پشت پرده فسخ قرارداد سروش رفیعی با فولاد

گروه ورزشی الف،   3970806137

هافبک فصل گذشته فولاد می‌گوید این باشگاه بدون اطلاع او قراردادش را فسخ کرده است.

به گزارش ایسنا، سروش رفیعی در حاشیه تمرین روز یک‌شنبه پرسپولیس درباره ماجراهایی که با باشگاه فولاد داشت گفت: من یک قرارداد یک‌ساله با باشگاه فولاد بسته بودم و علی رغم اینکه قراردادم یک‌ساله بود، بندی در قراردادم وجود داشت که می‌توانستم در نیم فصل جدا شوم. این داستان کمی باز شد و مشخص شد که چه مشکلاتی به وجود آمده بود. حداقل در این زمینه باید مسئولان فولاد به رسم احترام صحبتی کنند تا از زبان ایشان داستان را بشنویم. من آرزو کردم که مسئولان فولاد هر چه که حقیقت هست را بگویند. هواداران فولاد طی پنج سالی که من در آنجا بودم واقعا به من محبت داشتند و من نمی‌خواهم به خاطر این قضیه ذهنیت‌شان خراب شود. می‌خواهم آقای رضایی یا هر کسی که در باشگاه فولاد مسئولیت دارد درباره این موضوع صحبت کند تا شفاف همه چیز مشخص شود. اگر آن قضیه غیر از آن چیزی که من می‌دانم مطرح شود آن موقع من واقعیت را کامل توضیح خواهم داد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در زمانی که در فولاد بازی می‌کرد تمام حواسش به این تیم بوده یا به پرسپولیس هم فکر می‌کرده، گفت: متاسفانه فقط در کشور ما این ذهنیت‌ها و فکرها وجود دارد. الان در همه دنیا این اتفاقات رخ می‌دهد و بازیکنی می‌داند که مثلا سال بعد قرار است در کجا بازی کند و کار خودش را انجام می‌دهد. این حرف‌هایی که مطرح می‌شود واقعا خنده دار است. وقتی شما بازیکن حرفه‌ای باشید دوست ندارید در یک بازی دوستانه هم شکست بخورید و از نظر فنی و شخصیتی خودت را کمتر از بقیه ببینی و یا اجازه بدهید کسی بیاید به شما بگوید که از نظر فنی ضعیف شده‌اید. قبلا هم درباره این موضوع صحبت کرده بودم که من کمی دیر به فولاد اضافه شدم و به خاطر اینکه بدنسازی ابتدای فصل بسیار مهم است و من کمی هم آسیب دیده بودم مجبور بودم با فشار کمتری تمرین کنم. همین موضوع باعث شد در ابتدای فصل عملکرد خوبی نداشته باشم اما ما با همین وضعیت در شش هفته ابتدایی هشت امتیاز کسب کردیم و در ادامه روند در پنج، شش بازی آخر دو امتیاز گرفتند. ما در زمان ابتدای فصل نتایج خوبی کسب کردیم و تیم‌های بزرگ هم نتوانسته بودند مثل ما هشت امتیاز بگیرند. من پس از هفته ششم فقط در بازی جام حذفی بازی کردم و یک بازی هم در بازی با سپاهان هم بازی کردم و بعد از بازی با سپاهان هم در تمرین بودم.

او اضافه کرد: بعد از این‌که با سایپا بازی کردم از سرمربی تیم اجازه گرفته بودم تا چند روز بیشتر از بقیه استراحت کنم. به همین خاطر به قطر سفر کردم و چون مرکز پزشکی آنها را می‌شناختم و می‌دانستم که باشگاه‌های بزرگ دنیا از امکانات پزشکی آنجا استفاده می‌کنند به آنجا رفتم تا روی مچ پای مصدومم کار کنم. پزشکان ایرانی به من گفته بودند آسیب پای من یک تا دو ماه زمان نیاز یدارد تا بهبود بیابد اما در قطر گفتند نیازی به اینقدر زمان نیست اما نکته‌ای که واقعا باعث ناراحتی من شد من به مسئولان باشگاه فولاد گفتم و حتی قسم خوردم که شش بازی برایشان انجام دادم که حتی یک ریال هم به من پول ندادند و به آنها گفتم اگر مصدومیت من طوری شد که مجبور شدم بیشتر از تمرینات دور باشم، خودم می‌آیم و قراردادم را فسخ می‌کنم و در حالی‌که یک ریال به من نداده‌اید از این تیم جدا می‌شوم. من کلا شش روز در قطر بودم و روز بعد از بازی با سپاهان در تمرین بودم و به مربی خودمان هم گفتم اگر برای بازی با ماشین سازی مرا نیاز دارید صبح و بعد از ظهر تمرین کنم تا خودم را برسانم که مربی گفت نیازی به این کار نیست. بعد از بازی با ماشین سازی در بازی با پدیده در جام حذفی هم من آماده بودم و حتی قرار بود بازی کنم اما از آنجا مشکلات ما شروع شد و من متوجه شدم باشگاه فولاد نامه فسخ قراداد مرا به فدراسیون فوتبال داده است و من هم از این موضوع اطلاعی نداشتم.

او تصریح کرد:‌ در قرارداد من وجود داشت که اگر شما بدون مجوز از کشور خارج شوید باشگاه فولاد اجازه فسخ قرارداد دارد و به خاطر همین که به قطر رفتم قراردادم را فسخ کردم اما مجوز به این معناست که من فقط نامه از مدیرعامل نگرفته بودم اما شفاهی به آنها گفته بودم که می‌روم و حتی آقای پورموسوی کاملا در جریان بودند. مگر کلاس نقاشی است که من بخواهم بدون مجوز کاری انجام بدهم. قطعا با مسئولان باشگاه صحبت کرده بودم و گفته بودم اگر نتوانم بازی کنم خودم قراردادم را فسخ می‌کنم و هیچ پولی هم نمی‌خواهد به من بدهید.

وی افزود: قرارداد من به دلار بود و بعد از این که برگشتم و متوجه شدم قرارداد را فسخ کردند واقعا ناراحت شدم چرا که اصلا از این موضوع اطلاع نداشتم و فسخ قرارداد من را از طریق یک فرد غریبه بیرون از باشگاه به من اطلاع دادند. حتی نگفتند که قراردادت فسخ شده بلکه گفتند تو را نمی‌خواهیم. بعد از این من متوجه شدم این فسخ قرارداد به خاطر این بود که مسوولان فولاد من را تحت فشار قرار دهند که قرارداد دلاریم به ریال تبدیل شود. من هم از این بابت ناراحت شدم و با همه این اوصاف دیدم ۷ بازی تا نیم فصل باقی مانده و دوست داشتم فوتبال بازی کنم و حتی در این چند روز که در پرسپولیس تمرین کردم به طور کامل در تمرین‌های گروهی سرحال حاضر بودم. به خاطر این که دوست داشتم در فولاد بازی کنم، قبول کردم قراردادم به ریال تبدیل شود. البته اختلاف قرارداد ریالی باشگاه فولاد با مبلغی که مد نظر من بود زیاد بود که در نهایت به آقای رضایی مدیرعامل وقت باشگاه گفتم از آن چیزی که شما می‌گویید کم‌تر هم می‌گیرم و هر طور هم که خواستید به من پول بدهید اما یک شرط هم برایتان دارم که شفاف مصاحبه کنید و داستان را توضیح دهید. بگویید چه اتفاقی افتاده و چرا قرارداد سروش رفیعی را فسخ کردید؟ شفاف باید می‌گفتند که چرا ۲۰ درصد من را جریمه کردند و چرا قرارداد دلاری را به ریال تبدیل کردند که آقای رضایی قبول نکردند. من هم سر پولی که می‌خواستم ایستادم و آخر هم به توافق رسیدیم و حتی من با تیم به مشهد رفتم اما به خاطر نامه‌ای که باشگاه فولاد ارسال کرده بود و در اتوماسیون کارهای فسخ قرارداد من انجام شده بود. حال راه فسخ قرارداد من چه بود؟ این بود که آن‌ها نامه می‌زدند که می‌خواهیم این نامه را فسخ کنیم اما این کار را انجام ندادند و من هم از این تیم جدا شدم.

او در ادامه درباره حضورش در تیم پرسپولیس اظهار کرد: هر فوتبالیستی دوست دارد در تیمی مثل پرسپولیس رقابت و بازی کند. تیمی که در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و آرزوی هر فوتبالیستی است که در چنین سطحی بازی کند. من نه به خاطر فینال و نه به خاطر هیچ قضیه دیگری هیچ وقت حسرت نخوردم و نخواهم خورد چرا که اعتقاد دارم هر تصمیمی در هر شرایطی گرفتم انتخابم بوده و با قلبم تصمیم گرفتم. من در زمانی که از پرسپولیس جدا شدم اگر هزار بار دیگر آن شرایط به وجود بیاید و به خاطر شرایط زندگی و خانواده‌ام این تصمیم را می‌گرفتم. الان هم درست است که نیستم و در فینال بازی نخواهم کرد اما افتخار می‌کنم که تیم پرسپولیس در بازی به این بزرگی حضور خواهد داشت و امیدوارم تیم ان‌شاءالله قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود.

رفیعی درباره وضعیت پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم پرسپولیس از همیشه تیم‌تر است چرا که وقتی شما با دست بسته و شرایط سخت به این‌جا می‌رسید، یعنی شما از همه زمان‌ها تیم‌تر هستید. تلاش بازیکنان واقعا ستودنی است و من لذت می‌برم و افتخار می‌کنم که عضو این تیم خواهم بود. با این که من الان قراردادی با پرسپولیس ندارم اما آقای برانکو و گرشاسبی محبت کردند اجازه دادند تا به عنوان مهمان در تمرین‌ها حضور داشته باشم  و من از نزدیک می‌بینم بازیکنان فوق‌العاده کار می‌کنند و زحمت می‌کشند. من از هواداران و مسوولان می‌خواهم قدر این تیم را بدانند. آن‌هایی که باید حمایت کنند، واقعا باید قدر پرسپولیس را بدانند. بازیکنان واقعا مشکلات زیادی دارند. از کوچک‌ترین مشکل تا بزرگ‌ترین مسائل مشکل وجود دارد. بازیکنان حتی به کمترین توقعات خود نرسیدند. امیدوارم همه قدر این لحظات را بدانند. پرسپولیس دو سال است که قهرمان می‌شود و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است. به این مساله عادی نگاه نکنید زیرا یک اتفاق تاریخی است و حواس‌مان باشد پرسپولیس در چه جایگاهی است.

بازیکن جدید پرسپولیس در پاسخ به این سوال که حریف این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا را چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: به خاطر اختلاف زمانی تیم زودتر به ژاپن سفر می‌کند. این اختلاف ساعت‌ها همیشه مشکل‌ساز بوده است و یکی از دلایلی که AFC بازی‌ها را غرب و شرق کرده است، به خاطر همین مساله است. اما من فکر می‌کنم دیگر برای پرسپولیس فرقی ندارد زیرا وقتی تیم به فینال می‌رسد دیگر فرقی ندارد چه تیمی رقیبش خواهد بود. الان همه آسیا به پرسپولیس و سبک فوتبالش احترام می‌گذارند. من فکر می‌کنم السد قوی‌تر از تیم ژاپنی بود و معتقدم هم السد و هم الدحیل از بهترین‌های آسیا بودند. وقتی که ما بهترین تیم آسیا را بردیم پس می‌توانیم قهرمان هم شویم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  5. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  8. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  9. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  10. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  11. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  14. فریب نخوریم! 

  15. دبی؛ چند روز پس از سیل

  16. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین