مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد: برنامه دژپسند در حوزه دیلماسی اقتصادی بسیار کم رنگ است

گروه اقتصادی الف،   3970805155 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه خطر تهدید امنیت اقتصاد کشور بسیار بالاست، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که سالانه بودجه‌هایی تحت عنوان «پاداش» تصویب کرده‌اید، در این باره به مجلس توضیح دهید. درباره آینده‌پژوهی هم که ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای آن پیش‌بینی کرده‌اید، توضیح دهید.

به گزارش ایسنا، علی ساری فر در جلسه علنی نوبت بعداز ظهر امروز (شنبه) در مخالفت با رای اعتماد مجلس به فرهاد دژپسند، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، خطاب به دژپسند به دلیل قبول مسوولیت در فضای مبهم سیاسی و اقتصادی و فضای آشفته فعلی حاکم بر کشور تشکر کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از صفحه ۱۰ تا پایان صفحه ۵۰ برنامه پیشنهادی دژپسند تکرار مکررات است و هیچ راهکار عملی که بتوان با آن به جامعه پیام مثبتی مبنی بر افزایش قدرت پول ملی و حفظ سرمایه‌ها را داد، نیافتم. تمامی مطالب مطرح شده در این برنامه با توجه به مقالات و تالیفات ایشان، بیشتر  نگارشی تئوری است و به اجرا درآمدن تئوری‌ها در شرایط اقتصادی کشور بسیار محال می‌باشد. سیاستگذاری پولی، بانکی، بیمه، مالی، بازار سرمایه، واگذاری دارایی‌های دولت، تجارت و سرمایه‌گذاری خارجی، بهبود شرایط تولید حقایق امروز اقتصاد کشور است. شرط اصلی موفق شدن وزیر پیشنهادی اقتصاد با چگونگی تدبیر سیاست داخلی و خارجی کشور عجین شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد بودجه کشور وابسته به نفت و تمامی سیاستهای مالی، پولی و بانکی وابسته به این منبع درآمدی است بنابراین تمام هم و غم شما باید بر دیپلماسی اقتصادی متمرکز شود و برنامه شما باید خاص این دوران باشد. حضور فعال وزیر خزانه‌داری آمریکا در عملیاتی کردن تحریم‌ها با سفرهای متعدد به کشورهای مشتری نفت ایران انجام می‌شود اما متاسفانه نقش وزیر اسبق و وزیر پیشنهادی در این راه طبق برنامه اعلامی بسیار کم رنگ است. برنامه دژپسند در حوزه دیلماسی اقتصادی بسیار کم رنگ است و هیچ برنامه روشنی برای تقویت اقتصاد ملی و هدایت نقدینگی به سمت تولید ارائه نشده است و برنامه‌های اجرایی برای آن ارائه نشده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس مدعی شد: به نظر می‌رسد برنامه اعلامی جنابعالی همان مقالاتی است که به صورت کتاب توسط جنابعالی چاپ شده است.

ساری گفت: خطر تهدید امنیت اقتصاد کشور بسیار بالاست. همه می‌دانیم و تحلیل‌های اقتصادی هم حکایت از در آستانه ورشکستگی بودن بانک‌هاست و برنامه و راه‌حلی برای برون رفت از این چالش بزرگ در برنامه پیشنهادی وزیر پیشنهادی اقتصاد دیده نمی‌شود. شرکت های دولتی بزرگ بدهکاران بانکی هستند اما هیچ برنامه‌ای برای بازپرداخت بدهی این شرکتها به نظام بانکی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مدعی شد: ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار هشت بزرگ بدهکار بانکی است، این پول چگونه از آنان دریافت خواهد شد؟

وی افزود: در مدتی که معاون اقتصادی و هماهنگی بودجه کشور بودید و در تدوین و تصویب سه بودجه کشور نقش مهمی داشتید، پاسخ دهید که هزینه جاری کشور چطور سه برابر شد؟ چقدر موفق شدید بودجه عملیاتی را اجرایی کنید؟

نماینده مردم اهواز در مجلس با مخاطب قرار دادن دژپسند، گفت: امیدوارم قبل از پرداختن به واحدهای اقتصاد کلان به شرکتهای زیرمجموعه وزارتخانه بپردازید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۶۱۰۵۹۰۱۸:۴۰:۳۸ ۱۳۹۷/۸/۵
برنامه دژپسند در حوزه دیلماسی اقتصادی بسیار کم رنگ است همین دیلماسی بجای دیپلماسی درست تره دستش نزدنید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین