رحمانی فضلی: هر کاری از دستمان برآید، برای زائران اربعین انجام می‌دهیم

گروه اجتماعی الف،   3970802216

وزیر کشور گفت:‌ همه تلاش‌ها این بوده که برای مراسم اربعین امسال حرکتی منسجم، باشکوه، آرام و توام با امنیت داشته باشیم.

به گزارش فارس، سایت وزارت کشور نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی که صبح چهارشنبه با سفر به خوزستان از ۲ مرز زمینی اربعین در این استان بازدید کرد، در بازگشت به تهران گفت: جلسات ستاد اربعین با تلاش حدود ۳۰ دستگاه اجرایی مرتبط در طول یک سال گذشته برگزار و از تجربیات ۴سال گذشته استفاده شد که در نتیجه آن امسال هم در بحث‌های زیرساختی و هم در حوزه خدمات و هم در حوزه تسهیلات و گذرنامه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: امروز از مرز شلمچه و چذابه بازدید کردم و هفته گذشته نیز از مرز مهران بازدید کردم. تمام موارد را در این مناطق زیر نظر داشتیم و در گفت و گوهایی که با زائران داشتیم واقعاً اعتراض یا کمبود مهمی از سوی زائران عزیز مطرح نشد.

وزیر کشور افزود: البته این موضوع از بزرگواری زوار نیز ناشی می‌شود؛ چرا که بالاخره جمعیت پرشمار و چند صد هزار نفری که از مرزهای سه‌گانه عبور کرده و بقیه عزیزانی که در روزهای آینده عبور خواهند کرد، حتما با کمی و کاستی هایی روبرو می شوند اما خود عزیزان شرایط را درک می کنند و ما هم هر کاری از دستمان برآید برایشان انجام می دهیم.

وزیر کشور با اشاره به این که حوزه امنیت یکی از دغدغه ها و نگرانی های اصلی ما بوده است، افزود: عراق از نظر امنیتی در وضع خوبی است و تاکنون گزارشی از مسائل امنیتی نداشتیم. از ابتدا هم دولت عراق همکاری خوبی داشته است و به علاوه سفارت، مقامات، استانداران مرتبط با مراسم اربعین و سایر دست اندرکاران عراق نیز ملاقات‌هایی با مقامات و استانداران مرزی ما داشتند تا به خوبی مراسم امسال را مدیریت کنیم.

وی تاکید کرد: همه تلاش‌ها این بوده که امسال حرکتی منسجم، باشکوه، آرام و توام با امنیت داشته باشیم.

رحمانی فضلی در مورد ارز تصریح کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های ستاد مرکزی اربعین ۵۰دلار هزینه روادید به ۴۱ دلار رسید و همچنین در پرداخت هزینه روادید نیز ابتدا مقرر بود، با ارز آزاد حساب شود که پس از آن با دستور رییس جمهور ارز ثانویه به این موضوع تعلق گرفت و در نهایت برای توجه هر چه بیشتر به زوار، با دستور رئیس جمهور و توجه ویژه ای که رهبری انقلاب به موضوع اربعین دارند، تخفیف دیگری هم به زوار داده شد.

رحمانی فضلی با بیان این که از اول قرار به پرداخت ارز همراه مسافر به زائران نبود، گفت: تامین این میزان ارز و اسکناس در داخل در شرایط فعلی ممکن نبود اما ما به دلیل تبادل و مراوداتی که با کشور عراق داریم، آنها قبول کردند بخشی از مطالبات ما را در داخل عراق به ما بدهند که ما هم به زوار اعلام کردیم با نرخ مناسب و نه نرخ آزاد، دینار در اختیار آنها قرار می دهیم.

وی ادامه داد: مسئول توزیع ارز بانک مرکزی است که از طریق شعب بانک‌های عامل که در داخل خاک عراق باجه‌هایی تعبیه کرده‌اند، این ارز را که معادل ۱۰۰ هزار دینار است، به مردم تحویل می دهند.

وزیر کشور افزود: باجه های اولیه ناکافی بود و موجب ایجاد صف و نارضایتی مردم بود لذا با بانک مرکزی صحبت شد و تعداد باجه ها را زیاد کردند و مشکل نقدینگی هم بود که از بانک‌های عراقی باید تامین می شد که این موضوع هم حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما نباید نگران باشند. کارتی که برای ارز دریافت می کنند در هرشرایطی ولو در پایان معتبر است و پول به آنها داده خواهد شد. خواهش ما این است که مراعات شود که همه افراد شخصاً مراجعه نکنند تا ازدحام جمعیت ایجاد نشود. به ما قول داده اند که این مشکل حل شود. ما هم پیگیر هستیم، بانک مرکزی و بانک ملی هم تلاش خود را می کنند اما باید توجه داشته باشیم که موضوع در خارج از مرزهای کشور ماست و ما با مناسبات و روابطی که داریم روی خدماتی که عراق قرار است به زائران ما بدهد حساب می کنیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: توصیه ما این است که مردم تا حد توان برای مسیر خود، پول همراه داشته باشند البته در مسیر به میزان کافی موکب وجود دارد و غذا و اسکان و خدمات به مردم ارائه می شود و تلاش کردیم هزینه ای برای مردم نباشد اما به هر حال مقداری لازم است. کسانی هم که ثبت نام کرده اند تا ارز مسافرتی دریافت کنند حتما به آنها پرداخت خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین