مروری بر اخبار مهم روز؛ رفتار دوگانه در قبال مرجعیت/ روایت روزنامه اصلاح طلب از نقشه لاریجانی برای انتخابات/ پیش بینی جدایی جهانگیری از دولت/ اقدام جدید برای حفظ افشانی در شهرداری

گروه سیاسی الف،   3970809143 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

 رفتار دوگانه در قبال مرجعیت/ روایت روزنامه اصلاح طلب از نقشه لاریجانی برای انتخابات/ پیش بینی جدایی جهانگیری از دولت/ اقدام جدید برای حفظ افشانی در شهرداری

وزارت آخوندی خسارت بود

روزنامه کیهان نوشت: احمد خرم، وزیر راه‌ دولت اصلاحات می‌گوید آخوندی وزیر راه و شهرسازی روی گنج طلا نشسته بود اما از ظرفیت‌های موجود برای رونق اقتصاد استفاده نکرد.

وزیر دولت اصلاحات همچنین ضمن یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: پس از کش و قوس‌های فراوان به خصوص در 8ماه گذشته و ماجراهایی که در سازمان نظام مهندسی اتفاق افتاد بالاخره عباس آخوندی با سه استیضاح ناموفق، تصمیم خود را گرفت و قبل از استیضاح چهارم استعفا داد. وزیر راه و شهرسازی احتمالا دریافته بود که توان مقابله با این استیضاح را ندارد بنابراین استعفا داد که البته تصمیم مناسبی بود آن هم در شرایطی که وزارتخانه به سکون و بی‌عملی دچار شده بود و تداوم فعالیت ایشان با این سبک و سیاق ممکن بود بیشتر خسارت باشد تا خدمت... آقای آخوندی نسبت به دوره قبلی وزارت، یعنی دوران سازندگی تغییرات محسوسی داشت به نظر می‌رسید که روحیات و خلقیات او عوض شده بود. بیشتر تمایل داشت به جای برخوردهای دموکراتیک، برخوردهای دستوری داشته باشد. کمتر با بخش خصوصی، انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای و تخصصی مشورت می‌کرد که این ضربه سنگینی به ویژه در بخش وسیع و گسترده راه و ساختمان و شهرسازی در پی داشت.

همه وعده‌های سرخرمن عباس آخوندی

از سوی دیگر آقای آخوندی مسکن مهر را نیز به سرانجام نرساند، حدود دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر ساخته شده بود که از این میزان حدود یک میلیون واحد باقی مانده بود....

هفت کاندیدا ی اصلی شهرداری تهران

روزنامه آفتاب یزد نوشت: بر اساس رای‌گیری روز دوشنبه نام این سی نفر به عنوان گزینه‌های که شهردار آتی از میان آنها انتخاب می‌شود اعلام شد: « عباس آخوندی، معصومه ابتکار، علی‌اصغر احمدی، رضا اردکانیان، جواد امام، حمید امامی، غلامرضا انصاری، ابراهیم انصاری لاری، محسن پورسیدآقایی، کامل تقوی‌نژاد، نصرالله جهانگرد، سمیع‌الله حسینی مکارم، پیروز حناچی، صادق خرازی، محمدرضا خواجه‌نصیر، علی ربیعی، مصطفی سالاری، مصطفی سلیمی، ابراهیم شیخ، رسول کشت‌پور، الهه کولایی، ایرج معزی، علی مقدس‌زاده، مصطفی موسوی‌لاری، شهیندخت مولاوردی، حجت‌الله میرزایی، محمدرضا واعظ مهدوی، علی اوسط‌هاشمی، مناف‌هاشمی و محسن‌هاشمی رفسنجانی به عنوان گزینه‌های شهردار تهران انتخاب شدند.» برخی منابع اعلام کردند که بر اساس رای‌گیری استمزاجی صورت گرفته اعضای شورای شهر از میان این افراد به این گزینه‌ها رای داده‌اند: «عباس آخوندی با 11 رای حائز بیشترین رای شده است، علی اوسط‌هاشمی با 8 رای دوم شده است، نصر الله جهانگرد 7 رای،محسن‌هاشمی و سید کامل تقوی نژاد هر کدام 6 رای و همچنین پیروز حناچی با 5 رای در رتبه بعدی قرار گرفته است.» این رای‌گیری و آرای اعلامی البته از سوی تعدادی از اعضای شورای شهر تکذیب شد، هر چند به دلیل عدم یکدست بودن اعضای شورا در روند انتخاب شهردار قبلی نیز چنین خبرهای به مطبوعات درز می‌کرد و علی رغم تکذیب برخی، صحیح بودن آن بعداً تایید می‌شد.

محسن هاشمی: نباید طوری صحبت کرد که همه مشکلات تهران بر گردن قالیباف است/ به شورای شهر نمره ۱۵ میدهم/ نظر اعضاء شورا درباره شهردار شدن فرزند آیت‌الله هاشمی

آفتاب یزد در ادامه می نویسد: برخی عباس آخوندی وزیر 61 ساله‌ای سابق راه و شهرسازی را محتمل‌ترین گزینه موجود می‌دانند، هر چند وی باید پاسخگوی سوالی جدی در مورد سن بالا و احتمال بازنشسته بودنش باشد، اما با توجه به دیدار برخی اعضای شورای شهر با وی و خداحافظی پر سر و صدای او از وزارتخانه‌اش که برای وی اعتبار رسانه‌ای به همراه داشت، او دارای شانس بالای است. یک دیدگاه به تازگی در حال بازنشر است که آخوندی را بخشی از نقشه بزرگ رئیس فعلی مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 ترسیم می‌کند. با توجه به نزدیکی وزرای جدید دو وزارتخانه صمت و مسکن به رئیس مجلس، آنها معتقدند که آخوندی گزینه رئیس مجلس برای مدیریت شهر تهران که نقشی اساسی در هر انتخاباتی دارد، خواهد بود. هر چند آنها مدرکی برای این موضوع مطرح نکرده‌اند، اما بعید است هر کاندید جدی ریاست جمهوری از چنین مسئله‌ای مهمی چشم‌پوشی کند و تهران را بدون برنامه به دیگری واگذار کند.

نظر شورای نگهبان درباره CFT هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: بررسی CFT در شورای نگهبان هنوز به اتمام نرسیده است در این مورد در حال جمع‌بندی نهایی هستیم. وی با بیان اینکه نظر شورا درباره CFT را اوایل هفته آینده اعلام می‌کنیم، گفت: اجازه بدهید نتیجه نهایی شنبه یا یکشنبه مشخص خواهد شد.

کدخدایی: شورای نگهبان درباره CFT هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه آیا در صورت رد CFT در شورای نگهبان این لایحه به مجمع می‌رود، گفت: این کار بستگی به مجلس دارد که تصمیم بگیرد اگر به لایحه ایرادی وارد بود آن را برطرف کند یا آن را به مجمع تشخیص ارجاع دهد.

اصلاحات تا 1400 با روحانی نخواهد ماند/جهانگیری 6 ماه قبل انتخابات مجلس از معاون اولی استعفا می‌دهد

ابراهیم فیاض، تحلیلگر مسائل سیاسی به نامه نیوز گفت: جهانگیری 6 ماه مانده به انتخابات مجلس از معاون اولی دولت روحانی استعفا می کند و خارج می شود که این اتفاق به مثابه جدایی اصلاحات و اعتدال خواهد بود.

فیاض در پاسخ به این سوال که«جهانگیری با چه هدفی از دولت خارج خواهد شد؟ آیا قصد ریاست مجلس را در سر می پروراند؟» می گوید: ریاست مجلس را نمی دانم اما هدفش ریاست جمهوری 1400 است... به احتمال 90 درصد آقای لاریجانی برای انتخابات مجلس ثبت نام نمی کند. او در حال زمینه چینی برای به عهده گرفتن لیدری راست مدرن بعد از ریاست جمهوری حسن روحانی است، معتقدم در سال 1400 راست سنتی و مدرن پای کار آقای لاریجانی می آیند و جریان اصلاحات نیز پشت سر آقای جهانگیری قرار می گیرند.

دستگیری خبرنگار اصلاح طلب

دیده بان ایران، سایت نزدیک به دولت نوشت: صبا آذرپیک فعال سیاسی و خبرنگار سابق رسانه‌های اصلاح‌طلب چند روز پیش در آستانه‌ی رای اعتماد مجلس به محمد شریعتمداری، اقدام به انتشار برخی اسناد درباره ارتباط شریعتمداری با پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو کرد و ...{عنوان کرد} که شریعتمداری در این زمینه نقشی اساسی داشته است.

شریعتمداری بازداشت صبا آذرپیک را تایید کرد + عکس

طیبه سیاووشی شاه عنایتی، نماینده مردم تهران در این باره گفت: درواقع کار خانم آذرپیک نباید باعث دستگیری او می شد. این مسئله درباره سایر خبرنگاران نیز صدق می کند. لازم به ذکر است ما پیگیر وضعیت و پرونده خانم آذرپیک خواهیم بود هرچند که باتوجه به عدم شکایت آقای شریعتمداری این خبرنگار به زودی آزاد خواهد شد.

بازی جدید برای حفظ افشانی

سیداحسان قاضی‌زاد‌ه‌ هاشمی، عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس و ابلاغ آن توسط رئیس‌جمهور در روز 27 شهریور، گفت: رئیس‌جمهور قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را در تاریخ 27 شهریور برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ کرده که طبق این قانون بازنشستگان از تاریخ ابلاغ آن، دو ماه برای ترک پُست و واگذاری امور به جوانان فرصت دارند... 27 آبان 97 آخرین مهلت بازنشستگان برای کناره‌گیری از مسئولیت‌‌هایشان است و باید از سمت‌های خود کناره‌گیری کنند، در غیر این صورت با آنها به‌عنوان متخلف از سوی مراجع قضایی و نظارتی برخورد خواهد شد.

این در حالی است که محمدعلی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی می گوید:  قانون منع به کارگیری بازنشستگان از 31 شهریور در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است... طبق قانون مصوبات مجلس 15 روز بعد از انتظار در روزنامه رسمی ماهیت اجرایی می یابد.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین مبداء 2 ماه فرصت قانونی برای ترک پست هایی که بازنشستگان در اختیار دارند، از 15 مهر شروع می شود و 15 آذر پایان می یابد. نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تغییر مهلت تعیین شده در قانون جز با اصلاح قانون میسر نیست.

گفتنی است نمایندگان مجلس در جلسات هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس استفساریه مستثنی کردن شهردار تهران از قانون منع به کارگیری بازنشستگان و سوال از وزیر اطلاعات را در دستور کار دارند.

ایرنا در این باره نوشت: با وجودی که شورای شهر تهران، پروسه انتخاب شهردار جدید برای تهران را کلید زده است و شنبه ۱۲ آبان ماه قرار است ۵ گزینه نهایی از سوی اعضای شورای شهر انتخاب شوند اما اخباری به گوش می‌رسد که نشان می دهد همچنان تلاش ها برای ماندگار شدن افشانی ادامه دارد.

شاهد این مدعا سخنان سخنگوی شورای شهر تهران است که در پاسخ به این سوال که آیا شورا همچنان تلاش برای حفظ شهردار فعلی پایتخت را دنبال می‌کند، گفته است همچنان از ظرفیت‌های قانونی برای حفظ افشانی استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر تصویری از برنامه هفته آینده مجلس که در شبکه های اجتماعی منتشرشده، نشان می دهد با وجود اینکه یک فوریت استفساریه مستثنی کردن شهردار تهران در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد، در اقدامی بی سابقه بررسی این طرح در دستور کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته است.

گفته می‌شود در کمیسیون می‌خواهند شهردار تهران را به شهردار کلان شهرها تغییر بدهند و با ۵۰ امضا، فوریت طرح اصلاح‌شده را در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دهند.

پشت پرده حضور آیت‌الله شبیری در منزل نوری

دیدار آیت‌الله شبیری‌زنجانی با رییس دولت اصلاحات و عبدالله نوری و متعاقب آن پیام آیت الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب جنجال فراوانی شد. در حالی که اصلاح طلبان عنوان می کنند شان مرجعیت در این نامه رعایت نشده است اما رسانه های اصولگرا می گویندجریانی که امروز مدافع آیت‌الله شبیری‌زنجانی شده در دهه های گذشته مخصوصا در برهه‌ای که قدرت تام و تمام را در کشور به دست داشته یعنی از اواسط دهه 70 تا اواسط دهه 80، چه نسبتی با دین و مرجعیت و مراجع داشته و در مقاطع مختلف چه کرده است.

فارس نوشت: ۲ مورد از بارزترین نمونه‌هایی که منتقدان عکس‌العمل اصلاح‌طلبان به نامه سرگشاده خاطرنشان می‌کنند، حمایت از سیدهاشم آقاجری در ماجرای «میمون خواندن» مقلّدان مراجع تقلید و سکوت در برابر اتهام نماینده اصلاح‌طلب مجلس به آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی است... به نظر می‌رسد نخبگان اصلاحات ابتدا باید تکلیف خود را با آنچه که منتقدان، «تناقض» در رویکردشان نسبت به حرمت مقدسات می‌خوانند،‌ روشن کنند، آن گاه بهتر می‌توانند افکار عمومی را درباره حساسیت خود به حفظ حریم مرجعیت قانع کنند.

هجمه‌ای سوال برانگیز به آیت الله یزدی

در این باره حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره چهره حق به جانب و دفاع اصلاح‌طلبان از یک مرجع تقلید اظهار داشت: این جریان به هیچ وجه به اصل مرجعیت اهمیتی نداده و امروز با این اقدام خود نشان دادند که حاضرند آبروی مرجعیت را به خاطر منافع خود خرج کنند.

وی با اشاره به سابقه و عملکرد گذشته اصلاح طلبان ازجمله اظهارات هاشم آقاجری مبنی بر میمون خواندن مقلدان مراجع تقلید و اتهام به آیت‌الله مکارم شیرازی از سوی محمود صادقی گفت: اینها هیچ ارزشی برای مرجعیت قائل نیستند. آنها امروز نمی‌توانند مدافع علمای حوزه باشند. حتی نمی‌توانند مدافع امام نیز باشند.

چرا نباید ژست تازه اصلاح‌طلبان در دفاع از مرجعیت را باور کرد؟ / آقایان این لباس به تن شما گشاد است

ترقی معتقد است که دوم خرداد و جریان اصلاحات به دنبال جدایی مرجعیت از نظام است تا از این طریق بتواند منافع خود را دنبال کند. به عبارتی حمایت علما و مراجع تقلید را از نظام بردارند تا هر اقدامی که علیه نظام صورت دادند قابل توجیه باشد.

آقایان نماینده مجلس! لطفا شان خانه ملت را رعایت کنید

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی درباره رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوشت: ... دراین مجلس گاه اتفاقاتی می‌افتد که کمتر کسی به خوابش می‌بیند، یک زمانی در آن نمایندگان با هم گلاویز می‌شوند و سینه می‌درند، یک بار از پشت میکروفون ناسزاهایی نثار هم می‌کنند، نماینده‌ای بابت یک سوال، خبرنگاری را به باد کتک می‌گیرد، نمایندگانی هم با حالت‌های تحقیرآمیز برای سلفی گرفتن و عکس با موگرینی سرو دست می‌شکنند. یکی گلابی در جیب کت و شلوار خود به همراه می‌آورد و در صحن می‌خورد، دیگری شوخی‌های فیزیکی با آن دیگری. اینها همه در همین چند ساله در مجلس دیده شده است.

اظهارنظرها و رای دادن های قابل تامل نمایندگان مجلس/ لطفا سر ملت منت نگذارید!

از همین روست که شاید امروز نباید متعجب شویم اگر فیلم دست بوسی یکی از نمایندگان برای حسن روحانی؛ دست به دست می‌شود.

این بار بخت با عزت یوسفیان ملایار نبود، نماینده‌ای که در روز رای به وزرای پیشنهادی صمت، اقتصاد و کار، در مصافحه با حسن روحانی، بوسه‌ای بی‌دلیل بر دستان حسن روحانی می‌زند تا با ثبت این صحنه توسط دوربین‌ها هم خود را به حاشیه بیندازد، هم جایگاهی که قرار بود در راس امور باشد. بی‌تردید دیده شدن این صحنه در کنار رای شبانه و یکباره به هر چهار وزیر پیشنهادی باردیگر این پرسش را مطرح می‌سازد که آیا مجلس قانونگذار کشور واقعا به صورت مستقل عمل می‌کند؟ یابرای امتیازگیری‌های شخصی گاه به وزیری رای می‌دهد و گاه به دستی بوسه می‌زند‌؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۱۶۶۳۱۲۲:۵۰:۳۶ ۱۳۹۷/۸/۹
از زمان روی کار آمدن شورای شهر مطلوب مدعیان اصلاحات کلانشهر تهران گویا شهردار ندارد بی‌نظمی در اداره امور شهری باعث دلخوری شهروندان شده است.
ناشناس۶۱۶۶۳۶۲۲:۵۴:۰۵ ۱۳۹۷/۸/۹
مسئولانی که مدعی‌اند از قیمت اجناس در بازار مطلع‌اند، بدانند که قیمت هر بسته ماکارونی ظرف مدت یک هفته هزار تومان گران شده است. دیگر اقلام پرمصرف خوراکی در جامعه هم سرنوشتی همانند ماکارونی داشته‌اند.
ناشناس۶۱۶۶۴۹۲۳:۰۳:۴۲ ۱۳۹۷/۸/۹
آقای آخوندی آنقدر در مسند وزارت در کار خود موفق بوده اند که اینک بعد از خروج (اخراج) از کابینه مورد توجه شورای شهر برای پست شهردار تهران قرار گرفته و در رای گیری به عمل آمده از بین کاندیداها در رتبه نخست قرار گرفتند!!!
کاظم۶۱۶۸۷۱۰۸:۵۵:۴۳ ۱۳۹۷/۸/۱۰
چه ربطی داره حالا اگر هم در برهه ای عده ای از اصلاح طلبلان قصور داشته اند امروز باید آیت ا...یزدی با این ادبیات با یک مرجع عالی قدر نامه نگاری کند ؟
ناشناس۶۱۶۹۴۷۰۹:۵۲:۵۸ ۱۳۹۷/۸/۱۰
وقتی بودجه سال آینده با دلار حدود5500 بسته شده یعنی فاجعه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  15. اسراییل چه باید بکند؟ 

  16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین