشت به موقع زائران نشده و کسی هم پاسخگو نیست.

خبرنگار: یوسف اسدی

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۱۶۷۲۱۰۱:۱۵:۵۵ ۱۳۹۷/۸/۱۰
نزدیک دومیلیون نفر ادم رفته کربلا به هر حال شما تمام امکانات هم بسیج کنی باز مشکل کمبود اتوبوس وترافیک هست .
ناشناس۶۱۶۸۲۱۰۸:۰۱:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۱۰
گرفتن 500 هزار تومان جز بی انصافی چیز دیگری نیست ...اتوبوس نیست که نیست که قیمت را گران می کنند؟
ناشناس۶۱۶۸۳۳۰۸:۰۹:۱۳ ۱۳۹۷/۸/۱۰
چرا در طرف عراق این مشکل نیست!؟ چرا تمام بی تدبیر از آن این طرف مرز است!؟
عباس اوبری۶۱۶۹۸۷۱۰:۲۹:۱۵ ۱۳۹۷/۸/۱۰
من خودم ایلامی هستم از کربلا با نجف نفری ۶۰۰کرایه رفتن بعد هم یک هفته به اربعین مسئولین میان ایلام وعده الکی میدن هیچ تغییری در مرزایجاد نمیشه راستی چرا رئیس جمهور سر نزدن؟
ناشناس۶۱۷۱۸۱۱۲:۲۶:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۱۰
جز بی‌تدبیری چیزی ندیدم ....
ناشناس۶۱۶۹۴۶۰۹:۵۲:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۱۰
لطفاً بی تدبیری مسئولین رو توجیه نکنید نزدیک به 15 هزار اتوبوس وارد خاک عراق شده و این یعنی قریب هفتصد هزار نفر نیازی به وسیله لب مرز ندارن و این سو مدیریته که باعث سردرگمی زائرین شده مگر سال های پیش 2 میلیون نفر نمی رفتن پس چرا این مشکلات نبود؟
آرش۶۱۷۱۰۶۱۱:۴۱:۰۷ ۱۳۹۷/۸/۱۰
اون موقع که با این جمعیت مانور تبلیغاتی میدن ، همه امکانات تصویر برداری و تبلیغاتی رو فراهم می کنن ، از این حرفا نمی زنن. حالا که خرشون از پل گذشت ، دیگه مردم هر طور که خواستند برگردند . کسی ضامن نیست که !!!
ناشناس۶۱۷۴۵۲۱۶:۰۵:۰۸ ۱۳۹۷/۸/۱۰
عجب اتتظارایی دارن
ناشناس۶۱۷۸۵۳۰۰:۵۹:۱۸ ۱۳۹۷/۸/۱۱
جناب نماینده خودتان دست بکار می شدید مسافر اصفهان هم زیاد بود.
ناشناس۶۱۶۷۶۲۰۶:۰۸:۱۷ ۱۳۹۷/۸/۱۰
هرکس برای اقا رفت در برگشت هم اعتراضی ندارد چون راه عشق مشکلات دارد انهایی که می نالند از اول برای عاشقی نرفتن
ناشناس۶۱۶۹۳۵۰۹:۴۷:۲۱ ۱۳۹۷/۸/۱۰
عزیزم سیره ی اهل بیته که اگر ببینی جایی دارن به اسم اسلام کم میذارن باید اعتراض کنی. اونا فضاحت دینار دادنشون اینم از وضع مدیریتشون.
ناشناس۶۱۸۳۱۸۱۵:۴۶:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۱۱
خوب داداش من بقیه ایام سال برو کربلا حکم که نیست عدل تو اربعین بروی
ناشناس۶۱۶۷۶۹۰۶:۴۷:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۱۰
دیشب آه ونفرین کلی از زایران حسینی مشمول مسولین بی تدبیر حوزه حمل و نقل کشور گردید ....
ناشناس۶۱۶۷۷۰۰۶:۴۷:۵۱ ۱۳۹۷/۸/۱۰
چندین سال هست که این راهپیمایی برگزار میشه، کاملا ابعاد این راهپیمایی برای مسئولین مشخص هست، سوال اینجاست که چرا مردم مرتب با مشکل مواجه میشوند؟ آیا دلیلی جز این دارد که افرادی در سیستم هستند که نمیخواهند این راهپیمایی به خوبی برگزار بشه و به هرنحوی سعی میکنند سنگ اندازی کنند و مردم را دلسرد؟
ناشناس۶۱۷۰۹۸۱۱:۳۷:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۱۰
به هر حال امسال حدود 500.000 نفر بیشتر از پارسال رفتن. جمعیتی که در طول دو هفته به تدریج رفتن، میخوان طی دو روز برگردن. بروز مشکل تا حدودی طبیعی هست البته نه اینکه کوتاهی احتمالی رو بخوایم توجیه کنیم.
الف ر۶۱۶۸۰۸۰۷:۵۲:۰۱ ۱۳۹۷/۸/۱۰
2میلیون آدم را ظرف 24ساعت سر وسامان دادن یعنی مشکل بیکاری 100هزار جوان را حل کردن چقدر دشمنی با دولت روحانی؟!
ناشناس۶۱۶۸۹۵۰۹:۲۰:۰۶ ۱۳۹۷/۸/۱۰
یعنی اینکه اولا تعداد زیادی از زائران خودروی شخصی داشته اند ثانیا پیش بینی تعداد اتوبوس لازم برای زوار اصلا کار سختی نیست حتی می توانستند از اتوبوس های درون شهری مجهز هم استفاده کنند و در این روزهایی که مرز شلوغه و خیلی از اتوبوس ها و پایانه های کشور در بیکاری به سر می برند می شود تعداد بالایی اتوبوس رو از قبل به مهران اعزام کرد اینها که کرایه سه بار رفت و برگشت رو از یک زائر میگیرند پس اگر خالی هم به مهران می رفتند ضرر نمی کردند. هر سال داره انجام میشه و هر سال بی فکری و بی تدبیری موج میزنه
ناشناس۶۱۸۳۲۱۱۵:۴۷:۴۹ ۱۳۹۷/۸/۱۱
دوست عزیز همین الان هم خیلی از پایانه ها سرویس ها را کم کردن و اتوبوسها را فرستادن اونجا بی انصافی نکنید
ناشناس۶۱۷۲۶۰۱۳:۲۳:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۱۰
نمیتونه بره کنار کسی هم دشمنی نداره
ناشناس۶۱۶۸۲۴۰۸:۰۳:۲۷ ۱۳۹۷/۸/۱۰
در درجه اول خود زایران محترم هستند که برنامه ای برای برگشت خود و رزرو به موقع وسیله برگشت نداشته و الان انتظار دارند که همه چیز مهیا باشد. لطفا منتشر کنید.
ناشناس۶۱۷۰۸۵۱۱:۲۷:۴۶ ۱۳۹۷/۸/۱۰
پس یک بار تشریف ببر تا بفهمی منظور ملت چیه حالت خوب نیست رزرو بلیط اوننم مهران
ناشناس۶۱۶۸۴۶۰۸:۲۳:۲۶ ۱۳۹۷/۸/۱۰
موضوع اینه که یه قشر مذهبی دارن اذیت میشن پس مشکلی نیست، اما اگه اونها کسانی بودند که بجای کربلا به سواحل ناکجا آباد رفته بودن وزیر وزرا شده با ماشینای شخصیشون میومدن لب مرز اونارو میرسوندن دم خونه هاشون اینجا همونجاییه که پیامبر فرمودن از اسلام جز نامی نمیمونه
ناشناس۶۱۷۰۵۱۱۱:۰۷:۴۷ ۱۳۹۷/۸/۱۰
عجب، میشه یه مثال بزنی؟
ناشناس۶۱۶۹۰۴۰۹:۳۰:۰۰ ۱۳۹۷/۸/۱۰
اتفاقی نیفتاده هر سال همین ماجرا هست بتدریج حل می‌شود اتفاقا اگر مسئولین دخالت کنند کار پیچیده تر می‌شود
ناشناس۶۱۶۹۱۱۰۹:۳۵:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۱۰
موقع رفتن هزار جور خدمات میدن وقت برگشت ول میکن به امان خدا
ناشناس۶۱۶۹۵۲۰۹:۵۴:۴۳ ۱۳۹۷/۸/۱۰
"مردم در پیامک‌های متعدد به ما نمایندگان از بی نظمی در مرز مهران گلایه داشتند و خواستار رسیدگی شدند" وای... پیامک های سازمان یافته و تهدید آمیز...
ناشناس۶۱۶۹۶۵۱۰:۰۴:۵۷ ۱۳۹۷/۸/۱۰
هرچی بیشتر سختی بکشی اجرش بیشتره
محسن۶۱۶۹۷۲۱۰:۱۵:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۱۰
آقا منم دیروز چهارشنبه از مهران خارج شدم. این خبر کذب محض است. اتوبوس از مرز تا میدان اصلی شهر و ترمینال شهر پر بود و اصلا از این لحاظ کمبود نبود. خواهش میکنم اگر با دولت هم مشکل دارید، جانب انصاف را رعایت کنید......
ناشناس۶۱۶۹۸۳۱۰:۲۷:۴۱ ۱۳۹۷/۸/۱۰
این یک امربدیهی است که 2 میلیون نفربتدریج میروندکربلا، ولی دربرگشت همه میخواهندباهم برگردند!! خب نتیجه ازقبل معلوم است !
ناشناس۶۱۶۹۸۹۱۰:۳۰:۲۴ ۱۳۹۷/۸/۱۰
وزیر جدید و تازه نفس و قوی شوکت و ... جهت استحضار ! .
سعید۶۱۶۹۹۷۱۰:۳۳:۱۶ ۱۳۹۷/۸/۱۰
چقدر خوب میشد که در همین سامانه سماح امکان رزرو بلیت رفت و برگشت هم برای زائران وجود داشت. اونوقت دیگه اینهمه مشکل به وجود نمیومد.
ناشناس۶۱۷۰۱۲۱۰:۴۲:۰۱ ۱۳۹۷/۸/۱۰
میشه در زمانهای خلوت به عراق و زیارت رفت .
ناشناس۶۱۷۳۴۴۱۴:۲۹:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۱۰
مثل اینکه زیارت اربعین بوده !!!
سام۶۱۷۲۱۳۱۲:۴۷:۴۴ ۱۳۹۷/۸/۱۰
این که موجب تعجب نیست مسئولان ما همیشه بی تدبیرند و فشار ناشی از این بی تدبیری ها رو هم همیشه مردم متحمل میشن و انتظار دارن مردم هم لب به شکوه وا نکنن
ناشناس۶۱۷۳۲۹۱۴:۲۲:۵۰ ۱۳۹۷/۸/۱۰
هرسال این موضوع تکرار میشود. خب اگر توانایی مدیریت ندارید اجبار ندارید مردم را سرگردان کنید
ناشناس۶۱۷۳۵۶۱۴:۳۷:۳۷ ۱۳۹۷/۸/۱۰
برای مسیر مهران به تهران قطار نیازه که مشکلات چندین ساله قابل حل باشه ، در غیر این صورت هرساله به این مشکل بر خورد خواهیم کرد.
ناشناس۶۱۷۴۴۵۱۵:۵۸:۱۳ ۱۳۹۷/۸/۱۰
کدوم مسئولین؟؟؟ علی برکت الله
ناشناس۶۱۷۴۴۹۱۶:۰۰:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۱۰
جناب حاج دلیگانی! گلایه از بی نظمی چه کسانی؟ مسئولان یا زائران؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  15. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین